Ako pripraviť texty na webovú stránku zo šablóny?
Aktualizované: 7. novembra 2018 • Publikované: 7. novembra 2018
Frissítve: 7. novembra 2018 • Közzétéve: 7. novembra 2018
Aj tie najjednoduchšie webové stránky potrebujú kvalitné texty v primeranom rozsahu. V našej reklamnej agentúre Web&Go používame pri tvorbe webových stránok väčšinou šablóny, ktoré sú výsledkom premysleného dizajnu. Výhodou je, že do týchto šablón sa dajú pripraviť presné texty. Či už hovoríme o nadpisoch, popiskoch produktov alebo o CTA tlačidlách, šablóna ponúka presne definovaný počet znakov, do ktorých môžete dosadiť vhodnú textáciu. Ak sa rozhodnete pripraviť texty pre vašu webovú stránku svojvoľne, tento článok je určený práve vám.
Výber šablóny
Pri každom novom projekte vyberieme ideálne tri až štyri vhodné šablóny, z ktorých si následne klient vyberie tú najlepšiu.
Výber konkrétnych podstránok
Webové šablóny obvykle obsahujú množstvo rôznych vzorových podstránok. Od klasických až po tie s miestom na blogové články. Vyberáme si však len tie, ktoré sa nám hodia do naplánovanej štruktúry. Najčastejšie sa používajú podstránky: Domov, O nás, Naše služby / Naše produkty, Cenník a Kontakt. V cudzojazyčných šablónach by to znamenalo vyberať názvy Homepage (Domovská strana), O nás (About us), Naše služby (Our services), Cenník (Pricelist) a Kontakt (Contact).
Výber jednotlivých komponentov na podstránku
V šablónach sa často stretávame s podstránkami, ktoré obsahujú pestrý výber rôznych prvkov a doplnkov. Vylepšujú funkcie a vizuálnu stránku každej podstránky. Pozrime sa bližšie, ako to vlastne funguje v praxi na vzorovej schéme: https://vigil.wpengine.com/
Táto konkrétna domovská stránka obsahuje Menu, pod ňou sú typické slidery, nasleduje časť, kde sa uvádzajú dôležité informácie, krátky odsek alebo tri rozličné textové odstavce s obrázkami. Pozrime sa teraz konkrétnejšie, ako sa dajú tieto časti vyplniť textom.
- Menu je vskutku jednoduché: názvy stránok, slogan, meno firmy, odkazy na sociálne siete.
- Slidery využívame na domovskej stránke a nahrávame na ne obrázky od klientov. Ideálne sú, samozrejme, autorské produktové fotografie, ale ak nimi nedisponujete, môžete si zakúpiť obrázky vo fotobankách. Na slideroch platí: čím menej textu, tým lepšie.
- Miesto pod sliderom patria sem jednoduché, skratkovité texty rozdelené do troch stĺpcov. Tradične sa v nich spomínajú napríklad služby alebo charakteristické vlastnosti vašej značky. Obrázky by tiež mali korešpondovať s napísanými textami. Treba si dávať pozor aj na to, aby boli obrázky a texty v rovnakom rozsahu.
Kroky uvedené vyššie môžete aplikovať aj na ostatné časti podstránok. Nechajte sa inšpirovať!
Dokument s pripravenými textami
môžete pripraviť po stránkach alebo do jedného dokumentu. Hlavné je, aby bola dodržaná určitá prehľadnosť a zrozumiteľnosť. Musí byť jasné, kam a ktoré texty prináležia, resp. na ktorú podstránku je nutné ich doplniť.
Príklad:
Domov – vzor: https://vigil.wpengine.com/
360 o Total Security Services – Text od klienta
CCTV Secure 360o Surveillance Systems – Text od klienta
Ante tincidunt tempus. Donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus. Nullam quis ante. Etiam sit amet orci eget eros faucibus tincidunt. Sed fringilla mauris sit amet nibh. Donec sodales sagittis magna. Sed consequat, leo eget bibendum sodales, augue velit cursus nunc. – Text od klienta v danom rozsahu
…a takto pokračujte ďalej podľa uvedeného vzoru.
POZOR! Nezabudnite naplniť textami aj spodnú časť webovej stránky, tzv. “footer”. Tu sa nachádzajú obvykle kontaktné údaje a odkazy na jednotlivé podstránky či odkaz na ochranu osobných údajov.