Zabavte svojich zákazníkov. Natáčajte videá!
Aktualizované: 13. marca 2019 • Publikované: 13. marca 2019
Frissítve: 13. marca 2019 • Közzétéve: 13. marca 2019
Video je rastúcim trendom dnešnej doby. Je predsa oveľa jednoduchšie pozrieť si film než prečítať celú knižku. Na sociálnych sieťach rozdávame srdiečka vtipným či vážnym videám, ktoré nás zabávajú, učia, prinášajú krásu. Svet vnímame hlavne zrakom, preto sú videoformáty také populárne. Veď si len skúste predstaviť to množstvo videí na internete. Ani za celý život by sme ich nedokázali pozrieť všetky…
5 faktov o videách
- Firmy, ktoré používajú vo svojej komunikácii videá, rastú o 49 % rýchlejšie než firmy bez video obsahu.
- Až 79 % používateľov internetu si radšej pozrie video o produkte ako by si o ňom mali prečítať.
- YouTube je druhou najnavštevovanejšou platformou na internete hneď po vyhľadávači Google.
- Ten istý obsah v podobe videa nazbiera 4x viac engagementu než statický content.
- Pokiaľ by ste chceli vidieť všetky videá na svete, trvalo by to viac ako 5 miliónov rokov. A toto číslo každým dňom stúpa raketovou rýchlosťou.
Úžasné však? Ako naša doba napreduje i technológie sa veľmi rýchlo vyvíjajú. Kedysi sme so sebou nosili obrovské a ťažké fotoaparáty a vytvárali zábery či videá len pri špeciálnych príležitostiach. Dnes sme prikovaní k svojim smartfónom, ktoré dokážu natočiť špičkové video. Natáčame často. A takmer vždy. Stačí sa pozrieť na Instagram Stories. Instantné videá, ktoré zmiznú za 24 hodín sú najžiadanejším formátom na sociálnych sieťach. V dnešnom digitálnom svete je video už stálicou, preto sa objavujú nové formy prezentácie vizuálneho obsahu, ktoré už majú teraz širokú základňu prívržencov.
ZAUJÍMAVOSŤ
Vedeli ste, že vo videu vám bude stačiť len 5 sekúnd na to, aby ste povedali všetko, čo je uvedené na jednom rozsiahlom plagáte? Táto vďačná platforma umožňuje okamžite zaujať vtipným či edukatívnym obsahom.
Živé videá a streaming
Fenomén streamovacích videí je badateľný najmä v zahraničí. Youtuberi ohlasujú svoje živé vstupy, fanúšikovia bedlivo sledujú odpočítavanie do spustenia ďalšieho „live streamu“. Nie je divu, že je streaming taký populárny. Je totiž autentický a umožňuje priamy kontakt s divákmi prostredníctvom chatu. Diváci si môžu písať aj medzi sebou, takže komunikácia prebieha všetkými smermi a otužuje tak celú komunitu okolo youtubera.
Ako by túto interaktívnu platformu mohli efektívne využiť aj firmy? Čo tak napríklad zmrzlináreň? Obrovským hitom v kategórii živých videí boli v minulosti topiace sa zmrzliny. Ľudia tipovali, ktorá zmrzlina sa roztopí skôr a náramne sa bavili pri ich sledovaní. Tomu sa hovorí nízkonákladová kreatívna reklama! Kto príde skôr ako sa roztopia všetky zmrzliny, dostane jednu zadarmo. Úspech zaručený…
360° videá ako na vlastnej koži
Pripomenú vám virtuálnu realitu. 360-stupňová širokouhlá kamera sníma všetko naokolo a dodáva divákom pocit, akoby sa nachádzali priamo na natáčanom mieste. Neunikne vám žiaden detail. Čo tak zvečniť celú dovolenku ako 360° video? Paráda! A ak túžite po väčšom dobrodružstve, skúste rovno 360-stupňové živé video. Môžete sa napríklad virtuálne prechádzať po uliciach Amsterdamu a v reálnom čase pozorovať dianie okolo seba. A čo je najlepšie – nemusíte kvôli tomu ani vstať z postele! Tomu sa hovorí budúcnosť videa!
Ak chcete držať krok s dobou, popremýšľajte o videospotoch či ďalších iných dynamických formách zábavy pre vašich zákazníkov. Pomocou videí totiž dokážete zaujímavým spôsobom predstaviť svoj príbeh, produkty, služby, hodnoty a emócie s nimi spojené.
Záujem o video?
Radi vám navrhneme riešenie