Sitelinks Extensions – Rozšírenia o dodatočné podstránky v Google AdWords
Aktualizované: 7. decembra 2017 • Publikované: 6. septembra 2017
Frissítve: 7. decembra 2017 • Közzétéve: 6. septembra 2017
Šikovný reklamný nástroj Google Adwords slúži na vytváranie online reklamy. Aby kampaň bola úspešná treba si vybrať tie správne kľúčové slová a dobre nastaviť jednotlivé parametre. My si dnes povieme o nie príliš používanej funkcii AdWords „sitelinks extensions“, ktorá slúži na lepšiu profiláciu vašej reklamy na vyhľadávačoch.
Rozšírenia (extensions) sú v podstate dodatočné informácie, ktoré môžete pridať k svojím hotovým AdWords reklamám. Cieľom tejto funkcie je, aby ste zaujali svojich užívateľov a povedali im viac o vašej spoločnosti. Rozšíreniami dokážete vylepšiť a „nadupať“ vašu reklamu. Rozšírenia dokázateľne zvyšujú atraktívnosť reklamného posolstva a zvyšujú počet preklikov na vašu webstránku.
Môžete si ich nastaviť na úrovni kampane, reklamnej skupiny a taktiež konkrétnej reklamy. Dnes si rozoberieme podrobnejšie rozšírenia o dodatočné podstránky tzv. sitelinks extensions. Ide o rozšírenie, ktoré dokáže zákazníkov nasmerovať na prípadnú podstránku týkajúcu sa vyhľadávaného kľúčového slova.
Ako nastaviť Sitelinks Extensions?
Nastavenie rozšírení nájdete hneď v hlavnej lište v rozhraní Google AdWords pod tlačítkom Ad extensions (rozšírenia reklamy). Tu kliknete na položku Sitelinks extensions.
Zobrazí sa vám nasledujúca stránka a Sitelinks extensions zadáte kliknutím na tlačítko +EXTENSION zobrazené nižšie.
Následne sa vám ukáže rozhranie, v ktorom môžete začať zadávať Sitelinks extensions a to kliknutím na +New sitelink.
Po kliknutí na tlačidlo sa vám zobrazí nasledujúce okno, kde už môžete nastavovať konkrétne rozšírenie.
Link text
Zadávate text, ktorý sa zobrazuje pod vašou reklamou. Po kliknutí na tento text je zákazník presmerovaný na príslušnú podstránku. Text je obmedzený na 25 znakov. Musí byť jasný a výstižný. Použite v ňom relevantné kľúčové slová a nebojte sa odlišovať od konkurencie.
Final URL
Zadávate cieľovú webstránku tzv. landing page, na ktorú chcete zákazníkov presmerovať po kliknutí na rozšírenie.
Device preference
Rozšírené reklamy so začiarknutým políčkom Mobile sa prednostne zobrazujú v mobilných zariadeniach. Štandardné textové reklamy a rozšírenia sa primárne zobrazujú na stolných počítačoch, prenosných počítačoch a tabletoch. Ak reklamná skupina obsahuje len textové reklamy, optimalizované pre mobilné zariadenia, budú sa zobrazovať aj na stolných, prenosných počítačoch a v tabletoch.
Z tohto dôvodu vždy zadávajte reklamy so zaškrtnutým políčkom aj bez neho.
Description
Pomocou tejto funkcie zákazníkov informujete, čo môžu očakávať, ak kliknú na odkaz na vašu podstránku. Tento text sa môže zobrazovať spolu s odkazom na podstránku.
U nás vo Web & go design sme si vytvorili rozšírenie o dodatočné podstránky k reklame na polepy vozidiel. Do rozšírenia sme uviedli text Najčastejšie otázky.
Po zadaní spomínaných parametrov si nezabudnite reklamné rozšírenie uložiť. Následne si ho vytvorte aj pre zobrazovanie na mobilných zariadeniach. Nemusíte ho však opäť vypisovať, stačí si vybrať možnosť Copy and edit.
Odkliknete si rozšírenie pre mobilné zariadenia a mal by sa vám objaviť nasledujúci výsledok. Rozšírenia si, samozrejme, na konci ešte raz uložte k príslušnej kampani!
Odporúčame používať najmenej 3-4 rozšírenia pre každú reklamnú kampaň. Google všetky nahodené rozšírenia rotuje a neustále prispôsobuje tak, aby vaše reklamy získali čo najväčší počet preklikov.
A takto sa zobrazuje dodatočné rozšírenie Sitelink extension nám, v našej reálnej reklame.
Ak by bol pre vás náš manuál predsa len zložitý a oblasť Google AdWords nie je pre vás „user friendly“, radi vašu online kampaň vytvoríme my.
AdWords Reklama profesionálne
Radi vám pomôžeme zlepšiť návštevnosť vašej webstránky.