6 top trendov v grafickom dizajne na rok 2018
Aktualizované: 24. januára 2018 • Publikované: 24. januára 2018
Frissítve: 24. januára 2018 • Közzétéve: 24. januára 2018
V grafickom dizajne sa tento rok pripravte na poriadnu divočinu: do popredia sa čoraz viac dostáva kreatívna práca s typografiou, tvaroslovím a je citeľný návrat ku koreňom grafiky – ručnej ilustrácii. Nové trendy v digitálnom umení sa klonia k vlastnému výtvarnému výrazu, narušovaniu pravidiel a rozbíjaniu tradičných foriem. V našom novom článku sa dozviete o prekvapivých smeroch, kam sa grafický dizajn v roku 2018 bude uberať..
1.) Double exposure alebo dvojité videnie
Táto grafická technika “zdvojovania” jednotlivých elementov bola mimoriadne populárna ešte v 80. rokoch. V súčasnosti zažíva tzv. duotone efekt svoj veľký návrat. Vzniká spojením dvoch farebných kanálov v monochromatických odtieňoch alebo jednoduchým dvojením obrazu. Vytvára zaujímavé, až filmové vizuály a hodí sa najmä na tvorbu veľkoformátových plagátov, kde vynikne vzájomné prekrývanie farebných plôch. Pri double exposure si dávajte pozor najmä na kompozíciu, aby vám nezanikol ústredný motív vizuálu.
2.) Kreatívna typografia a hrátky s písmenami
Už v minulom roku stáli fonty v popredí každého dobrého vizuálu. Dobrí grafici sa neboja pracovať s písmom – trhajú ho, rozsekávajú, rozmiestňujú v priestore bez akýchkoľvek pravidiel a klasického usporiadania. To prepožičiava grafike nádych sviežej kreativity a nového prístupu k celkovému spracovaniu vizuálnych zadaní. Do popredia sa čoraz viac dostáva aj handlettering – písmo tvorené poctivo, pomocou ceruzky a šikovných rúk grafika. Písmo sa následne digitalizuje. Je nenapodobiteľné a každý kúsok je originál. Obľube sa tešia aj bold fonty (hrubé, tučné písmo), na ktorých aktuálne vo svojich reklamných kampaniach stavajú značky Adidas či Nike.
3.) Typografia ako prvok reálneho života
Čoraz častejšie sa stretávame s názvami a typografiou “vpletenou” do fotografie či videa. Vizuály tým získavajú zaujímavý 3D efekt a kompozícia tak lepšie priťahuje pozornosť. Typografia včlenená do reálneho priestoru sa bude v tomto roku objavovať výraznejšie vo video formátoch, kde sa skvelo doplňuje vizuálny materiál s informačnou hodnotou.
4.) Negatívny priestor
V práci s negatívnym priestorom dáva grafik do popredia “prázdne miesta” či pozadie, ktoré následne vytvára určitý charakteristický tvar. Takýto druh grafiky je náročnejší z hľadiska dobrého priestorového videnia. Negatívny priestor otvára nové možnosti práce s vizuálmi, ktoré nemajú ambíciu pôsobiť prvoplánovo, ale sa skôr pohrávajú s myšlienkou určitej estetickej dvojzmyselnosti.
5.) Farebné prechody a gradient
Farebné prechody sa začali dostávať do centra pozornosti vďaka Instagramu, ktorý redizajnoval svoje logo. Grafický svet túto zmenu komentoval posmeškami typu: “veľký návrat k 90. rokom” a podobne. Je pravda, že technika farebného gradientu sa síce hojne využívala v deväťdesiatych rokoch, ale jeho estetický prínos je citeľný. Firmy si môžu vytvárať svoje vlastné farebné spektrum, ktoré bude charakteristické len pre ich brand a podporiť tak svoju korporátnu vizuálnu komunikáciu. Vizuály s použitím farebného prechodu pôsobia sviežejšie, než nudné jednofarebné plochy bez nápadu.
6.) Ručne kreslené ilustrácie
Rozmach autorských ilustrácií zažíva nevídaný boom a bude sa naďalej rozvíjať aj v tomto roku. Umelé fotografie z fotobánk už ľudí nedojímajú. Užívatelia túžia po autenticite a kreatívnych nápadoch, ktoré nie sú kópiou, ale osobitým originálom. A to všetko autorské ilustrácia ponúkajú: je zaručené, že ich nikto okrem vás mať nebude. Navyše, ak vytvárate svoje vlastné ilustrácie, grafiku či ikony, vytvárate svoj vlastný, autorský a kvalitný obsah, pomocou ktorého zaručene vyniknete pred konkurenciou.
Máte záujem o vlastné ilustrácie, grafiku či ikony? Chceli by ste vyniknúť pred konkurenciou?
Naši grafici vám radi navrhnú riešenie, či kampaň, ktorá prinesie vášmu biznisu zaručený úspech