Náš klient Zsolt Oros, zakladateľ jednej z najväčších optík na Slovensku, nám porozprával o svojich podnikateľských skúsenostiach
Aktualizované: 7. decembra 2017 • Publikované: 20. septembra 2017
Frissítve: 7. decembra 2017 • Közzétéve: 20. septembra 2017
Našimi článkami chceme pomáhať najmä začínajúcim a menším podnikateľom, preto sme sa rozhodli osloviť jedného z našich dlhoročných klientov – Optiku Oros. V krátkom rozhovore sme sa ho spýtali na začiatky jeho podnikania: v čom mu pomohla reklama a čo by poradil podnikateľom – nováčikom.
Zsolt, kedy si presne otvoril svoju optiku? Aké boli začiatky?
Zaujímavé! (smiech) Predajňu som oficiálne otvoril 3. marca v roku 2013. Začal som hneď so 650 až 700 ks produktov a troma zamestnancami. Pustil som sa do toho s vervou. Prvé týždne po otvorení som ledva spal…
Čo bolo najťažšie?
Mám pocit, že všetko, ale mojou najväčšou nočnou morou boli klienti – ako dať ľuďom v meste vedieť, že sme otvorení a ako ich primäť k nákupu? Príde vôbec niekto? Ak príde, nakúpi? Predsa len nikto nás nepoznal a optické služby sú dosť špecifické.
Prečo považuješ finančné prostriedky investované do reklamy za dôležité?
Lebo by sa ľudia o nás vôbec nedozvedeli a obchod by som mohol rovno zavrieť. Ak by sme v tej dobe neurobili webstránku, Facebook, 3D logo, svetelnú reklamu, všetky tie polepy na výklady, letáky a billboardy, neviem kde by náš obchod bol dnes. Reklama nám pomohla prakticky hneď začať predávať. Ľudia k nám pomaly začali prúdiť, obzerať produkty, informovať sa…
Čo sa za ten čas zmenilo v predajni?
Narástli sme, rozšírili predajnú plochu: v súčasnosti si záujemci môžu vyberať medzi 2000 výrobkami na 200 m2. Vlastníme jednu z najmodernejších technológií na svete a neustále sa rozvíjame. Naši klienti si u nás denne môžu dať odborne vyšetriť zrak. Sme dodávateľmi optiky od špičkových dizajnérskych značiek Dior, Gucci, Fendi, Tom Ford, Roberto Cavalli, či BMW. Som hrdý, že aj do takto malého mesta viem dostať okuliare svetoznámych značiek.
Nejaká dobrá „otcovská rada“ pre našich čitateľov, ktorí koketujú s myšlienkou otvoriť si svoj vlastný kamenný obchod?
V začiatkoch svojho podnikania nikdy nedávajte marketing a reklamu na posledné miesto! Naopak, teraz, s týmito skúsenosťami by som bol riešil reklamu oveľa skôr, aby som získal čas a mal klientov už akoby nastúpených a čakajúcich pred novootvoreným obchodom. Ak o vašej predajni nikto nevie, akoby ste neexistovali…
Prečo si si na reklamu vybral našu agentúru?
Tak ako v mojom podnikaní, pracujem s tými najkvalitnejšími strojmi a značkami, aj reklamu chcem mať od tých najlepších! Druhou vecou je, že pochádzate priamo zo Šamorína, poznáte mentalitu tunajších obyvateľov, takže sme sa vedeli dohodnúť na vybranej cieľovke a celej reklamnej stratégii.
Zsolt, ďakujeme veľmi pekne za rozhovor a tešíme sa na ďalšie spoločné projekty!
Je nutné podotknúť že Optika Oros sa aktívne podieľa na podpore regionálnych projektov v meste Šamorín. Podporuje mladých kajakárov (Linka Tibi, Zalka Csabi), basketbalový a šermiarsky tím, základnú školu a škôlku.
Potrebujete marketingovú stratégiu pre budovanie úspešnej značky?
Navrhneme vám stratégiu ktorú budú vaši klienti milovať ”