Prečo sa nezobrazujem na prvých pozíciách v Googli?
Aktualizované: 26. februára 2020 • Publikované: 26. februára 2020
Frissítve: 26. februára 2020 • Közzétéve: 26. februára 2020
Založil som si webovú stránku alebo e-shop a nezobrazujem sa na prvých pozíciách vo vyhľadávači. Ako to je vôbec možné? Túto otázku si kladie veľa začínajúcich online podnikateľov. Až potom prekvapení zistia, že od tvorcov webových stránok nedostali potrebné informácie ohľadom fungovania a zobrazovania výsledkov vo vyhľadávačoch. V našej agentúre je takáto konzultácia prvým krokom pred zahájením akejkoľvek spolupráce. Zákazníkovi musí byť všetko na začiatku jasné: čo môže od svojej stránky očakávať, ako s ňou ďalej pracovať a čo všetko urobiť, aby bola vždy „v kondícii“, aktualizovaná, úspešná a navštevovaná.
Vidia ma vôbec vyhľadávače?
Najhoršie, čo sa môže stať je, že web developer úplne zabudne na indexovanie stránky, t.j. nedá vyhľadávačom ako Google vedieť, že vaša webová stránka existuje. Ak váš web nie je indexovaný, zákonite sa neobjaví ani vo výsledkoch vyhľadávania. Tento katastrofický scenár sa síce nestáva často, ale už sme sa s ním, bohužiaľ, stretli. Občas sa tiež stane, že niektoré stránky sa zobrazujú a niektoré sa vôbec neobjavia.
Lákavá štruktúra webovej stránky
Vytvorili ste si svojvoľne kategórie a menu? Nepovažujeme to za veľmi dobrý nápad. A viete prečo? Takýmto spôsobom totiž cielite kľúčové slová, ktoré možno nikto nevyhľadáva. Z hľadiska SEO vaša webová stránka nemá žiadnu hodnotu, takže ju nikto nenájde. Je potrebné určiť relevantné kategórie a také podstránky, ktoré sú zamerané na najvyhľadávanejšie kľúčové slová vo vašej oblasti záujmu.
Technické riešenie
Každý redakčný systém je vytvorený na základe určitých parametrov. Áno, čím lepšie programovanie, tým lepšie sa vyhľadávače dostanú k vášmu obsahu a zobrazia podstránky na lepších pozíciách. Do technického riešenia stránok je možné investovať neuveriteľné peniaze, ale pravdou je, že to ovplyvňuje cca 10 % celkových výsledkov.
Skvelý webový obsah
Najdôležitejšia vec na vašich webových stránkach je obsah, ktorý zaujme, je prehľadný a zároveň z neho zákazník pochopí všetko, čo pochopiť má. Hlavné je, aby návštevník strávil na vašich webových stránkach čo najdlhší čas. Na to potrebujete niečo, čo zachytí jeho pozornosť a nepustí. Obsah by mal byť pekne štruktúrovaný, aby bol na prvý pohľad lákavý. Ukážte, že ste odborníkom na danú tému. Atraktívny obsah majú radi vyhľadávače, ktoré takéto webové stránky automaticky posúvajú na popredné pozície vo výsledkoch vyhľadávania.