Ako vytvoriť úspešný firemný blog?
Aktualizované: 1. júna 2022 • Publikované: 16. marca 2016
Frissítve: 1. júna 2022 • Közzétéve: 16. marca 2016
Content marketing (obsahový marketing) naberá na obrátkach. Jeho atraktivita stúpa, nakoľko ľudia (vaši zákazníci) sú 24 hodín online. Žijú sociálnymi sieťami a obsah sa stáva nedeliteľnou súčasťou marketingovej stratégie firiem. Dnes je už nemysliteľné, aby spoločnosť, ktorá má kvalitný web, nemala aj svoj firemný blog. Blog slúži na „oživenie“ obsahu webovej stránky, ktorá je statická a prakticky sa nemení. Je to skvelý nástroj na pritiahnutie pozornosti. V porovnaní s ostatnými nástrojmi podpory predaja je lacný, je na ňom dostatok miesta ako sa kreatívne „vyblázniť“ a ukázať niečo aj zo zákulisia vašej firmy.
Najčastejšia otázka majiteľov firiem znie: „ok, firemný blog je super, ale čo tam, dočerta, budeme dávať!? Ja neviem o čom písať!“. S takýmto prístupom si, prosím, blog ani nezakladajte. Zvyčajne je z blogu potom nechuť aj cítiť, prípadne po prvých troch útrpných článkoch začne zívať prázdnotou. Obráťte sa na kvalitného content managera & copywritera, ktorý vám s nastavením toho správneho a vhodného obsahu poradí a vyhotoví vám publikačný plán.
Ak sa predsa len rozhodnete pustiť do blogovania z vlastných firemných zdrojov, nech sa páči, je to tá najlepšia možná forma. Veď kto pozná váš podnik podrobnejšie ako vy alebo vaši zamestnanci? Veľmi efektívne je zapojiť do blogovania svojich zamestnancov. Prečo? Pretože každý z nich má iný pohľad, inú pozíciu a tým dokážu vniesť pestrosť a rôznorodý obsah.
Čím sa vyznačuje úspešný firemný blog?
- Jeho obsah je autentický a úprimný – neosobné články bez charizmy, bez vtipu alebo ľudského dotyku nebudú mať veľkú čítanosť. Ľudia hľadajú za každým článkom ľudskú tvár a názor pisateľa.
- Jeho obsah pomáha, radí a edukuje – váš firemný blog by mal prinášať čitateľom niečo hodnotné: potešenie, motiváciu, návody, tipy alebo informácie, ktoré im pomôžu a posunú ich v rozvoji.
- Jeho obsah je virálny a zdieľateľný – ak vaše články budú obľúbené a čítané, budú ich chcieť ľudia zdieľať. Takto si zabezpečíte reklamu zadarmo a vášmu blogu bude prudko stúpať krivka čítanosti.
- Jeho obsah sa pravidelne obnovuje – žiadny úspešný blog nespí. Tajomstvom je pravidelnosť publikovania článkov. Čitatelia si ľahko zvyknú a budú očakávať v daný čas nový príspevok. Zvyšuje sa tým lojalita k vašej značke.
- Jeho obsah je rôznorodý, pestrý, neobmedzuje sa len na články – nemusíte len písať. K dispozícii máte fantastické množstvo nástrojov contentu marketingu – ebooky, videá, infografiky, podcasty (zvukové záznamy), prezentácie, webináre.
- Jeho obsah je invenčný, prináša nové myšlienky, názory, pohľady – snažte sa vždy priniesť nový pohľad na vec. Prejdite si konkurenčné blogy a prídete na to, že danú tému určite dokážete spracovať inak, ako to urobili ostatní. V tom spočíva originalita a vlastný štýl firemného blogovania.
Odkiaľ mám zobrať obrázky?
Nemusíte nakupovať v drahých fotobankách, sú aj lacnejšie a najmä kreatívnejšie spôsoby, ako si vytvoriť vlastné obrázky na blog. Vyberte si z množstva free webov, kde nájdete jednoduché nástroje a obrázky na všetky možné témy:
K obrázkom sa, samozrejme, radia aj infografiky. Inšpirovať sa môžete napríklad na pintereste, kde sa to nimi len hemží. Nájdete tam dokonca šablóny, aby ste nemuseli prácne vymýšľať celý vzhľad (layout). Ak sa bojíte, že nie ste grafik, stačí len kliknúť na infogr.am, kde si ľahko a jednoducho vytvoríte vlastnú infografiku. Osviežujúce je aj používanie gifov – pohyblivých obrázkov, ktoré môžu nečakane oživiť váš článok. Najlepšie nájdete na giphy.com, môžete si dokonca vyrobiť aj vlastný. Tu však musíte vedieť dobre pracovať s kontextom, aby ste text dobre dokázali prepojiť s emóciou v gife, ktoré sú vlastne reakciami na daný predmet.
Ako začať?
Začať môžete kedykoľvek. Snažte sa písať krátke články. Aspoň na začiatku vám to pomôže dostať sa do tempa a trénovať svoje „blogerské“ svaly. Dodržujte prehľadný grafický štýl. Text vždy „pretkajte“ obrázkami, aby si mali čitatelia možnosť „vydýchnuť“. Majú to radi. Nezabudnite označovať dôležitejšie informácie alebo výrazy tučným písmom (boldom), robte veľké medzery medzi odstavcami a používajte čitateľný druh písma, aby ste čo najviac uľahčili orientáciu čitateľov na blogu. Odvďačia sa vám pravidelnou návštevnosťou a vernosťou k vašej značke.
Ak by ste si nevedeli rady a potrebovali by ste vypracovať atraktívny publikačný plán na váš firemný blog alebo web, môžete sa obrátiť aj na nás. Niečo o tom už vieme… 🙂