6 najdôležitejších SEO trendov na rok 2018
Aktualizované: 10. januára 2018 • Publikované: 10. januára 2018
Frissítve: 10. januára 2018 • Közzétéve: 10. januára 2018
Vaše SEO je dobre optimalizované. Máte tie správne kľúčové slová. Všetko klape, len Google vás akosi nechce posunúť vyššie vo svojej „hitparáde“. Tak ako sa rýchlo mení online, tak rýchlo postupuje aj vývoj v oblasti vyhľadávania. Nové smery v oblasti SEO sa začali zľahka formovať už v druhej polovici minulého roka. V online je citeľný enormne rýchly vzostup videa a v USA čoraz viac užívateľov začína využívať aj „voice searching“ – hlasové vyhľadávanie. Aké nové trendy nás čakajú v roku 2018? Čítajte v našom novoročnom článku.
1. Nestačí byť rýchly, musíte byť superrýchly
Ako dlho sa načítava vaša webstránka? Je to viac ako 2 sekundy? Riešte to ihneď! Užívatelia nechcú čakať. Sú netrpezliví a keď to budete zbytočne predlžovať, z vášho webu alebo e-shopu jednoducho odídu. A čo je najhoršie – už sa nevrátia. Nikdy nezabúdajte na rýchlosť načítania webstránky, ktorý je jedným z najdôležitejších faktorov vo vyhľadávacom procese.
Označenie https v názve znamená, že vaša stránka komunikuje šifrovaním. Každá šifrovaná komunikácia spomaľuje web a preto je dôležité vybrať ten správny overený certifikát. Viac o certifikácii webstránok si môžete prečítať v jednom z našich starších článkov: Čo je SSL certifikácia a čo by ste o nej mali vedieť?
2. Osviežujte a rozširujte starý content
Dajte svojmu postaršiemu obsahu nový kabát: pridávajte, rozširujte, rozpisujte. Odvďačí sa vám vyššími pozíciami vo vyhľadávači. Zamerajte sa na hlavné kľúčové slovo, ale obohaťte obsah aj o ďalšie príbuzné kľúčové slovo.
3. Hĺbková analýza kľúčových slov
Nestačí mať tie vhodné kľúčové slová. Snažte sa svojim zákazníkom reálne pomôcť. Nájdite problém a ponúknite riešenie. Napíšte obsah lepší ako ponúkajú ostatné konkurenčné výsledky vo vyhľadávačoch. Rozoberte daný problém až do hĺbky a detailne popíšte jeho riešenie.
4. Mobile first alebo všetko je v mobile
Je váš web optimalizovaný na prehliadanie v mobilných zariadeniach? Už v minulom roku to bol nutný základ, ale význam AMP / vyhľadávanie v mobile/ neustále rastie. Google navyše uprednostňuje webstránky, ktoré majú vhodne upravený obsah pre mobilné zariadenia. Viac než 60% ľudí dnes „googluje“ najmä na svojom telefóne. Bude pre nich vaša webstránka dostatočne prehľadná a užívateľsky príjemná?
5. Video content je budúcnosť
Facebook pomaly upadá do zabudnutia a stáva sa z neho komerčná platforma. Pozornosť ľudí sa presúva na Instagram a jeho Insta stories, čo je veľký príklon k vizuálnej a video komunikácii. Ľudia bažia po autenticite, krátkych videách a interakcii. Sú čoraz lenivejší čítať a radi konzumujú „instatný“ a rýchly obsah priamo „z terénu“. Google si túto skutočnosť uvedomuje a webstránky s kvalitným videobsahom, prepiskami a doplnkovým contentom budú hrať v budúcich rokoch prím.
6. Pop up v mobile
Pop up je vyskakujúce okno na obrazovke, ktoré vyzýva návštevníka k vykonaniu určitej akcie. Pop-up je taktiež nutné optimalizovať pre mobilné zariadenia. Google totiž webstránky s nevhodným pop-up-om „penalizuje“. Nejedná sa však o manuálnu penalizáciu, ale ak sa užívateľovi zobrazí pop-up, ten ho vzápätí zavrie, Google túto činnosť vyhodnotí ako nežiadúcu a vaša webstránka začne vo vyhľadávači klesať. Vo všeobecnosti odporúčame používanie pop-up okien v mobilných zariadeniach obmedziť. Vzhľadom k čoraz častejšiemu prehľadaniu webov na mobiloch je nutné dodržať čistý a prehľadný dizajn. Prípadné bannery na mobilných zariadeniach by mali byť malé a ľahko prístupné.
Chcete, aby ľudia váš biznis ľahšie našli?
Radi vám navrhneme riešenie, či kampaň, ktorá prinesie vášmu biznisu zaručený úspech