Zoli, vedúci grafického oddelenia, odhalí 6 krokov, pomocou ktorých u nás v agentúre vznikajú nové weby
Aktualizované: 13. decembra 2017 • Publikované: 12. júla 2017
Frissítve: 13. decembra 2017 • Közzétéve: 12. júla 2017
Vytvoriť web si dnes môžete rozličnými spôsobmi: napríklad ho „zlátať” za pár minút a zdarma v špeciálnych „free web” programoch. Musíte však počítať s určitými obmedzeniami, šablónovitým dizajnom, ktorý okrem vás bude mať ďalšia tisícka užívateľov. Vhodnejšiou formou je zadať vytvorenie webstránky agentúre. Napríklad, nám. 🙂
Každá firma má odlišné predstavy o svojej webovej prezentácii, preto je trochu obtiažne popísať štandardizovaný postup našej práce. Pokúsime sa vám však aspoň načrtnúť, ako to vlastne prebieha, keď si u nás objednáte tvorbu novej webstránky.
1. Komunikujeme
Prvý krok vždy vychádza, samozrejme, od klienta. Väčšinou nám chodia požiadavky na tvorbu nového webu emailom, ale stáva sa, že Bálint dostane aj telefonát so zvedavou a najčastejšou otázkou: „A koľko u vás vlastne stojí nová webstránka?”. V tom momente radšej navrhujeme konzultáciu a stretko zdarma, nakoľko je nutné klientovi vysvetliť, že ceny za tvorbu webstránky nikdy nie sú presné, cenníkové, ale ich výška závisí od mnohých faktorov.
2. Stretávame sa zoči-voči
Alfou omegou každého štartu na novom webovom projekte je prvé stretnutie s klientom. Ak to ide, vždy sa snažíme o osobný kontakt (i keď sme už riešili zakázky emailovou komunikáciou). Dokážeme tak s klientom do hĺbky rozobrať jeho víziu a ciele novej webovej stránky. Najviac „randevú” sa uskutoční priamo v našom office v Šamoríne. Ale, samozrejme, ak to nie je možné, radi prídeme aj my za vami. Na stretnutí preberieme všetky možnosti a dohodneme cenové a časové rozpätie prác.
3. Vyberáme šablónu
Na základe našich skúseností, 90% našich klientov by rado videlo vizuál novej webstránky ešte pred začiatkom samotných prác. Z tohto dôvodu a najmä nižšej cenovej hladiny pracujeme s tzv. predpripravenými šablónami themeforest.com. Klient tak okamžite môže zhodnotiť celkovú podobu a štruktúru webstránky. Samozrejme, jednotlivé prvky šablóny sú modifikovateľné do posledného detailu, takže meníme farby, slidery, vyberáme fotografie, typ písma a grafické prvky tak, aby sme sa čo najviac priblížili klientovým požiadavkám.
Samozrejme, dokážeme vám “vyrobiť “ aj web na mieru: naprogramovaný a unikátny. Tu však musíte počítať s vyššími nákladmi na programátora/kódera a s dlhším časom na jeho prípravu. Odmenou je však plne funkčný, osobitý web, ktorý môžete ďalej rozvíjať a zlepšovať.
4. Obsah webstránky
Jednou z najdôležitejších zložiek novej webstránky je jej obsah. Jadro kvalitného contentu tvoria predovšetkým texty rešpektujúce základné pravidlá SEO, pretkané vhodnými kľúčovými slovami a samozrejme, profesionálne fotografie. Texty sú vždy najväčší problém, preto väčšina klientov túto nemilú činnosť s radosťou hodí na ramená našej copywriterke.
Fotografický materiál získavame poväčšinou z fotobánk, ale sme radšej (aj vyhľadávače), keď sa klient rozhodne pre vyhotovenie originálnych, autentických fotografií. Zabezpečíme fotenie priamo vo vašej prevádzke, portréty vášho tímu alebo produktové fotografie na váš eshop. Vlastné autorské fotografie sú vždy lepšie, dôveryhodnejšie ako obrázky z fotobánk.
5. Tvorba webstránky
Po schválení hotových textov a fotografií klientom, konečne nastáva fáza tvorby a stavby nového webu. Na zrode webstránky pracujú paralelne 3-4 ľudia. Nesmierne dôležité v tomto kroku je, aby s nami klient neustále komunikoval. Intenzívna odozva od klienta zaručí perfektný výstup a vyhneme sa tak zbytočným chybám, problémom alebo šumom v komunikácii.
6. Testovanie a kontrola funkčnosti novej webstránky
Hotovú a finálnu podobu webstránky vždy zaheslujeme, aby do nej mal prístup len klient a náš tím. V tejto podobe už len doťahujeme detaily, kontrolujeme funkčnosť jednotlivých prvkov a drobnosti, ktoré môžu „vyskočiť” pri oficiálnej prevádzke. Po spustení webstránky do sveta zvyčajne klientom pomáhame aj s jej následnou propagáciou, marketingom alebo doplnkovou optimalizáciou.
Bonusová otázka: a koľko teda stojí tvorba jednej webovej stránky?
Ako sme už spomínali, túto otázku nám pokladajú klienti najčastejšie. A musíme sa priznať, že je zároveň tá najťažšia! Môžeme ju porovnať s otázkou typu: koľko stojí jedno auto? Pravdepodobne každý dokáže odpovedať, že je to približne od 500 Eur až po 50 000 Eur. Odpovede môžu byť rôzne a môže ich byť milión.
Preto máme hneď na začiatku spolupráce problém určiť presnú cenu. Obvykle začneme s najspodnejšou hranicou 450 Eur + DPH. Naše najdrahšie web projekty však dosiahli aj čiastky 3000 až 4000 Eur. Na našej webstránke nájdete všeobecný cenník s približným cenovým rozpätím, aby ste si mohli urobiť akú-takú predstavu. Predtým, než nám napíšete alebo zavoláte, odporúčame vám naň hodiť očkom a pripraviť si krátku predstavu o webe. Čím presnejší váš plán bude, tým presnejšie vám vieme určiť finálnu cenu webu.
Záujem o webstránku?
Dajme si nezáväzné rande ohladom tvojej novej webky.