Odpočítavanie začalo: Už ste prešli na službu Google Analytics 4?
Aktualizované: 21. júna 2023 • Publikované: 21. júna 2023
Frissítve: 21. júna 2023 • Közzétéve: 21. júna 2023
Klasická verzia služby Google Analytics bude čoskoro zrušená a nahradená novou, vylepšenou verziou Google Analytics 4 (GA4). Táto zmena je dôležitým míľnikom vo svete online reklamy a analýzy – GA4 totiž zohľadňuje a hlbšie skúma interakcie používateľov, čím zadávateľom poskytne podrobnejší a realistickejší obraz o ich správaní. Umožní tak prijímať presnejšie rozhodnutia na optimalizáciu marketingových stratégií. Prečo vám odporúčame prejsť na službu Google Analytics 4? Aké výhody ponúka v porovnaní s predchádzajúcimi verziami? V našom novom článku vám ponúkneme prehľad hlavných výhod a nových funkcií služby GA4, aby ste sa v danej problematike dokázali lepšie zorientovať.
Prečo je dôležité prejsť na GA4 práve teraz?
Odpoveď je jednoduchá ako facka – pretože stará verzia bude oficiálne ukončená 30. júna 2023 a už nebude spracovávať údaje v štandardnej službe Universal Analytics. To znamená, že ak si nový ekosystém neaktualizujete, prídete do 6 mesiacov od vypnutia starej verzie o všetky nahromadené dáta. A to určite nechcete.
V čom sa GA4 líši od starej verzie?
V štýle merania. Prvou a najdôležitejšou inováciou v GA4 je zavedenie analýzy zameranej na používateľa. Zatiaľ čo predchádzajúce verzie sa pri meraní spoliehali na návštevy a zobrazenia stránok, súbory cookie a jedinečných návštevníkov, GA4 monitoruje a analyzuje udalosti, ich parametre a hľadanie súvislostí. To znamená, že údaje sa nezaznamenávajú len na základe návštev webových stránok, ale aj na základe interakcií v aplikáciách a iných digitálnych zariadeniach. To poskytuje komplexnejší obraz o správaní používateľov bez ohľadu na to, cez ktoré zariadenie alebo kanál sú sledovaní.
Udalosti v službe Google Analytics 4 (GA4)
V GA4 sú udalosti ústredným prvkom zberu a analýzy údajov. Existuje niekoľko typov, tu sú niektoré z najdôležitejších:
- Zobrazenie stránky (page view) – zaznamenáva, keď používateľ zobrazí konkrétnu stránku alebo obrazovku na webovej lokalite alebo v aplikácii.
- Kliknutie – zaznamená, keď používateľ klikne na tlačidlo, odkaz alebo interaktívny prvok.
- Nákup v obchode – zaznamená, keď používateľ uskutoční nákup v internetovom obchode vrátane nákupu výrobku a prejde procesom platenia.
- Registrácia (sign_up) – zaznamenáva, keď sa používateľ zaregistruje na účet alebo na odber noviniek.
- Prehrávanie videa (video play) – sleduje metriky pri sledovaní videí na danej webovej stránke, napr. otvorenie, prehrávanie, sledovania videa.
- Hĺbka posúvania (scroll depth) – označuje, ako „hlboko“ používatelia prenikajú pri prehliadaní vašej webovej stránky alebo pri prechádzaní aplikácií, koľko podstránok si otvoria, aké položky si vyberajú a pozerajú. Táto udalosť sa zvyčajne zaznamenáva s prihliadnutím na úroveň interakcie používateľa, napríklad percento zobrazeného obsahu alebo úrovne hĺbky posúvania.
Okrem toho vám GA4 umožňuje individuálne definovať jedinečné udalosti na zachytenie a analýzu špecifických činností vášho podnikania.
Analýza konverzií: sledovanie a predpovedanie používateľských trajektórií
Konverzie sú všetky akcie používateľov, ktoré sú pre vašu firmu hodnotné – napríklad nákup vo vašom e-shope alebo prihlásenie na odber noviniek či newslettera.
Pomocou služby GA4 môžete tiež sledovať a merať udalosti konverzie tak, aby ste pochopili správanie používateľov a zároveň naplnili vaše vytýčené obchodné ciele. Meraním konverzií umožňuje GA4 analytikom sledovať ich postupné naplňovanie, určovať mieru konverzie a optimalizovať vaše webové stránky. Zbieranie dát o správaní vašich zákazníkov je dôležité pri prispôsobovaní vašich marketingových aktivít. Ako chcete vašej cieľovej skupine poskytovať služby a produkty, po akých túžia, keď neviete nič o ich pohnútkach, preferenciách a ich pohybe na vašich webových stránkach?
A nakoniec, služba Google Analytics 4 je základným nástrojom pre vaše podnikanie
GA4 je základný nástroj na analýzu vašej webovej stránky, ktorý vám napríklad ukáže, ako sa návštevníci správajú pri prechádzaní vašich stránok, ponuky či e-shopu, alebo ako sa tam dostali, aký dlhý čas tam strávili, ktoré podstránky navštívili atď.
Tieto údaje môžete použiť na prijímanie dôležitých rozhodnutí o svojej webovej lokalite aj o svojich online marketingových kampaniach. Dnes by pre každú profesionálnu značku, podnik či obchod malo byť využívanie služby Google Analytics každodennou samozrejmosťou. Ako chcete vedieť, či vaše webové stránky niekto vôbec navštevuje? Ak pri svojom podnikaní nepracujete s dátami, dobrovoľne sa staviate do obrovskej konkurenčnej nevýhody. V súčasnom modernom svete sú dáta alfou a omegou každého úspešného (nielen) online biznisu.