Nenastal čas na redizajn firemného loga?
Aktualizované: 27. marca 2024 • Publikované: 27. marca 2024
Frissítve: 27. marca 2024 • Közzétéve: 27. marca 2024
Priznajte sa. Koľko z vás má logo vytvorené amatérsky „na kolene“? Alebo od nejakého začínajúceho študenta grafiky „za referenciu“? Alebo ste pri jeho výrobe použili nejaké hotové grafické vektory z databázy… Nebodaj, obrázky. Bohužiaľ, je to tak. Začínajúci podnikatelia majú tendenciu na firemnom logu šetriť, ako sa len dá. Lebo „to nikoho nezaujíma“, „je to len logo“ a „sú oveľa dôležitejšie veci“. Fakt? Nemyslíme si. Prečo? Čítaj ďalej a dozvieš sa.
Vážiš si svojich zákazníkov? Tak nešetri na grafike
Prvé, čo tvoji potenciálni zákazníci uvidia možno bude tvoj produkt. A potom produkt tvojho konkurenta. Budú držať v ruke obe. Hádaj, ktorý si pravdepodobne vyberú? Ten, čo bude vizuálne príťažlivejší. Samozrejme, záleží tiež na kvalite či zložení, ale to teraz necháme bokom. Bavíme sa o obale, bavíme sa o atraktívnom dizajne, bavíme sa o originálnej identite – logu.
Vždy krútime hlavou, keď aj v roku 2024 ešte stále od klientov počujeme, že logo ani nie je potrebné. „Kvalitné produkty sa predávajú samy.“ To je ako kráčať uličkou v supermarkete, kde by bol vystavený všetok tovar len v bielych obaloch. Povedali by ti, že sú všetky kvalitné. Podľa čoho by si vyberal? Preto má grafický dizajn i logo tak kľúčovú úlohu nielen pri predaji, ale i pri vytváraní celkovej identity brandu.
Logo predovšetkým priťahuje pohľady. V dnešnom svete, kedy je pozornosť najvyšším platidlom, máš približne 2 sekundy na to, aby si zaujal. Logo musí urobiť veľmi silný prvý dojem. Musí mať charakter, šťavu, ráz, svojský „ksicht“, typickú farebnosť. Je základom, na ktorom začneš pomaly budovať celý dom – reklamné materiály, webovú stránku či firemné polepy. Je to odrazový mostík, z ktorého ústia ďalšie vedľajšie cestičky – celková filozofia firmy, tonalita, štýl komunikácie smerom von. A v konečnom dôsledku je aj prostriedkom na budovanie lojality.
Určite vo svojom okolí poznáš niekoho, kto je zaprisahaný fanúšik Coca-Coly a konkurenčnej Pepsi sa ani nedotkne. To je ukážkový príklad totálnej lojality, ktorá bola rokmi trpezlivo budovaná na perfektnej marketingovej stratégii so silným fokusom na firemné logo.
Zákazníci zábavné, profesionálne prevedené a nápadité logo očakávajú. Amaterizmus a na prvý pohľad lacné riešenia nevzbudzujú dôveru. A bez dôvery nemáte nákupy. To je krutá pravda. Čím vyššie ambície máš, tým sofistikovanejším logom a grafikou sa musíš prezentovať. Dôveryhodnosť sa buduje v čase, vzťah k značke sa formuje postupne. Využi to vo svoj prospech a osviež svoje staré logo novou perspektívou.
Ako zistíš, že tvoje logo potrebuje redizajn?
- Zastaralý vzhľad, ktorý nekráča ruka v ruke s modernými trendmi.
- Príliš komplikovaná grafika, ktorá sa stráca v nových médiách. Nielen v online, ale i na offline formátoch.
- Zmenila sa cieľová skupina zákazníkov i konkurenčné prostredie.
- Logo už stratilo časom priamu súvislosť so značkou.
- Portfólio značky sa rozšírilo.
- Logo je neidentifikovateľné a ťažko zapamätateľné.
Prečo ísť do tvorby nového loga s nami?
ZÍSKAŠ LOGO PRESNE NA MIERU
A to doslova. Na začiatku sa totiž veľa pýtame, aby sme od teba dostali presné propozície – čo má logo ľuďom asociovať, aká farebná schéma je ti blízka, čo je v tvojom podnikaní dôležité? To všetko sa premietne do finálneho návrhu.
VYTVÁRAME AUTORSKÝ DIZAJN, NIE GENEROVANÉ LOGÁ Z DATABÁZ
Originál je originál. U nás vo Web & go design to platí dvojnásobne. Ak sa obrátiš na nás, predpokladáme, že hľadáš kreativitu a riešenia, ktoré tvoju firmu odlíšia od konkurencie. A to presne robíme. A nikdy nekopírujeme. Takže požiadavky typu, chceme také a také logo, lebo oni to majú super… V žiadnom prípade. NIE.
PONÚKNEME TI FÉROVÚ CENU, LEBO ZAČIATKY V PODNIKANÍ NIE SÚ MED LÍZAŤ
Vieme o tom svoje. Aj to, že máš viac výdajov než príjmov a že naposledy, keď si sa dopytoval niekde inde, dostal si cenovú ponuku, z ktorej ti vypadli oči z jamôk. U nás je to skôr o vzájomnom kompromise. A dohodneme sa vždy.
Vystúp z tieňa, odlíš sa konečne od konkurencie a prezentuj sa profi logom, ktoré si zapamätá každý.