Nákup „lajkov“ na Facebooku žiadaný efekt neprinesie
Aktualizované: 27. septembra 2017 • Publikované: 21. januára 2015
Frissítve: 27. septembra 2017 • Közzétéve: 21. januára 2015
Ponúk, ktoré sľubujú nákup fanúšikov na Facebooku je stále viac. A kvôli neznalosti problematiky je mnoho aj celkom solídnych firiem, ktoré za takúto pofidérnu „službu“ zaplatia nemalé peniaze. Keď potom zistia aký je výsledný efekt, Facebook marketing zvyčajne úplne zavrhnú. Prečítajte si, prečo je jednoduchšie a lacnejšie nákup FB fanúšikov ignorovať.
Fiktívne FB účty
Najobľúbenejším postupom je použitie fiktívnych účtov, ktoré zakladajú roboti predajcov fanúšikov. Tie účty v skutočnosti nepoužíva reálna osoba a prakticky sú mŕtve. Na FB stránke teda určite nebudú nijak reagovať – skutočným efektom bude len vyššie číslo o počte fanúšikov.
Navyše FB sa na mazanie účtov týchto mŕtvych duší čoraz viac sústreďuje a nezriedka spolu s účtom zmaže aj stránku, ktorá má podozrivo veľa fanúšikov. Zistiť sa to dá napríklad tak, že „lajkovací“ robot je so svojím falošným profilom evidovaný ako fanúšik hoci aj niekoľko tisíc stránok.
Prečo fanúšikov nenakupovať ?
- Nezískate fanúšikov, ktorí sú Vaša cieľová skupina
- Zhoršíte si pomer aktívnych fanúšikov a všetkých fanúšikov. Výsledkom bude, že ani jednej skupine sa nebude správne zobrazovať všetok Váš nový obsah (post)
- Ak sa na Vašu stránku dostanú ľudia podvodom, ohovoria Vás, alebo Vám inak poškodia image. Navyše celá skupina Vašich fanúšikov nebude homogénna a bude ťažké s ňou pracovať
- V extrémnom prípade si môžte svoju FB stránku poškodiť, či Vám bude definitívne zmazaná
Naša rada na záver: Dôležitá je činnosť Vašich fanúšikov a nie ich počet. Stránka potrebuje, aby sa na nej komentovalo, zdieľalo, „lajkovalo“ a pod., skrátka potrebuje žiť. Kontaktujte nás na info@webandgo.sk ak potrebujete vypracovať stratégiu cieľenej FB propagácie, ktorá Vám umožní získanie reálnych užívateľov.
Pozrite si video ( v angličtine ) ktoré konkrétne opisuje hore uvedenú problematiku:
[embedvideo type=“youtube“ id=“oVfHeWTKjag“]
-oko-