Trendy v grafickom dizajne v roku 2020
Aktualizované: 29. januára 2020 • Publikované: 29. januára 2020
Frissítve: 29. januára 2020 • Közzétéve: 29. januára 2020
Neprinášame žiadne jasnovidecké veštby, ale trendy, ktoré ovládnu svet grafického dizajnu. Akoby mali vyzerať vaše vizuály, aby zaujali a vytŕčali? Oprite sa o najnovšie techniky a smery, s ktorými nikdy nešliapnete vedľa. Čo sa teda bude „nosiť“ v grafickom dizajne tento rok? Dozviete sa v našom novom článku.
1. Minimalistická geometria
Minimalistický dizajn a geometrické tvary sú obľúbené už dlhšiu dobu, ale ich popularita bude v tomto roku ešte viac stúpať. Minimalizmus ponúka čistú krásu jednoduchosti, funkčnosti a tvorivej slobody, zatiaľ čo geometria poskytuje hĺbku a jedinečnosť celkového vzhľadu.
2. Retro-futurizmus
Retro-futurizmus vytvára cez prizmu minulosti tvary budúcnosti – modernú sci-fi vizualizáciu, ktorá v roku 2020 bude silne dominovať dizajnérskemu priemyslu. Z tohoto štýlu vzniká úplne nový žáner, dáva užívateľom istý nostalgický pocit, no stále nezabúda na inovátorský prístup.
3. 3D
Trojrozmerné kompozície sú vrcholom dizajnérskej práce. Ich výsledkom je vždy úžasne hlboký vizuál, do ktorého sa môžete naplno ponoriť. 3D ilustrácie sú vyjadrením kreatívnej slobody pri vytváraní rôznych textúr a tvarov a súčasne sú nesmierne zábavné a interaktívne. 3D formy zaplavujú celý svet – stretnete sa s nimi už pomaly na každom kroku – vo filmoch, na logách a na neobvyklých miestach, kde by ste ich ani nečakali.
4. Gradient
V porovnaní so začiatkom 90. rokov sa farebné kombinácie vracajú v čoraz sofistikovanejšom formáte (a budú dominovať aj začiatkom tohto roka). Nehovoríme len o klasických prechodoch od červenej k modrej, ale aj o pestrej palete, ktorá sa tiahne od fialovej, ružovej, azúrovej až po indigové a oranžové odtiene so sivozelenými okrajmi. Sme svedkami úplne nového trendu, ktorý v súčasnosti prechádza svojou experimentálnou fázou. Dnes už vídame niekoľko variácií gradient štýlu – od jednoduchého rozdelenia obrázka na viaceré farebné úseky až po nepretržité prechody farieb z jednej na druhú.
5. Comeback päťkového fontu
Tu by sme chceli zdôrazniť najmenší prvok grafického dizajnu, o ktorom až tak veľa nepremýšľame. A tým je druh písma. Čoraz častejšie sa objavujú zaujímavo prepracované fonty s príjemnými krivkami. V jednoduchých textoch sa na túto oblasť až tak nezameriavame, ale ak ide o slogan alebo logo, musíme si dávať väčší pozor na vybraný typ písma.