Návod ako vytvoriť úspešné obrázky na sociálnych sieťach , ktoré budú zdielať všetci
Aktualizované: 4. septembra 2020 • Publikované: 19. augusta 2015
Frissítve: 4. septembra 2020 • Közzétéve: 19. augusta 2015
Myslíte, že je úplne jedno, aký obrázok vyberiete do svojho najbližšieho príspevku na Facebook?
Na začiatok trochu štatistiky, aby ste nám uverili:
- 63% obsahu sociálnych médií tvoria obrázky,
- obsah s obrázkami má až o 94% vyššiu sledovanosť než textové príspevky,
- tweety, ktoré obsahujú obrázok majú o 150% vyššiu pravdepodobnosť „retweet-u“,
- mozog spracúva vizuálne podnety 60 000 krát rýchlejšie než slová.
Pripravili sme pre vás sériu článkov, v ktorých nájdete vedecky podložené tipy ako vyšperkovať obrázky na sociálnych sieťach tak, aby boli úspešne zdieľané.
Obrázok, ktorý dostane veľké množstvo lajkov a „shares“ má 5 hlavných znakov
- Emócie – obrázok dokresluje emóciu celého príspevku, musí byť nabitý pocitmi.
- Relevantnosť – štýl a dizajn obrázku musí sadnúť do filozofie a tónu komunikácie vašej spoločnosti.
- Farby – využívaje silu farieb, aby ste dosiahli maximálne zdieľanie príspevku.
- Typografia – vyberajte font, ktorý bude nielen dobre vyzerať, ale bude vyjadrovať hlavnú myšlienku príspevku.
- Hashtagy a text – spojenie hodnotného obrázku a vhodného textu vytvorí dokonalý efekt, ktorý vyzve užívateľov k akcii.
V tomto článku sa dozviete ako využiť výhody všetkých 5 elementov a spojiť ich v jeden efektívny koncept, pomocou ktorého vytvoríte tie najlepšie obrázky na sociálne média.
EMÓCIE
Obrázok je obsah, ktorý by mal priniesť užívateľovi určitú pridanú hodnotu – úžitok. Ak na svoj príspevok nenašijete pár emócií, vaše posolstvo vyšumí do prázdna. Pri príprave majte vždy na pamäti, že ľudia nemajú čas. Sú chytľaví na jasné a jadrné príspevky, ktoré dokážu vystúpiť z neprehľadného šumu informácií.
Obrázky by mali:
- podtrhnúť hlavnú myšlienku príspevku,
- prezentovať zaujímavé štatistiky,
- predstaviť zaujímavé citáty, ktoré sú vhodné na „retweet“ alebo zdieľanie,
- vniesť do príspevku vtip.
Ako vyzerá obrázok, ktorý vyvolá emócie?
Farebnosť – štúdie abstraktného umenia ukazujú, že farby, ktoré vidíme, ovplyvňujú emócie. Napríklad, čierna farba môže navodiť pocit smútku a frustrácie. Naopak spektrum svetlých, žiarivých farieb vyvoláva radosť a šťastie.
Voľba druhu písma – o druhoch písma si viac povieme v 4. časti našej série.
Ucelenosť – nejde o grafickú ucelenosť, ale emočnú. Výskumy ukázali, že čím viac emócií obrázok obsahuje, tým je jeho virální potenciál vyšší.
Výskumy z Harvardu poukázali na zaujímavý fakt – ak príspevok vyvolal obdiv, záujem, pocit kľudu, údiv alebo prekvapenie – šíril sa medzi užívateľmi veľmi rýchlym tempom.
Jednoduchý dizajn, veľké emócie
Psychológia farieb ukazuje, že ľudia sú vnímavejší k obrázkom, ktoré sú vytvorené v čistom a jednoduchom dizajne.
Tak schválne, ktorý z týchto dvoch obrázkov na vás zapôsobí viac?
Druhý, však? Čisté plochy a jasné texty sú vždy lepšie ako prekombinovaný vizuál.
Ako vytvoriť jednoduché a silné posolstvo pomocou obrázkov?
- Menej je vždy viac – nehádžte na svojich užívateľov miliardu informácií v jednom príspevku.
- Sústreďte sa na jasnosť a prehľadnosť – je hlavná pointa vášho príspevku dostatočne jasná a zrozumiteľná pre každého?
- Nebojte sa bielych miest – ostalo vám na obrázku priveľa prázdného miesta? Super! Paradoxne tým lepšie zdôrazníte hlavnú myšlienku.
- Filtre a efekty obmedzte na minimum – čím menej filtrov a špeciálnych efektov, tým lepšie.
- Využívajte šablóny na tvorbu obrázkov – napríklad program canva.com je geniálne jednoduchý a zábavný. (A zadarmo).
Tiež je dôležité, aby ste poznali presné rozmery danej sociálnej siete, kam fotky chcete umiestniť. V nasledujúcej 2. časti nášho seriálu si povieme, prečo je dôležité, aby boli obrázky vždy starostlivo vyberané vzhľadom na celkovú corporate identity vašej spoločnosti.
zdroj: http://thenextweb.com