Podnikanie v časoch Covid-19
Aktualizované: 25. marca 2020 • Publikované: 25. marca 2020
Frissítve: 25. marca 2020 • Közzétéve: 25. marca 2020
Na Slovensku v súčasnosti prevládajú nariadenia, ktoré bránia šíreniu vírusu, no zároveň sa výrazne podpíšu na zhoršení podnikateľského prostredia i celkovej ekonomiky. Keďže nikto nedokáže predpovedať, ako dlho tento stav bude trvať, je lepšie sa maximálne pripraviť. V nasledujúcom článku sa s vami podelíme o niekoľko nápadov, ktoré môžu pomôcť podnikateľom prežiť aktuálnu situáciu.
1. Vyvarujte sa osobného kontaktu
Pokúste sa pre svojich zamestnancov zabezpečiť, aby mohli pracovať z domu. S klientmi je možné udržovať kontakt cez internet a telefón.
2. Buďte flexibilní
Okrem udržiavania existujúcich kontaktov si na vašu webovú stránku a sociálne siete vyveste oznámenia, v ktorých oblastiach ostávate aktívnymi. Prípadne ak vám to vaše podnikanie dovoľuje, popremýšľajte, ako by ste v danej situácii mohli pomôcť: máte šijacie stroje, môžete vyrobiť letáky v rámci informačnej kampane? Buďte kreatívni.
3. Sústreďte sa na vlastné podnikanie
Mnoho podnikateľov vôbec nemá čas na vlastný marketing. Pokúste sa aktuálnu situáciu naplno využiť na sebapropagáciu. Investovaná práca sa vám neskôr určite vráti. Pozrime sa spoločne na niektoré konkrétne nápady:
- Webové stránky – máte uvedené všetky potrebné informácie o vašich službách a produktoch? V požadovanej kvalite a množstve? A máte vôbec aktualizovanú a modernú webovú stránku?
- Online reklamy – existuje služba alebo produkt, ktoré chcete propagovať? A máte k nemu vytvorenú atraktívnu grafiku, ktorá zaujme?
- Letáky – kuriérske a poštové služby naďalej fungujú – najmä vďaka obetavej práci zamestnancov. Ak potrebujete ľuďom odovzdať nejaké posolstvo alebo informácie, tlač a roznos letákov je ešte stále možný.
- Chýbajúce grafické materiály – častokrát sa z akútneho nedostatku času nepustíme do plánovaného a toľkokrát odkladaného nového katalógu alebo úpravy webovej stránky. Práve teraz máte príležitosť riešiť veci, na ktoré počas bežného rušného pracovného roka nie je nikdy čas.
- Branding – kto už má skúsenosti s podnikaním, vie, že vytvorenie kvalitného brandingu je potrebný dostatok času. Potrebujete nové logo, vizitky, hlavičkový papier alebo reklamné perá? Len do toho!
Ak ste sa dostali až na koniec tohto článku, znamená to, že sa namiesto zbytočného panikárenia spolu s nami orientujete skôr na riešenie aktuálnych problémov a blízkej budúcnosti. V tomto vám môžeme byť veľmi dobre nápomocní!