Polep auta ako mobilný marketing, ktorý niečo vydrží (a je lacný)
Aktualizované: 23. marca 2022 • Publikované: 28. januára 2015
Frissítve: 23. marca 2022 • Közzétéve: 28. januára 2015
Robia ho na Slovensku mnohé agentúry, jednotlivci i začínajúci nadšenci. Reklamné autopolepy sa môžu zdať mladšej generácii v dnešnej digitalizovanej dobe ako prežitok, ale opak je pravdou – kvalitne navrhnutá a nalepená automobilová reklama je jedným z najvďačnejších a najúspornejších nástrojov marketingovej komunikácie firmy. Maximálny efekt s minimálnymi nákladmi. A vydržíííí. V dnešnom článku si povieme zopár myšlienok k tomu, prečo by ste mali polepiť svoje firemné autá atraktívnou reklamou, ktorá je prakticky neustále v pohybe.
Prvý krok: definovať účel a štandard kvality
Marketingové pravidlo číslo jedna znie – opýtať sa vás, akú máte predstavu o celkovom polepe. Podaktorí klienti však vôbec netušia… Na pomoc s nápadmi a ideami prichádzame my a vytvárame brainstorming, ktorý obom stranám pomôže ujasniť si očakávania, predstavy a účel, aký by mal daný reklamný polep splniť. Až na základe presných indícií pristupujeme k celkovému kreatívnemu riešeniu a k vyhotoveniu prvých návrhov.
Napríklad služobný automobil obchodného zástupcu by mal predovšetkým fungovať ako štýlový billboard na kolesách. Takéto auto by malo byť ideálne vidieť už z veľkej diaľky, malo by mať schopnosť okamžite vzbudiť pozornosť a stručne informovať, aké produkty či služby daná spoločnosť ponúka. Pre takýto typ reklamy sa hodí celopolep, ktorý zahalí väčšiu časť vozidla.
Manažérske funkcie si zase potrpia skôr na decentnosť, ľahké obrandovanie auta, pričom pre tento účel je najvhodnejšia rezaná reklama. Jednoduché logo, či nápis a je hotovo! Alebo kombinácia oboch techník? Pred každým polepom je nutné si dôkladne rozmyslieť funkciu autopolepu a podľa toho prispôsobiť celkový grafický dizajn.
Investovať sa oplatí len do kvalitných a profesionálnych služieb
Existujú rôzne technológie polepu, ale pri zle zvolenom type materiálu riskujete, že reklama na aute nevydrží ani návštevu umývačky. Najbežnejší spôsob reklamného polepu sú tzv. rezané grafiky, teda písmená alebo tvary vyrezávané z farebných fólií. Túto metódu však v poslednom čase veľmi dobre dopĺňajú potlačené fólie, ktoré fádne nápisy spestria napríklad farebnými obrázkami, ktoré priťahujú pohľady okolia.
Potlačené fólie je nutné ochrániť laminovaním, ich cena bude teda rádovo vyššia. Tento proces však zabraňuje vydraniu a poškodeniu v dôsledku vonkajších vplyvov a počasia. Na polep áut odporúčame použiť materiál výlučne na to určený.
Veľkou špecialitou sú polepy okien – či už v kamenných predajniach alebo rovno sklá automobilov. Technológia one way vision využíva perforované, jednostranne priehľadné fólie na okná. Tento spôsob polepu príde vhod najmä vtedy, keď ste zvyknutí na zadných sedačkách ukladať drahé veci a nástroje, o ktoré nechcete prísť. Je lepšie, keď zbytočne neprovokujú a nepriťahujú pozornosť.
U nás vo Web & go design uprednostňujeme jednoznačne kreativitu, uletené myslenie, ale i decentnejšie návrhy – výber je len a len na vás. Radi popúšťame uzdu svojej fantázii a prichádzame niekedy až s bláznivými nápadmi, z ktorých vznikajú následne tie, ktoré sa nakoniec zrealizujú.
Samozrejme, k tomu budete potrebovať grafika, ktorý detailne pozná proces lepenia, jednotlivé technológie a postupné kroky, aby z reklamného polepu vytrieskal maximum. U nás jeden taký šikovný sedí, takže vám pomôže nielen s vytvorením hlavného grafického návrhu, ale aj s vhodným umiestnením elementov – písma, obrázkov či farieb.
Videli ste už naše realizované autopolepy? Ak sa vám páči, čo vidíte, neváhajte sa na nás obrátiť s vašimi nápadmi a my urobíme všetko preto, aby ste boli s výsledkom maximálne spokojní. Príďte sa poradiť, čo by vášmu štvorkolesovému miláčikovi najviac pristalo!