Začínam podnikať. Ako sa mám zviditeľniť? Takto sme to robili my vo Web & go design!
Aktualizované: 4. augusta 2018 • Publikované: 1. augusta 2018
Frissítve: 4. augusta 2018 • Közzétéve: 1. augusta 2018
Aspoň raz v živote si každý z nás pomyslel, že by svoje povolanie dokázal robiť lepšie, keby mohol postupovať podľa svojho vlastného uváženia, nie len slepo nasledoval inštrukcie nadriadeného. Veď ovládate všetky potrebné činnosti, máte schopnosti… čo by bolo, keby ste to skúsili na vlastnú päsť a založili svoju vlastnú firmičku? Konečne by ste mohli rozhodovať o vlastnej práci, plate, čase… Nie je to však také jednoduché, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.
Samozrejme, len malé percento ľudí sa skutočne odhodlá k prvému kroku a vrhne sa na budovanie vlastného biznisu. Ja len ticho poznamenám, že to nie je ani taká veľká škoda, nie každý má „bunky“ a najmä nervovú sústavu na podnikanie. To vonkajšie pozlátko úspechu a peňazí totiž obnáša nekonečné dlhé hodiny práce – doslova krv a pot. Podnikať znamená vziať plnú zodpovednosť do svojich rúk a to je pre niektorých ľudí až priveľké sústo…
Avšak, ak sa niekto predsa len dostane cez všetky prekážky, nezdary a začne tvoriť svoj biznis, až vtedy prichádza to najhorúcejšie sústo: musí svoje produkty, služby a celú firmu predstaviť verejnosti, ktorá predstavuje jej budúcich zákazníkov. Predtým, než ste sa vôbec rozhodli začať s podnikaním, všetci vaši známi sa dušovali – nerob si starosti, kľudne do toho choď, veď to je jasné, že na strihanie vlasov budem chodiť len k tebe, veď to latté si dám v tvojej kaviarni, nie!? Táto oduševnelá podpora však vydrží prvých pár týždňov a vy sa začnete konfrontovať s realitou: z čoho vlastne zaplatím to nájomné? Nemám dostatok zákazníkov, nie je práca a nemám ani zisk. Čo s tým? Mám pre vás jednu jedinú odpoveď: R-E-K-L-A-M-A.
Tamás Patonyi
Konateľ
Často sa stretávam so začínajúcimi podnikateľmi, ktorí vo všeobecnosti opakujú tie isté chyby. Rozhodol som sa preto napísať tento článok, aby som pomohol všetkým, ktorí sa rozhodli ísť svojou cestou a radi by svoje podnikanie spropagovali čo najlepším spôsobom. Nedá sa, samozrejme, všetky druhy podnikania zaškatuľkovať a podať zaručený recept na úspech, ale niektoré z doleuvedených riešení vám určite dokáže pomôcť, prinajmenšom posunúť vaše podnikanie na ďalší level.
1. Webstránka
Asi nemusím hovoriť, že webstránka je dnes nevyhnutnosťou, rovnako ako profesionálne vizitky. V súčasnosti každý z nás vyhľadáva informácie na internete a je nemysliteľné, aby ste ako začínajúci podnikateľ nemal firemné webstránky alebo e-shop. Keďže sme reklamná agentúra, v našom prípade bolo vytvorenie webových stránok na prvom mieste. Musím dodať, že na ich vylepšovaní neustále a neúnavne pracujeme. Nikdy pre nás nie je dostatočne dokonalá a keďže nám do portfólia pribúdajú nové a nové služby, nenechávame obsah webstránky zaspať na vavrínoch.
V náväznosti na webstránku sme založili aj blog a začali sme s posielaním newsletterov. Vďaka týmto jednoduchým nástrojom sa zvýšila nielen návštevnosť našej webstránky, ale zároveň získavame aj nových klientov.
A moja posledná poznámka sa týka najmä „mŕtvych webov“, ktoré vídam na každom kroku – ak sa nestaráte o obnovu informácií na firemnom webe, nedbáte o najnovšie trendy, nesnažíte sa ju inovovať a hľadať stále lepšie riešenia, je to vaša vizitka, ktorú si so sebou ponesie aj návštevník webu. Ak sa nestaráte o svoj web, nebude sa o neho starať ani váš zákazník…
2. Polep auta
Polep auta je moja srdcovka, lebo ho doteraz robím sám a vlastnoručne. Je to taká moja terapia, preto ho považujem za jeden z najdôležitejších reklamných formátov. Môj názor je: ak máte firemné auto, malo by profesionálne prezentovať vaše podnikanie. Je to vďačný reklamný nosič a v každej firme by mal byť polep áut základom.
Považujem za hlúpe, ak nevyužívate reklamný priestor zdarma, ktorý je navyše mobilný a môže vám pomôcť pri zviditeľňovaní vášho biznisu. Počiatočná investícia je malá v porovnaní s trvalými výsledkami, ktoré vám polep auta bude prinášať. Konkrétny motív a štýl polepu nechajte pokojne na profesionálov.
Samozrejme my už dávno máme vyriešenú túto formu reklamy, naše autá sme si vzali do parády. Takto sa nám už zopár krát priamo pri prácach v teréne stalo, že nás na základe reklamného polepu na aute oslovili a informovali sa o našich službách.
Nedávno sa u nás takto zastavil jeden pán, že by potreboval polepy na výklady svojej predajne, či by sme boli schopní to urobiť. Samozrejme, za pár týždňov stál spokojný majiteľ pred novopolepenými výkladmi od nás. ☺
3. Vonkajšia reklama
Ak ste prevádzkovateľom predajne či kamenného obchodu, určite sa nezaobídete bez vonkajšej reklamy (polep výkladov, svetelná reklama, vonkajšie reklamné tabule a podobne). Sú nevyhnutné, aby vás zákazníci ľahko našli a dokázali identifikovať v spleti rôznych obchodov. Vonkajšia reklama vás odlišuje od konkurencie a láka okoloidúcich ľudí, aby vstúpili do vašej predajne. Nadarmo budete mať nádherný interiér vyložený kamienkami od Swarovskeho, keď popri vašom obchode ľudia prejdú bez povšimnutia. Exteriér predajne je rovnako dôležitý, ako jej interiér.
4. Sociálne siete
V každom prípade by som odporučil aktívne pracovať so sociálnymi sieťami, ktoré sa stali každodennou súčasťou našich životov. Kde inde by ste mali hľadať svojich zákazníkov, ak nie na Facebooku alebo Instagrame? Na týchto platformách si už môžete samy vytvárať reklamy za priateľské ceny. O tejto téme si môžete viac prečítať v našom minulom článku.
U nás boduje Facebook a Instagram, tieto reklamné služby využívame na týždennej báze, je to skvelý spôsob, ako si za pomerne lacné náklady vybudovať meno a brand. Čím viac sú totiž vaše logo alebo vaše FB príspevky na očiach zákazníkov, tým rýchlejšie si na vás ľudia spomenú, keď budú potrebovať produkt, alebo službu, ktorú ponúkate práve vy.
5. PPC reklamy
Akonáhle máte hotový nový firemný web, tá skutočná práca len začína: potrebujete totiž získať návštevníkov, ktorí sa neskôr stanú vašimi zákazníkmi. Pomôžu vám PPC reklamy, ktoré u nás vo Web & go design využívame so železnou pravidelnosťou. Túto formu reklamy môžem vrelo odporučiť každému začínajúcemu podnikateľovi. Najlepšie je štartovať s GoogleAds. S minimálnymi investíciami môžete dosiahnuť až neuveriteľne dobré výsledky.
Hovorím z vlastnej skúsenosti: akonáhle spustíme PPC kampaň na niektorú našu reklamnú službu, nestíhame odpovedať na e-maily s dopytom. A čerešničkou na torte je fakt, že naše PPC reklamy cielia len na vybraných záujemcov, ktorí sú našimi potencionálnymi klientmi. Toto však závisí od kvalitného nastavenia samotných parametrov kampane, k čomu sú už nutné určite skúsenosti a prax. Ak si neviete rady s nastavením, viete, kde nás máte hľadať… ☺
6. Tlačené materiály
I keď reklamné tlačoviny dostávajú čoraz menší priestor, v niektorých prípadoch sú tým najlepším riešením. Nesmieme zabudnúť, že do tejto kategórie zaraďujeme nielen „obyčajné“ letáky, ale aj vizitky, plagáty a veľkoplošné billboardy. My najčastejšie využívame naše firemné vizitky, ale čoraz častejšie naši klienti požadujú aj tlačené cenníky, a radi ich obdarúvame aj našimi reklamnými predmetmi.
Samozrejme, okrem hore uvedených spôsobov existuje ešte množstvo ďalších príležitostí/možností, ako vzbudiť a pritiahnuť pozornosť zákazníkov. V tomto článku som sa snažil zhrnúť tie, ktoré najefektívnejšie pomáhajú pri rozjazde každej novej spoločnosti. Dúfam, že sa mi podarilo vám poskytnúť pár užitočných rád a pomôcť vám pri vašej ceste za úspechom. Ak by ste mali nejaké dotazy, prípadne záujem o nejakú formu reklamy, neváhajte sa nám ozvať, radi vám pomôžeme.
Potrebujete pomôcť s marketingom?
Radi vám navrhneme riešenie, či kampaň, ktorá prinesie vášmu biznisu úspech