Vážte kľúčové slová. Sú kľúčové.
Aktualizované: 27. septembra 2017 • Publikované: 15. apríla 2015
Frissítve: 27. septembra 2017 • Közzétéve: 15. apríla 2015
Voľba nesprávnych kľúčových slov môže mať na začiatku Vášho SEO snaženia fatálne následky. Slová, na ktoré sa zameriate, je potrebné vyberať s veľkou rozvahou a je nevyhnutné zvažovať, či Vám naozaj prinesú želaný efekt.
Raz chcel byť majiteľ sťahovacej firmy ( s regionálnou pôsobnosťou ) zo Západu Slovenska prvý vo vyhľadávačoch na pojem „sťahovanie“. Inokedy zas chcela byť na popredných priečkach lokálna autopožičovňa so slovom „autopožičovňa“. Nič viac ich nezaujímalo. Vysvetlili sme im teda, ako sa veci majú a prečo sa im cielenie na jedno slovo, navyše ešte takto všeobecné, jednoducho vôbec neoplatí.
Prečo necieliť na jedno všeobecné slovo ?
„Mám autopožičovňu, takže keď budem prvý na slove autopožičovňa, určite sa mi to vyplatí, pretože budem mať veľkú návštevnosť.“ Približne takéto je typické uvažovanie majiteľov webov, ktorý sa o SEO práve dozvedeli a s touto ideou zájdu do reklamky.
Seriózna spoločnosť alebo špecialista by Vám však takýto názor mali hneď vyhovoriť a doporučiť iný, pre Vás vhodnejší prístup. Samozrejme, keď budete videný pri slove „autopožičovňa“, úžitok Vám to prinesie – otázkou ale zostane, či Vám to aj vráti prostriedky vložené do SEO. Môžete tak síce získať väčšiu návštevnosť, ale ľudia z Vašej stránky odídu, akonáhle zistia, že autopožičovňa v Senici nie je práve tá, ktorú hľadali.
Dôležité je naučiť sa uvažovať inak a povedať si: „Síce mám autopožičovňu, ale len jednu v Senici. Na čo sa teda budem zameriavať na všeobecné slovo autopožičovňa a budem tak konkurovať stovkám ďaľších v celej SR, keď môžem získať oveľa viac regionálnym cielením?“
Ale slovo „autopožičovňa“ hľadá hromada ľudí!
To áno! Ale tiež ide o slovo s vysokou a celorepublikovou konkurenciou. Ak by ste si pozreli mesačnú vyhľadávanosť Google, zistili by ste, že tak veľa ľudí zas slovo „autopožičovňa“ nehľadá. Rozhodne nie toľko, aby to pre Vás bolo zaujímavé, najmä ak vezmeme do úvahy hľadanie z celej SR.
Koľko z týchto ľudí bude prostredníctvom hesla „autopožičovňa“ hľadať práve autopožičovňu v Senici? Minimum – je teda jasné, že dostať sa dopredu na pojem „autopožičovňa“ sa síce dá, ale nepôjde o rozumne investované peniaze. Konverzný pomer z takto všeobecných slov bude minimálny ( Konverzia = prechod z návštevníka webu na zákazníka firmy ).
Aké kľúčové slová teda vybrať?
Regionálne cielenie je pri spoločnostiach s lokálnou pôsobnosťou takmer nutnosťou. Zamerajte sa teda na rozdiel medzi presnou a frázovou zhodou slov. Ešte posledný krát využijeme príklad autopožičovne zo Senice.
Zatiaľ čo frázová zhoda pri pojme „autopožičovňa“ je cca 10 tisíc hľadaní mesačne, presná je na úrovni cca 2 tisíc mesačne. Z toho vyplýva, že užívatelia častejšie hľadajú pojem „autopožičovňa“ v kombinácii s iným slovom, napríklad: „autopožičovňa Senica“.
Premýšľajte ako užívateľ
Vžite sa do kože užívateľa, ktorý hľadá Vaše služby. Keď budete chcieť hľadať autopožičovňu v Senici, zadáte do vyhľadávača iba pojem „autopožičovňa“ a budete sa preklikávať desiatkami odkazov, kým natrafíte na nejakú autopožičovňu v Senici?
Alebo radšej zadáte „autopožičovňa Senica“ a budete mať výsledky len z požičovní v tomto meste ?
Kým teda s niekým nadviažete spoluprácu, zistite si, čo má pre Vás zmysel. Skutočným cieľom SEO nie je zbesilé naháňanie pozícií na jedno slovné spojenie. Pravým cieľom je zabezpečenie solídnych a stálych pozícií pre všetky slová, ktoré majú zmysel a predovšetkým merateľný efekt. Či už pomocou konverzií, objednávok alebo návštev.
-oko-