Prečo je video reklama tak účinná?
Aktualizované: 15. mája 2019 • Publikované: 15. mája 2019
Frissítve: 15. mája 2019 • Közzétéve: 15. mája 2019
Vizuálne rozprávanie príbehov je pre náš mozog ako výživná hostina, ktorá uspokojí naše zmysly. Veď si stačí pomyslieť na svoj obľúbený film, seriál alebo video z YouTube. Poskytujú nám takú mieru zábavy a zážitkov, ktorým „obyčajné” statické obrázky alebo text nemôžu vôbec konkurovať. V hĺbke svojej duše všetci tušíme, že ak túžime po úspešnom podnikaní alebo otvárame novú predajňu, video marketing je v týchto prípadoch jednoducho nevyhnutný. Neveríte? Pre všetkých pochybovačov prinášame osem bodov, ktoré vás presvedčia.
1. Dopyt po videách rapídne rastie.
Štatistiky ukazujú, že až 54 % spotrebiteľov by rado videlo viac video reklám od svojich obľúbených značiek. Výsledkom je, že najväčší giganti na trhu proaktívne produkujú množstvo videoreklám, v rozmanitých štýloch, aby zistili motiváciu spotrebiteľského chovania pri ich sledovaní. V horeuvedenom prieskume sa dobrovoľníci vyjadrili, že pri pozeraní videa nepotrebujú zvýšenú pozornosť, ani sa prehnane koncentrovať, aby pochopili, čo im chce zadávateľ povedať. Je to pohodlnejšie a menej unavujúce ako písaný text, ktorý musia čítať, alebo nudný statický obrázok.
2. Video marketing začína dominovať reklamnému trhu.
Až 87 % reklamných agentúr uviedlo, že dopyt po tvorbe video reklám v minulom roku enormne stúpol. Vzniká omnoho väčší tlak na to, aby marketingové spoločnosti vytvárali moderné a trendy video prezentácie produktov/služieb, ktoré ich úspešne predajú cieľovému publiku.
3. Video marketing značne ovplyvňuje nákupné chovanie.
Až 73 % spotrebiteľov sa vyjadrilo, že videá, ktoré videli na sociálnych sieťach, ich naladili na nákup daného produktu/služby. Podľa prieskumu patria video reklamy medzi najobľúbenejšie formy reklamy, či už na YouTube, Instagrame alebo Facebooku.
4. Video marketing prináša zisky.
Až 88 % podnikateľov, ktorí svoje produkty/služby propagujú pomocou video reklamy, je veľmi spokojných s dosiahnutým profitom. Podstata vždy spočíva v tom, koľko zisku pochádza z danej investície. Práve tento údaj je pre väčšinu spoločností smerodajný. Ich cieľom je totiž nielen zarobiť, ale predovšetkým informovať potenciálnych zákazníkov o prebiehajúcich zľavách, výhodných ponukách a v neposlednom rade vybudovať stabilnú značku. Videá sú pre naplnenie týchto ambícií ako stvorené.
5. Videá priťahujú pozornosť.
Priemerný užívateľ strávi až o 88 % viac času na webovej stránke, ktorá obsahuje video. Ak chceme, aby cieľové publikum strávilo na našom webe čo najdlhšiu dobu, musíme udržať jeho pozornosť. Štatistiky ukazujú, že obsah vo vizuálnej forme je nielen zábavnejší, ale i ľahšie zapamätateľný.
6. Google miluje videá.
Ak máte na vašej webovej stránke umiestnené video, je až 53 × väčšia pravdepodobnosť, že sa vo vyhľadávači objaví na popredných miestach. Odkedy totiž spoločnosť Google odkúpila internetovú databázu videí YouTube, prekvapivo stúpla preferencia webových stránok s videami. To znamená, že sú takéto weby pre vyhľadávače oveľa atraktívnejšie.
7. Videá zvyšujú dôveryhodnosť značky.
Až 98 % užívateľov uviedlo, že pred nákupom si pozrelo videá týkajúce sa produktov alebo služieb, o ktoré mali záujem, aby sa s nimi bližšie zoznámili. Každý sa snaží rozhodovať čo najlepšie, preto neľutujeme venovať dostatok času na to, aby sme získali všetky detailné informácie. Dobre urobené videá len podporia náš výber.
8. Reklamné videá sú stále populárnejšie. Posledné štatistiky ukazujú, že do roku 2021 bude až 82 % návštevnosti na internete pochádzať z videí.
S neustálym vývojom technológií a celého sveta je prispôsobenie sa novým požiadavkám a potrebám spotrebiteľov priam nevyhnutná pre dosiahnutie úspechu. Naši zákazníci budú čoraz menej ochotní čítať textové informácie o našich produktoch. Radšej sa pohodlne oprú a v pohodlí a bez akejkoľvek námahy si vypočujú alebo pozrú, čo im chceme o našom produkte/službe povedať.
Záujem o video?
Radi vám navrhneme riešenie