Čo od vás potrebujeme k tvorbe loga?
Dobré firemné logo by malo byť ľahko zapamätateľné, dobre využiteľné na rôznych plochách a v rozličných reklamných formátoch. Kvalitné profesionálne logo vás odlíši od konkurencie, vzbudzuje v ľuďoch pocit dôvery a posilňuje lojalitu k vašej značke. Logo buduje pozitívny dojem o vašom brande a je vizuálnym stvárnením vášho biznisu.
U nás vo Web & go design sa o tvorbu firemných log stará šikovný grafik Tibike. Ešte predtým, než vôbec zaháji prácu na akomkoľvek novom logu vyžaduje od našich klientov pár dôležitých informácií. Ak si u nás objednáte tvorbu firemného loga, tieto bodíky neminú ani vás.
Čo od vás potrebujeme k tvorbe nového loga?
1. Typ loga a štýl vašej značky
V prvom rade je dôležité vedieť, aké logo si predstavujete: má to byť symbol alebo celý obrázok? Premýšľajte nad jeho tvarom: preferujete guľaté logo, klasický štvorec, prípadne nejaké iné netradičné stvárnenie? Aké grafické prvky majú byť vo vašom logu použité:
- logo obsahujúce len čistý text / názov spoločnosti
- logo, ktoré predstavuje len určitý symbol/ikonu bez textu
- kombinované logo (symbol + text)
2. Aké meno/nápis bude uvedené vo vašom logu?
3. Bude logo obsahovať aj iný text – podnadpis, citát, ďalší text, ktorý by sa mal objaviť pri logu?
4. Budeme potrebovať krátku charakteristiku vašej spoločnosti –
hodnoty, hlavné ciele, poslanie, filozofiu, ktorú má logo stvárňovať. Napíšte nám, čím sa zaoberáte, aké produkty a služby ponúkate. Čo má vaše logo komunikovať smerom k vašim potenciálnym zákazníkom?
5. Vaša cieľová skupina: pre koho bude logo vytvorené, aký typ zákazníka chcete osloviť?
6. V akých reklamných formátoch sa bude logo objavovať:
- ONLINE (v tomto prípade pracujeme s komplexnejším riešením: viac farieb, odtieňov, 3D efekty, detailnejšia tvarová modelácia). Takéto logo však nie je vhodné na jednofarebnú tlač.
- REKLAMNÉ OFFLINE FORMÁTY (tlačené reklamné materiály, plagáty, letáky, reklamné tašky, perá, tričká, 3D logá na stenu). Tento typ loga je zvyčajne tvorený dvoma farbami, štylizovanou formou, veľmi ľahko sa tlačí aj na komplikovanejšie a menšie povrchy, ako sú perá. Taktiež dobre vynikne zväčšené na stene ako 3D logo.
7. Výber farebnej palety ktorá bude použitá v logu.
Ak neviete, aké farby využiť, nechajte sa inšpirovať našim článkom “ Ako fungujú farby v grafickom dizajne? „
8. Štýl loga
Záleží najmä od vášho osobného vkusu a hodnôt, ktoré chce vaša spoločnosť komunikovať navonok. Máte radi klasické alebo modernejšie, trendové logá? Chcete logo, ktoré má vyjadrovať luxus alebo má pôsobiť skôr minimalisticky a skromne? Uprednostňujete presnú geometriu, ostrejší dizajn alebo máte radšej oblé, organickejšie a prírodné tvary? Má byť vaše logo skôr abstraktné, alebo má konkrétne vyjadrovať, čo predávate?
Ak nebudete vedieť odpovedať na všetky naše body, nemajte hlavu v smútku, radi vám pri formovaní a tvorbe loga poradíme. Pri vzájomnej spolupráci totiž vznikajú tie najlepšie nápady a tie vedú k úspešným logám, ktoré budú dôstojne a profesionálne reprezentovať váš biznis.