O čo prichádzate, ak vaša firma nepoužíva sociálne siete?
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 19. októbra 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 19. októbra 2016
Zdá sa to možno neuveriteľné, ale aj v dnešnej dobe sa nájdu spoločnosti, ktoré nenájdete na sociálnych sieťach. Márne hľadáte odkaz na Facebook alebo Instagram, nikde nič. Prítomnosť na sociálnych sieťach je dnes už bežnou súčasťou online marketingu. Ak ste si doteraz nezaložili firemný profil aspoň na Facebooku, tak si prečítajte o čo všetko tým vaša značka prichádza…
Ako dôležité sú sociálne siete pre marketing vašej značky? Dôležitejšie než si myslíte… Bez základnej online platformy strácate zákazníkov a zbytočne sa izolujete. Zákazníci si žiadajú komunikáciu, otvorenosť a priateľský prístup. Sociálne siete sú bránou do tohto sveta. Prečo si ju zatvárať, ak má váš podnik príležitosť k rastu? Čo sa stane, ak nebudete naplno využívať sociálne siete?
1. Ľudia budú vašej značke menej dôverovať
Ak váš zákazník zistí, že o vašej značke nenájde na internete nič viac než vašu webovú stránku, automaticky strácate vysoké percento dôveryhodnosti. Veď kto by už dnes nemal aspoň Facebook? Je to normálne? Existujete vôbec? Firma, ktorá nefunguje na sociálnych sieťach akoby doslova “nežila”. Cez sociálne siete majú značky príležitosť ukázať na čom práve pracujú, aké akcie sú v pláne, predstaviť novinky. Ľudia zbožňujú pocit, že sú so svojimi obľúbenými značkami v priamom kontakte, že s nimi môžu komunikovať, chváliť, sťažovať sa. I nedávne štúdie potvrdili, že až 63% respondentov si najskôr vyhľadá a “overí” dôveryhodnosť značky na sociálnych sieťach, až potom pristúpi k samotnému nákupu.
2. Vaša značka bude menej populárna
…čo je z hľadiska nákupu nie celkom zanedbateľný fakt. Pýtate sa prečo? Uvedieme si jednoduchý príklad: hľadáte niečo o zdravých účinkoch zeleného čaju. Nájdete dva články: jeden, ktorý bol na FB zdieľaný 400x a druhý, ktorý mal len dve zdieľania. Ktorý z týchto článkov uprednostníte? Samozrejme, že ten s vyšším počtom zdieľaní, nakoľko vo vás vyvoláva väčšiu dôveryhodnosť. Ak ho lajkovalo a zdieľalo toľko ľudí, tak predsa musí byť kvalitný! Takýmto druhom popularity si navyše vaša značka buduje aj status odbornej autority – “toho, kto sa v danej tematike vyzná a orientuje”. Každé zdieľanie, lajk je na sociálnych sieťach pre vašu značku na nezaplatenie a je tou najlepšou (a najlacnejšou) formou marketingu vôbec.
Sociálne siete
3. Prichádzate o návštevnosť
Facebookové stránky majú niekoľkokrát vyššiu dennú návštevnosť ako váš web. Ak ste si založili firemný blog a spoliehate sa len na organický dosah bez prepojenia na sociálne siete, výsledok bude viac než žalostný. Sociálne media majú prístup k širokému publiku = vaši potenciálni zákazníci. Delí vás od nich len pár klikov… Prečo to nevyužiť?
4. Nebudete môcť využiť rastúci vplyv influencerov a blogerov
Bloggeri dostávajú čoraz väčší priestor a to nielen na svojich blogoch, ale aj na sociálnych sieťach. Práve oni vedia ako úspešne a originálne spropagovať výrobky medzi svojimi followermi a fanúšikmi tak, aby v nich vyvolali túžbu daný predmet alebo službu vlastniť, vyskúšať. Ich dosah a pôsobenie sa bude naďalej rozširovať a budú výrazne zasahovať do zažitého ponímania tradičného marketingu. Firmy sa budú musieť pomaly naučiť s bloggermi a influencermi pracovať, nakoľko im môžu významne pomôcť v PR a marketingových aktivitách. Sociálne siete v tomto procese figurujú ako tá najzákladnejšia komunikačná platforma. Preto je čas naučiť sa ich efektívne ovládať.
Ak neviete kde začať, spýtajte sa nás.