Sú sociálne siete naozaj pre každého?
Aktualizované: 14. augusta 2019 • Publikované: 14. augusta 2019
Frissítve: 14. augusta 2019 • Közzétéve: 14. augusta 2019
Facebook či Instagram sa stali v dnešnom svete takmer neodmysliteľnou súčasťou nášho života. Používame ich na komunikáciu s priateľmi, známymi a vzdialenými príbuznými. Pre firmy však predstavujú nové príležitosti pre rozvoj biznisu, na základe ktorých dokážu osloviť viac zákazníkov a získať tak vyššie tržby. Ak sa o sociálne siete zaujímate, tak si určite prečítajte naše články o sociálnych sieťach. Sú však určené skutočne pre každého?
Najprv si položte nasledujúce otázky:
1/ Dokážem generovať a dlhodobo tvoriť zaujímavý obsah pre mojich zákazníkov?
2/ Viem ich zaujať pravidelnými príspevkami?
3/ Mám na to dostatočnú kapacitu (finančnú alebo pracovnú)?
4/ Dokážem zaplatiť marketingovú agentúru?
Ak ste na uvedené otázky odpovedali nie, tak sociálne médiá nie sú zatiaľ pre vás.
Registrovať sa na sociálne siete iba z dôvodu, aby ste mali Facebook alebo Instagram nemá zmysel, ak sa im nedokážete venovať naplno. Ak sem-tam dokážete vymyslieť nejaký príspevok, ale nedokážete dlhodobo tvoriť obsah, nebudete pre zákazníkov dostatočne zaujímaví. Preto v takýchto prípadoch radšej odporúčame tráviť čas hodnotnejšie ako budovaním sociálnych sietí.
Ak sa však trochu rozrastiete a cítite, že dokážete sociálne siete finančne zastrešiť a produkovať pravidelný content, určite sa do toho pustite! Je potrebné si však jednotlivé kroky dobre premyslieť. Sociálne siete sú z hľadiska biznisu silné marketingové kanály a je evidentné, že prinášajú nielen nových zákazníkov, ale aj zisky. Ak s nimi, samozrejme, dokážete pracovať efektívne.
Tento článok je mierne v rozpore s naším predchádzajúcim, kde sme písali o tom Prečo by mali aj menšie biznisy inzerovať na sociálnych sieťach? Považujeme však za dôležité pripomenúť, že skutočne kvalitný obsah vás bude interne stáť nesmierne veľa času i kreatívnej energie. Jednotlivé príspevky je nutné zabezpečiť nielen vhodnou textáciou, ale aj v prípade Instagramu správnymi hashtagmi či v neposlednom rade aj atraktívnou grafikou. Preto je lepšie prenechať všetky produkčné činnosti na spoľahlivú agentúru.
Postará sa o správne nastavenie firemných profilov na sieťach, kampaní a ďalších foriem online inzercie. Dôležité je aj dobré zacielenie a následná spätná analýza, aby ste dokázali určiť, čo na vašich nasledovateľov zaberá a čomu sa radšej vyhnúť. Správu sociálnych sietí môžete vykonávať aj svojpomocne, ale nikdy neprinesie také výsledky, ako keď ich do svojich rúk zoberie skúsená agentúra.
Ako začať? Skúste si prečítať náš článok: Čo od vás budeme potrebovať na spustenie Fb reklamy? a rozhodnite sa sami, či by nestálo za to podniknúť nejakú zmenu na vašom firemnom Facebookovom alebo Instagramovom profile.