8 vecí, ktoré na sociálnych sieťach nerobíte (a mali by ste)
Aktualizované: 21. decembra 2017 • Publikované: 2. novembra 2016
Frissítve: 21. decembra 2017 • Közzétéve: 2. novembra 2016
Mnoho značiek si myslí, že jednoducho stačí postovať nejaký ten obsah na sociálnych sieťach ako Facebook, Twitter a Instagram a sú v “suchu”. Ale časom vyskakujú klasické ťažkosti typu: “nemáme dostatok lajkov, čo robíme zle? Prečo nikto nereagoval na tú akciu, čo sme vyvesili minulú stredu?” Pointa starostlivosti o firemné sociálne siete je však oveľa komplexnejšia a postovanie je ten posledný dielik pomerne sofistikovanej a premyslenej stratégie, ktorú je nutné vypracovať ešte predtým, než sa vôbec do spravovovania sociálnych sietí pustíte. Ktoré sú to? Dozviete sa v našom novom článku.
1. Vytvorte si svoju vlastnú stratégiu pre sociálne siete
Predtým, než vyvesíte svoj prvý príspevok na sociálnych sieťach, mali by ste mať jasne sformulovanú a detailne vypracovanú stratégiu, t.j. aké ciele chcete obsahom na danej sieti dosiahnuť. Je to zvýšenie povedomia o vašej značke? Nárast návštevnosti vášho webu? Priama podpora e-shopu? Stratégia by zároveň mala zmapovať čo všetko potrebujete urobiť, aby ste svoje vytýčené ciele dosiahli. Strategický plán budete používať ako manuál počas celej doby manažovania svojich sociálnych sietí.
2. Refreshnite svoj brand a starostlivosť o značku
Aby vaša značka pôsobila konzistentne na všetkých sieťach, je dobré sa na ňu retrospektívne pozrieť a prípadne redefinovať jej vlastnosti. Vaše logo musí byť viditeľné a identické na všetkých platformách. Značka by mala tiež vyjadrovať dôležité USP (unique selling points – jedinečné predajné argumenty), čiže nepriestreľné dôvody, prečo by si zákazníci mali kúpiť presne váš produkt alebo službu.
3. Vytvorte si mesačný plánovací kalendár a presný obsah príspevkov
Namiesto postovania ad hoc si radšej vypracujte štrukturovaný plán a mesačný kalendár, v ktorom si jednotlivé príspevky úhľadne rozdelíte. Nielenže vám to výrazne uľahčí prácu a ušetrí čas, ale navyše budete mať plnú kontrolu nad celým obsahom.
4. Vždy vytvárajte obsah “do zásoby”, aspoň na jeden mesiac dopredu
Len máloktorá firma si môže dovoliť mať svojho vlastného social media managera, preto si väčšinou FB stránky spravujú firmy sami. A veru stane sa, že jednoducho nie je čas v daný deň vybraný príspevok publikovať. Preto je dobré si príspevky na sociálnych sieťach rovno nahodiť a naplánovať dopredu. Facebook túto funkciu podporuje, takže sa nemusíte stresovať, ak ste práve na obchodnom meetingu, ale zároveň by ste mali niečo postnúť. Stačí si publikovanie nastaviť na konkrétnu hodinu priamo v administrácii FB stránky a program sa už o nasadenie príspevku postará sám.
5. Odpovedajte na všetky komentáre. A čo najrýchlejšie.
Uistite sa, že ste vždy odpovedali na všetky komentáre a správy od vašich fanúšikov. Ak máte pocit, že ľudia kladú rovnaké otázky, môžete si vytvoriť aj určitú šablónu s odpoveďami na najčastejšie kladené dotazy. Urýchlite si tým proces odozvy. Odpovede by mali byť osobnejšieho rázu, čím len ukážete, ako máte svojich fanúšikov radi.
6. Nikdy nezabúdajte na platenú reklamu
Dosiahnuť dobré výsledky v organickom dosahu je čoraz ťažšie. Ľudia sú prehltení informáciami. Preto im potrebujete obsah doslova “dostlačiť pod nos”. Dosiahnete to jedine dobre zvolenou stratégiou platenej podpory jednotlivých príspevkov, prípadne propagáciou celej FB stránky. Nastavenie reklamy na FB nie je žiadna atómová fyzika, ale musíte vedieť správne vybrať svoje cieľové publikum a ďalšie atribúty tak, aby ste dosiahli vytúžený reach (dosah) a počet lajkov. Asi najväčšou výhodou platenej reklamy na sociálnych sieťach je ich extrémne nízka cena a veľmi dobré konečné výsledky.
7. Vyhlasujte na sociálnych sieťach súťaže
Súťaže sú najväčšími ťahúňmi sociálnych sietí. Či sa nám to páči alebo nie, ľudia milujú akcie, súťaže a ceny. Čím rýchlejšie na túto hru pristúpite, tým lepšie pre vašu značku. Súťaže vedia mimoriadne výrazne dopomôcť k rozšíreniu vášho publika a to dokonca s nulovou investíciou (ak nepočítame výhru do súťaže).
8. Robte si mesačný report so štatistikami
Ak máte stratégiu a vytýčené ciele, je dobré si ich mesačne checknúť a porovnať plán s realitou. Vyčistí vám to pohľad a umožní lepšie vidieť chyby, ktorých sa môžete do budúcna vyvarovať. Dvojitá kontrola sa hodí najmä pri stanovovaní nové rozpočtu na sponzorované príspevky a reklamu. Spätný monitoring a kontrola vám poskytne informácie, ktoré nemáte šancu v priebehu aktívneho nasadzovania obsahu vidieť. Preto by ste ju nikdy nemali podceňovať.