Reklamný nástroj budúcnosti? Živé vysielanie na Facebooku!
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 8. júna 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 8. júna 2016
Sociálne siete sú dnes už prirodzenou súčasťou každej firemnej komunikácie. Svet online marketingu sa však mení turbulentnou rýchlosťou a čo bolo ešte včera úspešné a cool, dnes už neplatí. Statické príspevky začínajú byť nudné a užívatelia prahnú po čoraz osobnejších formách komunikácie: privítajte Snapchat a Facebook Live! My si povieme niečo bližšie o živých videách na Facebooku – prečo a ako ich zaradiť do svojho online marketing plánu.
Živé vysielanie sú video príspevky v reálnom čase. Živé vysielanie od verejne známych osobností a spoločností, ktoré sledujete na svojom Facebooku sa zobrazuje vždy na kanále vybraných príspevkov. Funkciu živých vtupov zaviedol Facebook už minulé leto, ale nikto mu nevenoval špeciálnu pozornosť. Boom nastal začiatkom tohto roka, kedy spoločnosti a najmä blogeri začali objavovať interaktívnu komunikáciu so svojimi fanúšikmi podľa princípu „tu a teraz“.
Výhodou živého vysielania je, že ste schopní so svojimi užívateľmi zdieľať okamžité zážitky a dojmy. Ľudia môžu ihneď reagovať a vyjadriť svoje pocity, reálne komunikovať. Navyše je to omnoho zábavnejšia forma dialógu ako len statické obrázky alebo „umelé“ videá. Užívatelia majú pocit, že môžu nahliadnuť „pod pokrievku“ a byť súčasťou vášho firemného života. Facebook Live je obzvlášť vítaný pre hudobné kapely, nakoľko si môžu vytvárať mikro krátke live koncerty alebo živé vstupy napríklad z nahrávacieho štúdia, fotenia alebo vstupov z turné.
7 tipov pre úspešné Facebook Live vysielanie
- Oznámte svojim fanúšikom presný čas vysielania (hlavne v dostatočnom časovom predstihu)
- Predtým, než zahájite živé vysielanie radšej si dvakrát skontrolujte kvalitu pripojenia (pri wifi hlavne dostatočnú silu signálu, aby sa nestalo, že vás počas live vstupu zaskočí náhla „stopka“)
- Nezabudnite na príťažlivý popisný text k videu, aby dokázal zaujať a primäť vašich fanúšikov k zapnutiu vysielania – najmä o čom živý vstup bude.
- Aj počas vysielania môžete fanúšikov požiadať o nasledovanie a zapnutie notifikácií, ktoré ich budú upozorňovať na nové živé vysielanie.
- Pozdravte svojich fanúšikov, oslovte ich menami, odpovedzte na otázky a komentáre, práve takto si budujete osobnejší prístup. Facebook tvrdí, že užívatelia pri živých videách komentujú 10x viac ako pri ostatných príspevkoch.
- Vysielajte v dlhšom časovom úseku – čím dlhšie budete „live“, tým viac ľudí dostane šancu pripojiť sa, prípadne informovať svojich priateľov. Odporúča sa aspoň 10 minút vysielania.
- Buďte kreatívny a vysielajte naživo často! Ak by ste tápali, nakuknite sem. Nájdete tu množstvo nápadov na to, ako živé vstupy „okoreniť“.
Živé videá si užívatelia pohodlne môžu prehrávať aj v mobile, čím sa komunikácia skutočne stáva reálnou. Vstupy nesmú byť dlhšie ako 90 minút a keď video dokončíte, ostáva na vašom timeline ako ostatné „obyčajné“ videá, takže si ich fanúšikovia môžu opäť prehrať. Počas živého vysielania môžete divákov zablokovať. Stačí kliknúť na profilový obrázok vedľa príslušného komentára a vybrať príkaz „Zablokovať“. Zablokovanie sa dá aj zrušiť.
Návody na inštaláciu a spustenie funkcie živého vysielania nájdete v help centre na stránkach Facebooku.