Základný princíp fungovania a tvorby reklamných kampaní Google AdWords
Aktualizované: 14. februára 2018 • Publikované: 14. februára 2018
Frissítve: 14. februára 2018 • Közzétéve: 14. februára 2018
V našom novom článku vám Marek vysvetlí hlavný princíp fungovania Google AdWords a na základe akých zákonitostí je nutné tvoriť reklamné kampane vo vyhľadávacej sieti. Nebudeme hovoriť o konkrétnom postupe ako tvoriť kampane, takže nečakajte žiadny manuál. Povieme si o základných krokoch, ktoré by ste mali dodržiavať, aby vaša kampaň správne fungovala. Tu je pár šikovných tipov, čím sa riadiť, aby vaša reklamná kampaň na Google AdWords bola úspešná.
1. Zistite, čo zákazníci hľadajú
Ako sa to robí? Veľmi jednoducho: v Google AdWords máte dostupnú funkciu plánovač kľúčových slov. Plánovač vám ukáže mesačnú vyhľadávanosť kľúčového slova ((ako často v priebehu jedného mesiaca ľudia daný výraz zapisujú do vyhľadávača), pravdepodobnú cenu prekliku, mieru konkurencie na dané kľúčové slovo a najmä návrhy na ďalšie príbuzné kľúčové slová s mesačnou frekvenciou vyhľadávania.
Aby ste mohli naplno využívať plánovač kľúčových slov, musíte mať spustenú na Google AdWords aspoň jednu platenú kampaň. V opačnom prípade vám plánovač ukáže len obmedzený základný rozsah mesačnej hľadanosti v počte medzi 1-1000 výsledkov. Pre nás je však dôležitá presná mesačná vyhľadávanosť. Stačí, ak spustíte základnú kampaň v minimálnej hodnote 5 € a môžete začať!
Google AdWords a plánovač kľúčových slov vám poskytne veľké množstvo cenných dát za pomerne nízky rozpočet. Presný spôsob sťahovania a vyhodnocovania kľúčových slov si rozoberieme v ďalšom článku.
2. Dobre nastavená landing page
Máme stiahnuté relevantné kľúčové slová a môžeme sa vrhnúť na samotnú tvorbu reklamy. K správne fungujúcej kampani však potrebujeme mať aj správnu tzv. landing page. Je to webstránka, na ktorú privedieme nášho potencionálneho zákazníka. Obsah landing page by mal byť zameraný na naše zvolené kľúčové slovo, inak bude naša kampaň bez želaných výsledkov. Čo to presne znamená?
Napríklad, ak niekto hľadá „panske topanky na zimu“, je potrebné, aby ste pre daný výraz mali vytvorenú podstránku s názvom „panske topanky na zimu“. Text na tejto stránke by mal rovnako obsahovať aj kľúčové slová „panske topanky na zimu“ . Hlavný nadpis stránky by mal byť v tomto prípade tiež panske topanky na zimu.
TIP: mesačná vyhľadávanosť na panske topanky na zimu je 260/mesiac s cenou prekliku 0,17 € – hodnota, na ktorú sa už oplatí cieliť. Nemusíme vyberať len kľúčové slová s vysokou vyhľadávanosťou, nakoľko by sme zbytočne a rýchlo minuli náš rozpočet.
3. Tvorba kampane
Základná textová kampaň v Google AdWords má dve základné časti: nadpis a text kampane.
Pri tvorbe kampane je dôležité, aby naše kľúčové slovo bolo vždy uvedené v nadpise i v texte. Nadpis by mal byť vždy stručný a zaujímavý. Nikdy nepíšte, že máte niečo „najlepšie“, ako napríklad „najlepšie panske topanky na zimu” alebo „najlacnejšie panske topanky na zimu”. Sú to tvrdenia, ktoré nie je možné dokázať a pôsobia klamlivým dojmom. Lepšou variantou sú „pohodlné panske topanky na zimu alebo „exkluzívne panske topanky na zimu“.
V texte reklamy by malo figurovať naše kľúčové slovo. Na samotnej textácii reklamy si dávame záležať, nakoľko naším cieľom je zaujať a primäť potenciálneho zákazníka k prekliku. Buďte kreatívny, skúšajte rôzne varianty nadpisov, hrajte sa s textom, odlíšte sa od konkurencie. Na počudovanie, niekedy sú úspešné reklamy, o ktorých by ste povedali, že to nikdy nebude fungovať. Budete však prekvapený, čo všetko dokáže „prinútiť“ zákazníka k prekliku.
Vytvorte si vždy aspoň 4 až 5 reklám v každej kampani, aby ste ich mohli priebežne sledovať. V Google AdWords máte možnosť sledovať aj tzv. CTR = mieru preklikov v percentuálnom zobrazení. CTR ukazuje, koľko klikov ste získali na zobrazenia vašej reklamy. Minimálna hodnota by mala byť okolo 3-4 %. CTR ideálnej reklamy sa pohybuje okolo 12-19%. Všetky čísla presahujúce uvedené percentuálne vyjadrenie klasifikujeme ako dokonale fungujúcu reklamu J. Menšie % , bohužiaľ, predstavujú dokonale nefungujúcu reklamu…. :-/
Základný princíp fungovania reklamnej kampane v skratke je veľmi jednoduchý:
- Nájsť kľúčové slovo, ktoré vyhľadávajú zákazníci.
- Vytvoriť kampaň zameranú na konkrétne klúčové slovo.
- Kľúčové slová použiť v nadpisoch i v textoch kampane.
- Mať vytvorenú podstránku na vašej webstránke zameranú na kľúčové slovo.
Celá „veda“ Google AdWords sa točí okolo kľúčových slov. Možností a nastavení je veľa, ale horeuvedené štyri body musia byť vždy dodržané. Ak si z celého článku nič nezapamätáte, aspoň týchto pár bodov si zapíšte a riaďte sa nimi pri tvorbe kampane.
Tento článok mal mať pôvodne len tri body, ale Marek sa rozhodol pridať ešte jeden. Síce nesúvisí s Google AdWords, ale v prípade dobre fungujúcej reklamnej kampane je tento tip viac než dôležitý.
4. Zaujímavá webstránka
Konečne ste dostali zákazníka na vašu webstránku. Máte vyhrané? Samozrejme, že nie! Teraz ho potrebujete zaujať, udržať jeho pozornosť a vyvolať v ňom potrebu reagovať (nakupovať, objednávať, klikať, čítať). Kvalitný obsah webstránky je základ, preto je nutné dodržať tieto základné body:
- kvalitný dizajn stránky
- kvalitný text
- konkurencieschopné, no nie najnižšie ceny
- referencie
- kvalitná práca a služby
V prípade, že si neviete s tvorbou reklamnej kampane rady,
navrhneme riešenie, či kampaň, ktorá prinesie vášmu biznisu úspech