Najzrozumiteľnejší článok o tom, ako by mal reálne fungovať váš online marketing
Aktualizované: 17. januára 2024 • Publikované: 17. januára 2024
Frissítve: 17. januára 2024 • Közzétéve: 17. januára 2024
Každý podnikateľ sa intenzívne venuje tomu, čomu rozumie najviac – svojej špecializácii. Preto je niekedy ťažké porozumieť veciam, ktorým venujeme minimálnu alebo len nutnú pozornosť. Rovnako to platí aj pre oblasť online marketingu. Často sa totiž stretávame s tým, že klienti sa tejto tematike venujú len marginálne. Chápeme – je toho toľko, desiatky pomenovaní, tipov, stratégií a nástrojov. Kde vôbec začať, však? Pritom je však nutné pochopiť kľúčové piliere, inak sa vaše podnikanie v dnešnej dobe nikam neposunie. To je krutá realita. Bez online marketingu vaša spoločnosť prakticky neexistuje. A nie, webová stránka vám už dávno postačovať nebude. Odstúpme a pozrime sa na túto tému hlbšie, ale zároveň tak, aby každý laik pochopil, prečo je jeho význam tak podstatný. Náš nový článok vám predstaví základné mechanizmy, na ktorých je online marketing postavený.
1. Byť ONLINE je nevyhnutnosť, nie voľba
Alfou a omegou je mať založené firemné profily na všetkých najpoužívanejších sociálnych platformách – od Facebooku, Instagramu, Linkedin, YouTube až po čoraz populárnejší TikTok. Webová stránka je považovaná za vašu základňu, ale už dávno neplatí, že vám to bude stačiť. Nebude. A to veľmi že nie!
A aby toho nebolo málo – nestačí mať založené účty, musíte na nich totiž publikovať zaujímavý obsah – najlepšie video obsah, ktorý je zákazníkmi preferovanejší než statické fotografie. Takže je najvyšší čas naučiť sa natáčať Reels na Instagrame, prípadne sa začať oťukávať so živým „streamovaním“ (vysielaním) na TikToku. Ľudia túžia po interakcii, preto zažívajú komunikačné a obsahové aplikácie taký neuveriteľný boom. Tu však nepochodíte s formálnou a vážnou komunikáciou, skôr pracujte s humorom a odľahčeným tónom.
2. Komunikácia vašich služieb a produktov
Ak už máte nastavené všetky účty na sociálnych sieťach a pravidelne ich „kŕmite“ zaujímavým obsahom, prichádza na scénu ďalší krok – dať vašim návštevníkom vedieť, čo im vlastne ponúkate. V prípade webovej stránky to znamená, že by mali nejakým spôsobom dospieť k navštíveniu vašej podstránky s danými službami/produktami a v ideálnom prípade si prezrieť, prečítať váš obsah a nakúpiť. Dobrým nástrojom na kontrolu uvedeného je služba Google Analytics.
Ako sa k vašej webovej stránke návštevníci dostanú, závisí od niekoľkých premenných:
- Správne optimalizovaná webová stránka: používatelia zadajú kľúčový výraz do vyhľadávača a získajú príslušný odkaz.
- Identifikácia cez obsah na sociálnych sieťach: ak opakovane zverejňujete obsah a produkujte príspevky, zvyšujete tým automaticky záujem o vašu značku, a tým aj túžbu dozvedieť sa o vašich službách/produktoch viac.
- Nástroje online reklamy: najčastejšie ide o PPC reklamy na Google alebo Facebooku či Instagrame.
3. Nadviazanie kontaktu
Základom moderného marketingu je interakcia. A k nej potrebujete obojstrannú komunikáciu. Preto nestačí len návštevníkov dostať na vašu stránku, bolo by fajn od nich dostať dobrovoľne e-mailovú adresu či telefónne číslo. Preto je najlepšie mať na stránke umiestnený formulár alebo systém, ktorý umožňuje realizovať priamu objednávku online.
Ak nastane situácia, že síce máte na základe štatistík slušnú návštevnosť webovej stránky alebo e-shop, ale predaje a konverzie sú mizerné, je potrebné čo najskôr pracovať so zmenami a testovať, testovať, testovať. Obvykle sa upravuje celkový dizajn, rozmiestnenie a textácia CTA tlačidiel, štruktúra či obsah. Na základe toho sa následne vyhodnocuje pôsobenie zavedených úprav až kým sa nedosiahne požadovaný výsledok.
4. Všetko sa dá raz predať
…ale predtým musíte byť schopní udržiavať dlhodobý a pozitívny vzťah s návštevníkmi vašej webovej stránky a sociálnych sietí. Inšpirovať ich, zabávať a vzdelávať. Taktiež hovoríme o profesionalite – musíme vedieť, čoho sme schopní. Pretože veľmi záleží na tom, ako rýchlo reagujete na prichádzajúce e-maily, telefonáty, ako dlho vám trvá vyhotoviť cenovú ponuku na mieru alebo vybavenie jednej objednávky, či ako ste na tom s dodržiavaním deadlinov. To všetko tvorí komplexný obrázok, ktorý vám môže prilákať alebo naopak odstrašiť potenciálnych zákazníkov.
Takto podľa nás v skratke funguje správne nastavený online marketing:
- Dobrá webová stránka a pravidelná prezentácia na sociálnych sieťach
- Viditeľnosť a ľahká rozpoznateľnosť
- Z návštevníka > záujemca
- Zo záujemcu > zákazník
- Zo zákazníka > dlhodobý partner