Čo od vás potrebujeme k naceneniu veľkoplošnej reklamy?
Aktualizované: 20. júna 2018 • Publikované: 20. júna 2018
Frissítve: 20. júna 2018 • Közzétéve: 20. júna 2018
Aj keď online reklama hrá čoraz väčšiu úlohu, veľkoplošná reklama a billboardy ešte nestratili svoj význam. Billboard je jedna z najefektívnejších foriem vonkajšej reklamy, nakoľko je viditeľný už z veľkej diaľky. Registruje ho veľmi široké publikum: od šoférov v prechádzajúcich autách, ľudí v mestskej hromadnej doprave, až po okoloidúcich. Billboardy priťahujú pozornosť najmä svojou šokujúcou veľkosťou, preto sú ľahko zapamätateľné. V našom dnešnom článku vám povieme, čo všetko od vás budeme potrebovať k naceneniu billboardu, ak sa rozhodnete si ho u nás objednať.
Billboardy sa väčšinou umiestňujú na začiatku a na konci mesta. Stretnete sa s nimi pri veľkých obchodných centrách, alebo na predmestí. Jeden dobre umiestnený billboard dokáže zasiahnuť viac než 100 000 ľudí mesačne.
Realizácia tohto typu vonkajšej reklamy pozostáva z dvoch etáp: príprava grafiky a samotná inštalácia. V nasledujúcich bodoch sa dozviete, čo všetko od vás budeme potrebovať, aby sme vám dokázali vyrobiť billboard presne podľa vašich predstáv.
Odovzdanie grafických podkladov a základné informácie
- veľkosť billboardu (túto informáciu určite vie prenajímateľ danej plochy, môžete sa prípadne informovať u neho)
- fotografia zodpovedajúca kvalite veľkoplošnej reklamy (v prípade potreby vám dokážeme zabezpečiť aj kvalitné fotografie, ak ich nemáte k dispozícii)
- reklamný text, ktorý sa objaví na billboarde
- hlavný slogan, ktorý vystihne podstatu vašej reklamy (ak ho nemáte, nevadí, náš copywriter vám rád niečo trefné vymyslí)
- vaša predstava o vizuále
- keď je všetko hotové, pošleme vám hotový grafický návrh billboardu na schválenie či na prípadné úpravy
Papier alebo plachta?
V našej agentúre využívame najčastejšie tieto dva typy materiálu, ale vo všeobecnosti ich existuje viac. Obe majú svoje výhody/nevýhody. Papier je lacnejší, ale jeho životnosť veľmi závisí od vplyvu počasia. Plachta je omnoho trvácnejšia, vydrží hoci aj roky, ale je drahšia.
Tlač
Po výbere typu materiálu pristupujeme k samotnej tlači hotového billboardu a pripravujeme sa na jeho samotnú inštaláciu.
Umiestnenie billboardu
Na dobré umiestnenie billboardu budeme potrebovať presné rozmery danej reklamnej plochy. Na základe rozmerov dokážeme stanoviť a vybrať najvhodnejší typ inštalácie. Musíme zvážiť v akej výške budeme pracovať, kde presne budeme billboard montovať, presný postup prác a ďalšie montážne detaily. Niekedy nám veľmi pomôže aj jednoduchá fotografia vybraného, ešte prázdneho billboardu na konkrétnom mieste.
Billboardová kampaň
Ak by ste sa rozhodli pre celú billboardovú kampaň, t.j. viac billboardov vo viacerých mestách, alebo v rámci jedného, uprednostňujeme osobné stretnutie. V takýchto prípadoch sa totiž musíme dohovoriť na špecifikách každého jedného kusu. Je to nutné najmä v prípade, ak v rámci jedného mesta potrebuje klient sieť billboardových plôch, ktorých úlohou je napríklad nasmerovať ľudí do jeho prevádzky. Pri zložitejších projektoch pripravujeme podrobný plán, aby bolo značenie efektívne a ľudia daný obchod skutočne ľahko našli.
a posledný, informačný bodík pre všetkých, ktorí by mali záujem si u nás objednať výrobu a inštaláciu billboardu – naša agentúra neprenajíma konkrétne reklamné plochy na vonkajšiu reklamu, žiadne ani nevlastníme. Ak sa vám páči nejaká konkrétna reklamná plocha na špecifickom mieste, na danej konštrukcii vždy nájdete kontakt, telefónne číslo, kde môžete zavolať/napísať a danú plochu si objednať. O ostatné sa už postaráme my.