Týchto 9 vecí potrebuje váš eshop, aby bol úspešný
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 3. augusta 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 3. augusta 2016
Eshopy sa roja ako huby po daždi, takmer každý deň narazíme na nejaký nový. Málo z nich však prežije. Ako to robia úspešné svetové online shopy? Dozviete sa v našom novom článku.
V prvom rade by ste mali myslieť na to, či bude vaša webová stránka s eshopom schopná skutočne predávať. Často sa totiž stáva, že eshop síce vyzerá vizuálne lákavo, ale nakupovať sa v ňom jednoducho nedá. Ako to? Hneď na prvý pohľad spoznáte, že eshop je navrhovaný len okom estéta, nie ako funkčná a rýchla platforma na plnohodnotný online nákup. Ak projektujete svoj eshop, majte pred očami svoj cieľ – chcete predávať a zarobiť. Nie vyhrať prvé miesto v grafickej súťaži (môžete aj to J).
Poznajte svoj produkt a prezentujte ho v tom najlepšom svetle. Vymenujte jeho pozitíva a poskytnete užívateľom čo najväčšie množstvo informácií. Mali by ste ich predajnými argumentami doslova „ubiť“, aby nemali šancu zo stránky utiecť. Pravidelne predstavujte nové produkty, dávajte užitočné tipy, špeciálne akcie, balíčky, vyberajte produkty týždňa – hrajte sa. Zákazník chce mať produkty na očiach
Vyvolajte vo svojich zákazníkoch plnú dôveru. Ak sa rozhodnú investovať do kúpy vášho produktu, očakávajú, že budú zásobení relevantnými informáciami, najmä čo sa týka platobného systému a spoľahlivých dodacích podmienok. Dbajte na precízne vypracovanie pravidiel a reklamačného poriadku. Dôveryhodný eshop má transparentné a jasne stanovené zásady nákupného procesu a popredajných záruk.
Kvalitná e-commerce stránka by mala neodkladne obsahovať nasledovné funkcionality:
-
Čitateľné a dobre viditeľné logo
Zapamätateľné logo je vašou vstupenkou do sveta značkových eshopov. Logo je prísľubom profesionálnych služieb a spoľahlivého jednania.
-
Akcie, darčeky a doprava zdarma
Ľudia sa rozhodujú v priebehu niekoľkých sekúnd, či na eshope ostanú alebo to skúsia niekde inde. Preto je dobré ich chytiť hneď na začiatku. Akčné ponuky typu 10 Eur na prvý nákup sú dostatočným lákadlom. Ľudia pri zľavách doslova strácajú racionálne argumenty, takže je ľahšie strhnúť ich impulzívnemu nákupu. Jedna z prvých vecí, ktoré zákazníci hľadajú sú zľavy a akcie. Čím určite nesklamete? Doprava zdarma! Funguje ako „finálne postrčenie“ zákazníka ku kliknutiu na tlačidlo „kúpiť“. Nebojte sa akcií a blikajúcich bannerov s lákavými ponukami!
-
Novinky a najobľúbenejšie produkty
Nesťažujte zbytočne zákazníkom orientáciu v produktovej ponuke. Skutočne ich nebaví prehrabovať sa celým online inventárom… Strčte im ponuku rovno pod nos. Predstavte im novinky na hlavnej stránke, ukážte im zľavnený tovar na aktuálny týždeň, jednoducho im uľahčite nakupovanie.
-
Značkové produkty
Nie je vždy možné predpovedať nákupné preferencie zákazníkov, preto si vždy môžete ako „záložný plán“ pripraviť značkové produkty ako hlavný ťahák na stránku. Je to dobrý trik, najmä pre návštevníkov, ktorí sú na eshope prvý raz.
-
Nákupný košík, prihlasovací formulár a vyhľadávanie
Logo nákupného košíka je nevyhnutnosť každého dobrého eshopu. Dbajte na to, aby bola nákupná karta prehľadná a jasná na prvý pohľad. Veľa eshopov ponúka možnosť vytvoriť si aj vlastný účet, kde sledujete históriu svojich nákupov. Tieto účty slúžia aj na poslanie personalizovaných zliav, nakoľko vám poskytujú perfektné informácie o tom, čo daný zákazník rád nakupuje. Prihlasovací formulár by mal byť čo najkratší. Ľudia neznášajú dlhočizné registrácie.
Funkcia vyhľadávania je nutná na každom eshope, nakoľko pre ľudí je lepšie zadať priamy odkaz ako tráviť hodiny blúdením v sortimente. Box s okienkom na vyhľadávanie by mal byť umiestnený aj na každej podstránke, na dobre viditeľnom mieste.
-
Platobný systém a ikony
Ak ide o eshopy, premyslený platobný systém je veľkou konkurenčnou výhodou. Nakoľko najviac „zákulisných“ problémov pri nákupe nastáva práve v tomto bode. Niekto chce platiť v hotovosti pri prebratí tovaru, niekto pomocou služby paypal, prevodom cez bankový účet – čo zákazník, to iný spôsob platby. Platobné podmienky sú jasne formulované obvykle vždy na úvodnej stránke každého eshopu, aby zákazníkom bolo ešte pred nákupom jasné, aké sú ich možnosti.
-
Sociálne siete
Až 20% nákupov sa urobí po návšteve sociálnych sietí. V našich končinách jasne dominuje Facebook. Ľudia hľadajú názory a referencie na produkty, preto je neformálne prostredie sociálnych sietí ideálne na výmenu skúseností. Firemné facebookové profily navyše prinášajú pomerne lacný spôsob reklamy. Sociálne siete sú akousi ochutnávkou pred vstupom na váš web. Preto by mali byť ikonky sociálnych sietí, ktoré používate, umiestnené vždy na viditeľnom mieste na úvodnej stránke.
-
Telefonický kontakt a online chat
Aj keď komunikácia zákazníka s online shopom prebieha prevažne písomnou formou, niekedy je možnosť rýchleho telefonického kontaktu nevyhnutná. Ľudia nemajú čas čakať na odpovede, potrebujú informácie ihneď. Dnes už nie je neobvyklé, že väčšie spoločnosti majú operátorov špecializovaných len na komunikáciu so zákazníkmi prostredníctvom sociálnych sietí. Telefónne čísla zákazníckej linky by mali ľuďom pri vstupe na eshop ihneď udrieť do očí. Ak premýšľate nad spustením online chatu, buďte pripravení, že jeho obsluha môže byť náročná na čas.
-
Vyhľadávanie najbližšieho kamenného obchodu a garancie kvality
Ak získal váš eshop nejaké ocenenia kvality, vyhrali ste spotrebiteľské súťaže, nebojte sa tieto úspechy patrične odpromovať na webe. Sú dôkazom toho, že sú vaše produkty hodné kúpy. Sú symbolom dôveryhodnosti a prísľubom kvalitných služieb.
Zoznam najbližších kamenných pobočiek by mal byť na každom eshope samozrejmosťou. Snažte sa ľuďom pripraviť čo najpohodlnejší pohyb na eshope, urýchlite tak ich nákupné rozhodovanie a v konečnom dôsledku nárast svojich tržieb.