Ako skrotiť sociálne médiá, aby lepšie pracovali pre váš biznis
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 7. septembra 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 7. septembra 2016
Sociálne médiá by dnes mali byť súčasťou každej správne nastavenej marketingovej stratégie voči konečným zákazníkom. V B2B sfére však môžu vyskočiť zásadné otázky ohľadom štýlu a efektívneho prezentovania prostredníctvom sociálnych sietí. V našom novom článku sa dozviete, ako osloviť a komunikovať s obchodnými partnermi na týchto moderných platformách tak, aby to prinieslo pozitívny výsledok aj pre vaše podnikanie.
Mnoho spoločností podnikajúcich v B2B si myslí, že na svojich klientov nemajú na sociálnych sieťach žiadny dosah, čo nie je celkom pravda. Ak si uvedomíme, že len na Facebooku sa podľa posledných čísiel nachádza skoro 1,13 miliónov aktívnych užívateľov denne, šanca, že medzi nimi je aj váš zákazník, je viac než pravdepodobná…
B2B oblasť je síce špecifická, ale social media marketing sa dá hravo uplatňovať aj tu. Stačí ovládať pár pravidiel, ktoré vám pomôžu sformovať najvhodnejší koncept komunikácie. Základná otázka na počiatku znie: chcete vystupovať ako B2B alebo ako spoločnosť z mäsa a kostí, ktorú tvoria ľudia? Sociálne médiá vám totiž dávajú príležitosť doslova „zhumanizovať“ a „oživiť“ váš brand, dostať sa do osobnejšej roviny s vašimi zákazníkmi. Nebuďte spoločnosť bez tváre, postavte svoju značku do svetla. Na konci každej značky, oddelenia sú vždy len ľudia. Myslite na nich, keď staviate svoju social media stratégiu.
Vyberte si sieť
V našich končinách je najobľúbenejšou a najpoužívanejšou sieťou jednoznačne Facebook. Každá spoločnosť by mala mať povinne na Facebooku firemný profil s aktívnou stránkou. Je to priam nevyhnutnosť. Ale pozor, nemusíte fungovať na všetkých sociálnych sieťach! Nerozptyľujte svoju energiu a základňu fanúšikov medzi niekoľko sietí. Investujte do jednej a robte to poriadne. Žiadne príspevky „lebo tam musíme niečo dať“. Ak pôsobíte v B2B sfére, bohato vám postačí Facebook a na profesionálnejšiu prezentáciu Linkedin.
Vyjasnite si, kto je váš klient
Ak chcete dosiahnuť úspech v online marketingu, musíte vedieť, pre koho svoj obsah (content) vytvárate. Demografické a vekové charakteristiky sú dôležité najmä pri vytváraní platených/sponzorovaných príspevkoch. Facebook vám dáva na výber, aby ste dokázali lepšie cieliť svoj obsah. Tiež nie je na škodu zistiť, v akom štádiu nákupného rozhodovania sa vaši klienti nachádzajú: majú nejaký problém, ktorý by vedel váš produkt alebo službu vyriešiť? Hľadajú už konkrétny produkt? Odpovede na tieto otázky vám pomôžu ujasniť si smer a štýl komunikácie, ktorý chcete na sociálnych sieťach rozvíjať.
Stanovte si overiteľné ciele
Nepadnite do pasce zbierania čo najväčšieho množstva „likes“. Lajky vám predajné výsledky neprinesú. Zdravá interakcia, neúnavná komunikácia a dôsledné komponovanie príspevkov, áno. Užívatelia vás musia na sieti registrovať, byť si vedomí, že sa na váš Facebook profil chcú vrátiť, chcú komentovať vaše príspevky a byť súčasťou vašej Facebook komunity. Až takýto koncept fanúšikovskej základne vám môže priniesť viditeľné výsledky.
Najlepším riešením je, zamerať sa na dva ciele: podvihnúť vedomie o vašom brande a zvýšiť mieru konverzie na vašom webe. Ak je vašim cieľom posilniť poznanie o vašej značke, budete sa prirodzene zameriavať na štatistiky zo zdieľaní a lajkov. Pri zvyšovaní konverzií si budete všímať viac prekliky na web, mieru investovaných prostriedkov do platených formátov a reklamy.
Sociálne médiá vs. obsahový marketing
Ak nemáte unikátny content na Facebooku, upadnete do zabudnutia. Edukatívny a zábavný obsah je vysoko žiadaný. Čím kreatívnejší budete, tým viac to vaši užívatelia ocenia. Berte však ohľad na ich preferencie a záujmy. Príspevky na sociálnych sieťach sa doslova musia „našiť na mieru“ komunity, ktorá sa pohybuje okolo vašej značky.
Na Linkedine môžete pokojne publikovať odbornejšie a profesionálnejšie pôsobiace články, nakoľko je táto sieť určená najmä na aktívny networking a nadväzovanie nových obchodných vzťahov a príležitostí. Nezabudnite si pripraviť každý mesiac publikačný plán s konkrétnymi príspevkami vopred. Všetky tieto činnosti sú však časovo náročné a počítajte s tým, že vyžadujú aj určitú mieru tvorivosti a premýšľania. Preto je lepšie prehodiť „bremeno“ vytvárania pravidelného contentu na agentúru. Dostanete vypracovaný kvalitný content, ktorý len schválite, prípadne doplníte. Potom už len sledujte, ako vám stúpajú čísla na stránkach…