Ako pripravujeme 3D vizualizáciu vášho loga
Aktualizované: 27. novembra 2017 • Publikované: 27. septembra 2017
Frissítve: 27. novembra 2017 • Közzétéve: 27. septembra 2017
Vytváraniu 3D log sa venujeme už dlhé roky, preto neprehlúpite, ak sa v tejto veci obrátite priamo na nás. Kým však vznikne finálny produkt, predchádza mu nespočetné množstvo drobných úkonov nielen na počítači, ale aj v rámci realizácie, ktorá obsahuje aj poctivú ručnú prácu.
Najdôležitejším štartovacím bodom celej výroby je mať k dispozícii samotné logo vo vektore. Bohužiaľ, stáva sa aj to, že nám zákazník pošle logo len v obyčajnom obrázkovom formáte jpg a oznámi nám, že žiadne iné nemá… V tomto prípade si staré logo pod krídla vezmeme my, “zreštaurujeme ho” a vyhotovíme kvalitné, vektorové logo. Na vyhotovenie formy vektorového loga využívame základné geometrické tvary, ktoré môžeme veľkostne nastavovať bez toho, aby sa narušila jeho kvalita.
Po finalizácii loga v krivkách (vektore) pristupujeme k príprave vizualizačnej fázy, kde logo modelujeme do jeho trojrozmerného tvaru. 3D formát je možné vyhotoviť rôznymi spôsobmi, my už dlhé roky pracujeme so spoľahlivým Photoshopom.
Aby bola vizualizácia čo najpresnejšia, obvykle od klienta žiadame fotografiu povrchu, na ktorý si želá aplikovať 3D logo. Väčšinou ide o stenu vo vnútorných priestoroch kancelárií, alebo naopak exteriér budovy.
Kto pozná, nebodaj pracuje s programom Photoshop, isto vie, aké užitočné a praktické funkcie obsahuje tento software. Jednou z našich najobľúbenejších sú tzv. Blending Options, ktoré umožňujú z jednoduchého plochého loga vytvoriť jeho trojdimenzionálny model.
1. Funkcia Bevel a Emboss
Nepotrebujeme nič iné, len aby sa grafik, prostredníctvom možností Bevel a Emboss, pohral s tieňmi, svetlom a pridávaním tvarovej symetrie. S týmito efektmi môžeme dosiahnuť kompaktný tvar, ktorý nám umožní prácu zo všetkých uhlov tak, aby vzniklo plnohodnotné 3D logo, ktoré bude fungovať v priestore.
2. Kopírovanie a rozhýbanie
V ďalšom kroku skopírujeme našu vrstvu s efektami, ktorú následne, pomocou 1-1 pixelu, rozhýbeme želaným smerom (napríklad, jednu hore a jednu napravo, alebo jednu dole a naľavo, v náväznosti na predstavu, v akom sklone má logo na vizualizácii figurovať). Tento krok (kopírovanie a rozhýbanie) opakujeme dovtedy, kým nedosiahneme želaný výsledok v trojrozmernom zobrazení.
3. Svetelné efekty
Ak chceme vyhotoviť skutočne autentickú vizualizáciu, pridávame aj rozličné textúry. Ak si klient objednal aj podsvietenie, tak pre lepšiu predstavu využívame aj rozličné svetelné efekty.
4. Vyhotovenie 3D loga
Po vyhotovení vizualizácie, jej udobrení klientom, grafik posúva vizualizačný plán nášmu Tomimu, ktorý sa pustí s tímom do jeho realizácie. A to je už iná story…
O tom, prečo je na vašu predajňu, prípadne do kancelárií dobré vyhotoviť si aktraktívne 3D logo čítajte v jednom z našich starších článkov.
Vyhotovenie 3D loga – /komatex /1 cm/
Potrebujete svoje logo vidieť v 3D?
Nielenže vám ho vymodelujeme, ručne zhotovíme, ale prídeme aj nainštalovať.”