6 znakov úspešnej webovej stránky
Aktualizované: 27. mája 2020 • Publikované: 14. mája 2020
Frissítve: 27. mája 2020 • Közzétéve: 14. mája 2020
Slovo „úspech“ znamená pre každého niečo iné a navyše je to veľmi abstraktný pojem. V našom prípade považujeme úspešnú webovú stránku za takú, ktorá vytvára v zákazníkoch dôveryhodnosť a vám čo najväčšie predaje. Priznajme si, neexistuje žiadny zázračný kód, ktorý by zo dňa na deň vykúzlil zisky. Existujú však určité faktory, ktorým by ste mali venovať pozornosť. Ak sa vám podarí ich efektívne zrealizovať, vykročíte určite tým správnym smerom.
1. Vnímajte webovú stránku ako nástroj, ktorý vám dopomôže k lepším výsledkom
Mnoho ľudí ešte stále robí základnú chybu – pozerajú sa na vytvorenie webovej stránky ako na veľký výdavok. Pričom je to skvelý nástroj na získanie pozornosti a hlavne – objednávok! Namiesto toho treba premýšľať veľmi racionálne. Každé euro investované do webovej stránky sa vám niekoľkonásobne vráti. Z dlhodobého hľadiska nie je nič efektívnejšie ako investovať do kvalitnej e-commerce prezentácie. Online platforma je do budúcna nevyhnutná, nakoľko nákupy cez e-shopy sa neustále zvyšujú. Nezaostávajte v čase!
2. Rýchly, bezproblémový a plynulý chod
Zámerne sa vyhýbame odbornejším výrazom ako je prívetivý k vyhľadávačom, responzívny alebo optimalizovaný. Z pohľadu používateľa je to veľmi jednoduché: váš web by mal bez problémov fungovať ako na smartfónoch tak i na stolových počítačoch, mal by sa rýchlo načítať s prehľadnou navigáciou. Ako zistiť, či všetko “fachá” ako má? Stačí sa pozrieť do štatistík. Ak návštevník vašu webovú stránku zavrie po pár sekundách, znamená to, že sa informácie načítali príliš dlho, alebo na nej nenašiel to, čo hľadal. Žiadne ťažkosti, spomalenie, ani komplikované menu sa neodpúšťa. Ľudia nemajú čas, zminimalizujte preto všetko, čo sa dá – texty i grafické prvky. A dbajte na rýchlosť!
3. Nekopírujte! Originalitu ocenia nielen zákazníci, ale aj pán Google
Ľutujeme, že to musíme písať aj v roku 2020, ale, preboha, nekopírujte texty z iných webových stránok! Po prvé, iná spoločnosť pravdepodobne neponúka presne to isté ako vy, najmä pokiaľ ide o služby. Po druhé, iba vy najlepšie viete, čo ponúkate a za akých podmienok. Nadôvažok, vyhľadávač Google vyslovene ignoruje duplicitné texty, takže vaša cool okopírovaná webová stránka sa do zoznamu vyhľadávaných stránok ani nedostane. Takže vás nikto nenájde. A to je už prúser. Pri písaní obsahu na webovú stránku sa vždy obráťte na skúseného copywritera. Opakujeme SKÚSENÉHO copywritera. Nie každý, kto sa tak tituluje ním aj skutočne je. Kvalitný text potrebuje hĺbku, švih a presvedčivosť. A to dokážu vytvoriť len copywriteri, ktorí sa zaujímajú o celý príbeh vášho biznisu. Kontext je dôležitý, aby bol obsah komplexný.
Samostatnou kategóriou je potom používanie kľúčových výrazov a SEO. Dobrý copywriter vám pomôže aj s tým – vyhľadá relevantné slová, prostredníctvom ktorých vás ľudia na internete nájdu. Viac k tejto téme nájdete v jednom z našich predošlých článkov. Zároveň je nutné kľúčové výrazy citlivo a nenásilne vkomponovať do textov, aby nepôsobili ako náhodný generátor slov. Ak vytvárate webové stránky, ktoré vás majú prezentovať navonok a najmä na úrovni, najať si dobrého copywritera je nevyhnutnosť!
4. Fresh webová stránka je aktuálna webová stránka. Nenechajte ju umrieť
S najväčšou pravdepodobnosťou nie je asi možné prinášať neustále nové informácie o vašich konkrétnych službách a produktoch, ale písať články úzko súvisiace s vaším podnikaním pravidelne môžete. Vďaka neustále sa meniacim trendom môžete poukazovať na novinky, alebo rozoberať rôzne témy. Ďalším miestom, kde sa môžete hrať s novinkami sú obrázky a fotogaléria či recenzie, odporúčania či referencie od zákazníkov, obchodných partnerov. Kto chce, vždy si niečo nájde. E-shopy to v tomto ohľade majú ešte jednoduchšie – stačí nahrávať nové produkty do ponuky, pracovať s titulnými slidermi, súťaže, akcie, zľavy – možností je skutočne neúrekom.
5. Nerobte to, čomu nerozumiete aka pýtajte sa špecialistov
Existuje niekoľko technických vecí, ktoré vlastník webových stránok nemusí nevyhnutne vedieť. Ak sa túto časť rozhodnete delegovať na odborníkov, verte nám, urobíte najlepšie a najmä dosiahnete úplne iné (lepšie!) výsledky. Uveďme si jednoduchý príklad: chcete nahrať novú podstránku so službami. Počuli ste však už o “drobnostiach” ako sú: pretty url, meta title, description, H1, H2, alt text či linkbuilding? Zdanlivo odstrašujúce názvy sú však nevyhnutnými detailmi, ktoré neradno vynechať, lebo by sa to mohlo odraziť na „neviditeľnosti“ vašej webovej stránky vo vyhľadávačoch. A vy zákazníkov nechcete strácať, ale získavať. Preto je vždy lepšie nechať prácu špecialistom, ktorí všetko nastavia tak, aby vám to prinášalo maximálny úžitok.
6. Reklama, reklama, reklama
Dobre navrhnutý web a platené online reklamy (ak sú dobre urobené) tvoria nekompromisne populárne combo. Ak vaša stránka spĺňa všetky horeuvedené body, podporte ju reklamou. Bola by škoda vytvoriť parádnu webovú stránku a potom ju nechať len tak stáť. Potrebujete “traffic” – pohyb a aktivitu. Využite rôzne efektívne a veľmi lacné reklamné formáty Google Ads, Facebook alebo Instagram, aby sa váš obsah, produkty a služby dostali k tým správnym potenciálnym zákazníkom.
Stručne povedané, úspešná webová stránka stojí na jednotlivých horeuvedených pilieroch, ktoré tvoria pevný základ jej úspechu.