Čo všetko predchádza profi polepu auta?
Aktualizované: 17. decembra 2020 • Publikované: 6. júla 2017
Frissítve: 17. decembra 2020 • Közzétéve: 6. júla 2017
Vyzerá to jednoducho – stačí len vytlačiť, nalepiť a hotovo. Málokto však tuší, aké procesy sa spúšťajú v momente, keď vo Web & go design pristane e-mail s vašou objednávkou na profesionálny autopolep. Nahliadnite do zákulisia príprav spolu s nami v novom článku.
Reklamný autopolep sa dá robiť dvoma spôsobmi – lacno, rýchlo a nekvalitne (t.j. v konečnom dôsledku vás to vyjde ešte drahšie, nakoľko budete musieť odlupovať, čistiť a prelepovať, nehovoriac o pochybnej prezentácii s vyblednutou, zle nalepenou reklamou), alebo za férovú cenu, v primeranej dobe a na špičkovej profesionálnej úrovni. Áno, u nás hľadajte len ten druhý variant.
Profi autopolepy totiž zvládnu len profi špecialisti, ktoré svoju prax a skúsenosti nadobudli počas dlhoročného “tréningu” a práci na stovkách, ba až tisíckach polepov. Nedajte sa zlákať na ceny, pri polepoch skutočne platí, že čím dlhodobejšia prax, tým lepšie výsledky.
Osobná obhliadka vozidla a interview s klientom
Konkrétny automobil a vaše predstavy o vizualite daného polepu sú dve rozdielne veci. Môže sa totiž stať, že samotný tvar, alebo konštrukcia auta nedovolia zrealizovať niektoré konkrétne grafické požiadavky. Polepiť, samozrejme, môžeme celý automobil, ale je nutné vyhotoviť detailný plán jednotlivých kúskov. Pred vytvorením grafiky sa sústredíme na presné zmeranie plôch, určených na polep a hľadáme kompromis, aby sme vám vždy vyšli maximálne v ústrety a preniesli vaše nápady do reality.
Kľúčové je vidieť auto na vlastné oči. Ak toto nie je možné, požadujeme detailné fotografie vozidla, aby sme vedeli určiť, aký druh polepu bude najideálnejším. Nasleduje rozhovor s klientom, pri ktorom je veľmi dôležité dopodrobna prebrať všetky aspekty polepu. Pre grafika je nevyhnutné, aby dostal aj tie najnepatrnejšie informácie, pretože viete ako sa hovorí: na každom detaile záleží.
…aby autopolep nielen dokonale vyzeral, ale aj sedel
Na základe rozmerov a typu auta sa náš grafik, vyzbrojený informáciami, púšťa do práce na prvom grafickom návrhu polepu. Je už naším zvykom, že vytvárame aspoň dve rozličné verzie: jednu decentnejšiu, jednoduchšiu, viac business a druhú, ktorá reflektuje viac výtvarné poňatie polepu, priťahuje pozornosť svojou vizualitou a farbami. V zásade je vždy celistvejšia s náročnejším grafickým spracovaním.
Rovnakú pozornosť musí náš grafik venovať aj rezaniu a deleniu grafiky, aby klient presne videl, ako bude fólia aplikovaná na jednotlivé časti automobilu. V zásade umiestňujeme najdôležitejšie informácie a logo na najväčšie hladké plochy, aby boli na prvý pohľad dobre viditeľné, a nemuseli sme pri polepovaní jednak bojovať so záhybmi v komplikovaných častiach vozidla, jednak s prípadnou nečitateľnosťou polepu.
Grafik obvykle pracuje s viacerými vrstvami a taktiež musí prehľadne vyznačiť miesta a plochy, kde polep figurovať nebude. Ďalší externý faktor, ktorý ovplyvňuje prácu grafika je farba samotného vozidla. Niekedy jeho prácu limituje, niekedy ho naopak neobvyklý farebný odtieň inšpiruje.
10 prikázaní pri tvorbe grafického návrhu polepu
- Čím jednoduchší návrh, tým efektnejší navonok.
- Dlhé texty na autopolep nepatria.
- Výrazné farby priťahujú pozornosť.
- Dbáme na logické usporiadanie grafických prvkov.
- Vyhýbajme sa deformáciám a chybám polepu pri otváraní dverí a pod.
- Neaplikujeme polep na komplikované miesta na vozidle.
- Snažíme sa o maximálnu ucelenosť vizuálu polepu.
- Autopolep má byť v súlade s corporate identity vašej firmy.
- Pri tvorbe sa nebojme vtipu.
- Používajme len profesionálne a kvalitné fotografie.
Nie je fotka ako fotka
V agentúre používame na polepy len vysokokvalitné fotografie a obrázky, nakoľko autopolepy sa počítajú ako veľkoformátový print. Obrázky od klienta musia spĺňať požiadavku veľkosti aspoň okolo 3-4 MB, v rozlíšení aspoň 300 dpi.
Aktívne pracujeme aj s profesionálnymi fotobankami, kde vám môžeme stiahnúť špičkové fotografie. Dokonca si ich môžete vybrať aj samy – napríklad na notoricky známom www.shutterstock.com, stačí nám len zaslať kód vybraných obrázkov, ktorý sa vám objaví po rozkliknutí.
Ak sa schváli virtuálna verzia polepu, začneme makať na jeho produkcii. Ale to je už story na ďalší článok. 🙂