Na čo by ste si mali dávať pozor pred spustením Facebook reklám?
Aktualizované: 12. februára 2020 • Publikované: 12. februára 2020
Frissítve: 12. februára 2020 • Közzétéve: 12. februára 2020
Facebook už pozná úplne každý. A kto na ňom nemá ešte založený profil? Len málokto… Avšak, keď sa na neho začnete pozerať z pohľadu vášho podnikania, musíte začať pracovať s úplne odlišnými parametrami a spôsobom, na aký ste doteraz neboli zvyknutí. Facebookový profil vášho podniku totiž bude potrebovať aj pravidelné vytváranie platených reklám. Predtým, než sa však do tejto aktivity pustíte, je dôležité vedieť, že na to, aby vznikla efektívna reklama, musíte mať najprv dobre vytvorenú a zabehnutú “základňu”. Tento článok sme pripravili najmä pre tých, ktorí sa až teraz oboznamujú s biznisovou stránkou Facebooku a radi by na ňom rozbehli platené reklamné kampane na podporu svojich produktov, služieb alebo značky.
1. Zabudnite na svoj osobný profil a vytvorte si profesionálnu FB stránku
Váš osobný profil na Facebooku neslúži na tvorbu reklám. Na to, aby ste dokázali naplno využiť všetky možnosti, ktoré vám propagácia na jednej z najpopulárnejších sociálnych sietí ponúka, je najlepšie založiť novú facebookovú stránku (Page), šitú na mieru vašej značke a podnikaniu. Je to bezplatné a návštevníkom stránka pomôže, aby ľahšie našli vaše produkty alebo služby. Navyše tu môžete uviesť všetky dôležité kontaktné údaje (adresu, telefónne číslo, názov webovej stránky) či dokonca vašu otváraciu dobu. Prostredníctvom FB môžete priamo komunikovať s návštevníkmi, pridávať novinky, zaujímavosti alebo akcie. A čo je najdôležitejšie: môžete vytvárať rôzne druhy reklám!
O ďalších výhodách sa dočítate tu.
2. Vytvárajte aktuálny obsah
Ak chcete svoje produkty alebo služby propagovať prostredníctvom Facebooku, mali by ste najprv začať s vytváraním samotnej FB stránky. Dôsledne vyplňte všetky potrebné informácie, aby sa o vás návštevníci dozvedeli čo najviac. Začnite na ňu „nahadzovať“ zmysluplný a relevantný obsah, ktorý vzbudí záujem, poučí alebo zabaví. Naplňte galériu fotografiami, vytvorte zaujímavú “cover” fotografiu a snažte sa, aby Facebook vašej značky vyzeral čo najprofesionálnejšie.
3. Pozvite známych, aby vám dali “like”
Veľmi užitočná vecička! Jednak sa ku všetkým našim známym a priateľom dostane informácia o tom, čo vlastne robíte, jednak urobíte pozitívny dojem na nových návštevníkov, ktorí uvidia, že vašu stránku lajkuje už nejaká tá stovka ľudí. Ak sa objaví aj zopár pochvalných (ale reálnych a pravdivých!) komentárov, popularite stránky to len prospeje.
4. Nezabúdajte na svoju webovú stránku
Ak ste sa držali horeuvedených bodov, mali by ste mať k dispozícii facebookovú stránku s dostatočným množstvom sledovateľov a dobrým obsahom. Nezabudnite však prezentovať aj názov vašej webovej stránky, nakoľko vážni záujemcovia ju určite navštívia predtým, než sa rozhodnú uskutočniť nákup či urobiť objednávku. Facebook dokonca ponúka aj také druhy reklamy, ktoré používateľov priamo nasmerujú na vašu oficiálnu webovú stránku.
Aj pri webových stránkach platí – dobrý obsah je skutočne nad zlato. Preto si dávajte pozor, aby ste uverejňovali aktuálne informácie a uskutočňovali pravidelný update webového obsahu.
5. Buďte aktívni
Starostlivosť o FB stránku sa vždy oplatí, nenechajte ju týždne ležať bez akejkoľvek aktivity. Manažujte komentáre, odpovedajte na ne včas a venujte zvýšenú pozornosť najmä tým negatívnym. Nikdy ich nenechajte bez odozvy, mohlo by sa vám to nepekne vypomstiť. O tejto téme sme spísali v minulosti aj samostatný článok.
Bedlivo sledujte aj prichádzajúce správy, mnoho z vašich budúcich zákazníkov volí práve túto formu oslovenia.
Ak by ste sa o fungovaní Facebooku chceli dozvedieť viac, prečítajte si jeden z našich starších článkov na túto tému.