Ako dlho nám trvá príprava webovej stránky?
Aktualizované: 19. februára 2020 • Publikované: 19. februára 2020
Frissítve: 19. februára 2020 • Közzétéve: 19. februára 2020
Táto otázka bez výnimky zaznie z úst každého záujemcu, ktorý by si chcel vytvoriť vlastnú webovú stránku. Ihneď potom nasleduje ďalšia obľúbená: „a koľko to bude stáť?“. Na túto otázku sme podrobne odpovedali už v jednom z našich predošlých článkov, preto si dnes povieme niečo viac o tom, ako rýchlo vašu webovú stránku dokážeme zrealizovať.
Aby sme vôbec mohli začať na stránke pracovať, potrebujeme dostatok informácií. Všetko je teda v rukách klienta. V horšom prípade texty vôbec neexistujú. Tu nastáva bod zlomu, kedy sa my pýtame klienta, kedy je schopný dodať všetky potrebné podklady, aby sme projekt mohli odštartovať. Najmä v tomto okamihu sa práca veľmi rýchlo spomalí a prehodnotí sa klientov pôvodný deadline „chcem web asap“ na „info vám pošleme najneskôr o týždeň“. A všetko sa začne naťahovať, naťahovať a naťahovať. Aby sme vám tento proces čo najviac uľahčili, spísali sme základné body, ktoré potrebujeme pre začatie prác na vašej novej webovej stránke.
1. ŠTRUKTÚRA
Ako bude vaša webová stránka členená? Návrh vhodnej štruktúry je jedným z najdôležitejších krokov pri plánovaní prác. Po vyhodnotení cieľov a potrieb by sa mali informácie, ktoré umiestňujeme na webovú stránku, systematizovať. Dobrá štruktúra webových stránok je sama o sebe užívateľským zážitkom. Ak používateľ zistí, že stránka je dobre štruktúrovaná a ľahko sa na nej orientuje, je to obrovský faktor dôveryhodnosti. Správna štruktúra nie je nič iné ako dobrá voľba a hodnotenie informácií, obrázkov a textového obsahu. Dôležitá je aj logická podriadenosť a hierarchia.
2. TEXTY
Obsah je kráľ. A ten tvoria predovšetkým dobre napísané a pútavé texty. Ako ich napísať? Podrobne si o tom môžete prečítať v jednom z našich minulých článkov. A áno, keď plánujete viacjazyčnú webovú stránku, budeme potrebovať aj preklady. Samozrejme, ak webové texty nemáte k dispozícii, alebo nemáte nikoho, kto by ich vytvoril, túto úlohu môžete prenechať nášmu copywriterovi, ktorý vám ich vytvorí na mieru. Dokážeme vám zabezpečiť aj prípadné preklady. Summa summarum: bez textov sa jednoducho nepohneme.
3. OBRÁZKY A VIDEÁ
Ďalšou dôležitou vecou sú obrázky a videá. A radi by sme zdôraznili, že potrebujeme skutočne kvalitné obrázky. Všetky webové stránky sú založené na určitej vizualite a fotografiách, aj keď figurujú iba ako pozadie. Návštevníci sa v priebehu niekoľkých sekúnd rozhodnú, či je im stránka, ktorú otvorili, sympatická, preto nie je jedno, aké obrázky sú použité. Pre SEO účely sú najlepšie originálne autorské fotografie, ale keď ich z nejakých dôvodov nemáte, nahradia obrázky z platených fotobánk. To isté platí pre videá.
Len čo dostaneme všetky potrebné údaje, začneme s budovaním webovej stránky. Asi vás neprekvapí fakt, že kým sa k nám požadované informácie dostanú, uplynú celé týždne, ba niekedy i mesiace. Preto je tak ťažké presne odhadnúť časový úsek nutný na vyhotovenie. Projekt je totiž založený na vzájomnej spolupráci dvoch strán, a keď sa jedna z nich zadrhne na nejakej úlohe, môže to spôsobiť nemalý časový sklz.
Dočítali ste až sem? Za odmenu vám prezradíme, akú odpoveď obvykle dávame klientom na otázku trvania vyhotovenia webovej stránky. Po dodaní všetkých požadovaných informácií sme schopní priemernú jednoduchú stránku vytvoriť približne za 3 až 4 týždne. Pozor, skutočne hovoríme o nekomplikovanej klasickej webovej stránke, nie o e-shope, alebo obsahovo bohatšej webovej prezentácii.
Ak potrebujete novú webovú stránku a ani tento článok vás od jej prípravy neodradil, zavolajte nám a určite spolu niečo vymyslíme! 🙂