Recept na dobrú reklamu
Aktualizované: 22. mája 2019 • Publikované: 22. mája 2019
Frissítve: 22. mája 2019 • Közzétéve: 22. mája 2019
Stalo sa vám, že ste pozerali video na internete a nečakane vás prekvapila reklama? Určite áno. Ak vás ihneď nezaujala, jednoducho ste ju vypli. Naopak, ak vás upútal príbeh alebo myšlienka, zotrvali ste a obvykle ju dopozerali…
Reklama má síce predávať, ale najprv by mala zaujať. Ak však nenesie žiadne hlbšie posolstvo, jej účinok bude mizivý. Reklama by mala byť nabitá emóciami, vyvolať nejaké pocity – či už strachu, radosti, prekvapenia, šoku alebo znechutenia. Humor je vždy jedným z najlepších korení, ale musí sa dávkovať opatrne. Ruka v ruke s ním kráča aj etika reklamy a potreby našej vytýčenej cieľovej skupiny. Namiešať ten správny recept vôbec nie je jednoduché – chce to bystrú myseľ, kreativitu a dobre poznať svojich zákazníkov.
Tajomstvo tkvie v príbehu
Prečo nás nejaký film baví a druhý tak neskutočne nudí? Odpoveď je jednoduchá: tajomstvo tkvie v príbehu. Ak sa s ním nedokážeme vnútorne stotožniť, okamžite strácame záujem. Obdobná rovnica funguje aj v reklame. Naservírujte vášmu cieľovému publiku reklamné posolstvo, zabalené v pútavom dizajne a ako hlavnú ingredienciu použite silný príbeh, ktorý zaručene chytí každého za srdce.
Ak chceme vytvoriť dobrú reklamu, potrebujeme množstvo skúseností a najmä prax. Neprestajne sa vzdelávať a byť v obraze. Aké sú najnovšie trendy? Letí práve virtuálna realita? Po čom baží naša cieľovka? Jedine tak sa môžeme stať skutočnými profesionálmi.
Rýchlejší vyhráva
Ak dokážeme včas používať najnovšie inovácie a dynamicky reagovať na trh i mediálne dianie, máme veľkú šancu uspieť. Ideálnym príkladom je marketingová komunikácia populárneho švédskeho giganta. Ikea vo svojich reklamách vždy brilantne glosuje aktuálne dianie vo svete. Vtipne a hravo, no popritom nenásilne propaguje svoje produkty. Veď sa len pozrime, ako odpovedala na šokujúcu správu o predanom obraze Leonarda da Vinciho za neuveriteľných 450 miliónov dolárov. Text reklamy v preklade hovorí: “Keď si kúpite obraz za 450 miliónov dolárov, ale nepáči sa vám jeho rám”. Ikea takto s humorom odkázala na svoju kolekciu rámov a obrazov. Geniálne, však?
Dream Crazy
Nasledujúca reklama od obľúbenej značky Nike nám ukazuje inšpiratívne príbehy ľudí, ktorí sú dostatočne silní, aby dokázali čeliť ťažkým nástrahám života. Prekonávajú prekážky, nevýhody, obmedzenia a nikdy sa nevzdávajú. Cieľom tejto reklamy nie je prvoplánový predaj, ale posilnenie samotného imidžu značky. Ľudia sa totiž veľmi ľahko stotožnia s uvedenými príbehmi a nechajú sa nimi inšpirovať. O sile jej odkazu svedčí aj fakt, že reklamu videlo viac než 28 miliónov ľudí na celom svete.
Aby sme to zrekapitulovali. Keď vytvárame reklamu pre klientov, snažíme sa dbať na to, aby mala hlbšiu výpovednú hodnotu a zaujala naše cieľovú publikum. Ponúknite im príbeh, s ktorým sa stotožnia, dotkne sa ich emócií a vyvolá v nich pozitívne asociácie spojené s vašou značkou. Napríklad, ak u nás v agentúre mám klienta, ktorý nám dá voľnú ruku, sme nesmierne šťastní, nakoľko dokážeme naplno rozvinúť náš kreatívny potenciál a pracovať s inovatívnymi formátmi či prístupmi k reklame.
Potrebujete reklamu, ktorá zaujme?
Radi vám navrhneme riešenie