Tipy ako promovať vašu spoločnosť
Toľko možností a tak málo času! Obmedzený rozpočet a nedostatočné množstvo odborných znalostí. Aj s tým budete bojovať, keď sa rozhodnete propagovať produkty alebo služby vašej spoločnosti. Vieme, aké ťažké je vybrať to najoptimálnejšie riešenie, ktoré vám prinesie maximálny úžitok s minimálnymi nákladmi. Preto vám v našom novom článku prinášame zopár praktických tipov ako vôbec začať s reklamnými aktivitami.
Naplánujte si marketing
Chcete dobrú reklamu? Začnite si najprv plánovať marketing. Rozložte si financie na vymedzené časové obdobie a vyberte si formy propagácie, ktoré chcete využiť. Je úplne jedno, či ste malá alebo veľká spoločnosť – financie a rozpočet musíte mať absolútne pod kontrolou. V opačnom prípade budete mrhať nielen peniazmi, ale aj vaším drahocenným časom.
Vizitky a propagačný materiál
Ak ste začínajúca spoločnosť, je priam nevyhnutné, aby ste mali poruke profesionálne vizitky. Tento druh tradičnej propagácie sa často veľmi podceňuje, šetrí sa na nej, čo môže dopadnúť tak, že zanecháte zlý dojem. A to je to posledné, čo by ste chceli. Preto sa nebojte osloviť profesionálneho grafika, ktorý vám pomôže zrealizovať vašu víziu a vytvorí vizitky, na ktoré budete právom pyšný. Nezabúdajte, že vaša vizitka je vizitkou celej vašej spoločnosti.
Webová stránka
Ak nemáte webové stránky, vrelo vám odporúčame, aby ste si ich čo najskôr založili. V dnešnej dobe totiž predstavujú základ každého dobre fungujúceho podnikania. Nemusíte mať na začiatku tú najkrajšiu, najlepšie vyzerajúcu alebo vymakane nakódovanú. Stačí mať aspoň nejakú. Potenciálni zákazníci, ktorí sa o vašu spoločnosť zaujímajú, totiž využívajú webovú stránku ako overovací kanál. Je to obvykle prvá vec, na ktorú sa pozrú.
Vytvorte firemný blog
Z dlhodobého hľadiska predstavuje blog najúčinnejšiu formu reklamy. Dokážete vďaka nemu zacieliť množstvo kľúčových slov a prilákať oveľa viac potenciálnych zákazníkov. Nehovoriac o tom, že sa ňou dokážete prezentovať ako profesionálny odborník v danej problematike.
Networking a nadväzovanie nových kontaktov
Áno, aj v súčasnej online dobe platí, že osobnému kontaktu sa nič nevyrovná. Či už predávate produkty alebo služby, vždy sa snažte nájsť aj iných dodávateľov. Rozširujte si kontakty, nikdy totiž neviete, ktorý človek vám môže otvoriť nové príležitosti, či zoznámiť s niekým, kto s vami môže uskutočniť nejaký zaujímavý podnikateľský plán alebo projekt.
Sociálne siete: Facebook a Instagram
Základný Facebook alebo Instagram profil si dokážete založiť aj sami. Snažte sa publikovať príspevky pravidelne a dajte si na nich záležať. Radšej majte príspevkov menej, ale zamerajte sa na kvalitu a skutočnú či už vizuálnu alebo informačnú hodnotu. Nezabúdajte však ani na relevantné facebookové skupiny, ktoré by mohli vaše produkty zaujímať. Staňte sa aktívnym prispievateľom, komunikujte a snažte sa okolo vašej značky vytvoriť online komunitu. Jej členovia sa časom môžu stať vašimi novými zákazníkmi a objednávok pribudne.
PPC reklama
Vyskúšajte PPC reklamu – konkrétne službu Google Ads. Pre niekoho je táto forma online propagácie vhodná, pre niekoho vôbec. Určite ju však aspoň raz vyskúšajte. Ak bude dobre nastavená, prinesie vám nových zákazníkov. Jedinou podmienkou je, aby ste ju nechali bežať dostatočne dlho, nakoľko len po určitom časovom úseku budete schopní precízne vyhodnotiť, či boli vaše investície výnosné.