Aké novinky pre podnikateľov pripravil Facebook?
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 26. októbra 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 26. októbra 2016
Posledné štatistiky sú neúprosné: každý mesiac Facebook využíva pre komerčné účely viac než 60 miliónov spoločností na celom svete. Približne 85 % inzerentov vytvára obsah priamo na svojich mobilných zariadeniach. Facebook sa preto snaží neustále vylepšovať svoje funkcie a vyvíjať nové platformy, ktoré uľahčia aj vaše podnikanie. Aké novinky nám tím Marka Zuckerberga priniesol tento mesiac? Dočítate sa v našom novom článku.
Viac než 20 % inzerentov vytvorilo počas posledných dvoch mesiacov video reklamy, ktoré sa na Facebooku tešia čoraz väčšej obľube. Nielen videá ale i živé vstupy fanúšikovia doslova milujú, nakoľko môžu byť aspoň pár minút súčasťou diania vo vašej spoločnosti. Videá sú osobnejšie a fakt reality „tu a teraz“ im dodáva šmrnc zdielania a osobnejšieho kontaktu. Doteraz šlo živé vysielanie len spustiť, onedlho však bude možné vysielanie živých vstupov aj plánovať. Ľudia tak budú mať možnosť poznačiť si presný termín vysielania a nenechať si ho ujsť. Nová funkcia je ako stvorená na získanie širšieho publika. Tiež je dobrá na vyvolanie pocitu nedočkavosti a teasingového efektu.
Facebook v práci
Zamestnávatelia používanie sociálnych sietí na pracovisku nevidia radi. Odteraz sa to však rapídne zmení: Facebook zavádza novú platformu, tzv. workplace. Umožní zamestnancom komunikovať v rámci firemnej siete medzi sebou, chatovať, využívať emojis „reactions“, videá a množstvo iných šikovných funkcií. Zamestnanci na služobnej ceste sa môžu napojiť na svoj stolný počítač priamo vo firme, urobiť online video brainstorming alebo poradu. Čo je zaujímavé, že osobné facebookové profily zamestnancov ale ostávajú oddelené od tých pracovných.
Konečne priamy predaj cez Facebook
Ak nemáte e-shop, môžete skúsiť predávať cez nové predajné rozhranie, ktoré Facebook plánuje spustiť budúci mesiac. V rámci Pages (stránok) takto ľudia dokážu jednoduchšie nájsť vaše produkty, aj bez platenej reklamy a rovno si ich aj kúpiť. Produkty bude možné nahrávať postupne a pridať k nim aj výstižný popisok, obrázok či video. Produkty môžete usporiadať do rôznych kategórií a vytvoriť dokonca sekciu 10 odporúčaných bestsellerov. Výhodou je, že budete mať prehľad aj o objednávkach, môžete ich rušiť, kontrolovať platby alebo vrátiť zákazníkom peniaze. Jednotlivé produkty môžete aj zdielať, vytvárať na ne FB platenú reklamu a kontrolovať štatistiky (koľko zobrazení má každý produkt, koľko kliknutí, predajov). Ľudia už nebudú musieť prechádzať na váš e-shop alebo inú externú stránku, nakúpia jednoducho na vašej FB stránke. Navyše budete mať o svojich online predajoch perfektný prehľad. Nákupné rozhranie je zatiaľ vo fáze testovania, ale je len otázkou času, kedy konečne podnikatelia začnú zarábať aj predajom priamo na Facebooku.
Zdroj: newsfeed.cz