Ako v našej agentúre prebieha návrh firemného loga
Aktualizované: 2. septembra 2022 • Publikované: 4. decembra 2019
Frissítve: 2. septembra 2022 • Közzétéve: 4. decembra 2019
Na stole pristane vami potvrdená objednávka na tvorbu nového loga. Čo v našej reklamnej agentúre Web & go design nastane ďalej? Každý pracovný proces má u nás už zažitý systém. Kto sa chopí prvých návrhov, s akými formátmi pracujeme a kto všetko je zainteresovaní do činnosti, ktorej výsledkom je vaše nové firemné logo na webe či vizitke? Čítajte ďalej a dozviete sa o zrode firemných log viac.
Za prácu sa platí, naučme sa to aj na Slovensku 🙂
Po niekoľkých nepríjemnejších “spoluprácach”, sme pristúpili k tomu, že pred zahájením tvorby najprv vystavíme zálohovú faktúru v plnej sume. Tento neštandardný postup platí len pri nových zákazníkoch, naši verní, samozrejme, dostávajú vyúčtovanie až po ukončení a finalizácii projektu.
Cena za návrh firemného loga sa pohybuje v cene od 175 eur + DPH a vyššie. Finálna cena sa stanovuje individuálne podľa odhadu času, potrebného na skice, vytvorenie a dolaďovanie.
Málokto si totiž uvedomuje, že grafik strávi nemalé množstvo času vymýšľaním, kombinovaním, skečovaním a finálnym vyhotovením loga v rôznych požadovaných formátoch. Tento čas mu potrebujeme, prirodzene, uhradiť. Preto je veľmi dôležité si pred oficiálnou objednávkou pozorne prezrieť predošlé práce grafika – jeho referencie a celkový výtvarný štýl. Každý grafik pracuje inak – využíva charakteristické vyjadrovacie prvky a vizuálny rukopis. Jednoducho vám musí “sadnúť”. Ak sa vám jeho výtvory nepáčia, určite si logo neobjednávajte, pre obe strany by bol výsledok neuspokojivý.
Ak sa však naopak pre niekoho rozhodnete, dajte mu plnú dôveru. Pre cieľavedomého a talentovaného grafika je každý nový projekt lákavou kreatívnou výzvou, t.j. dá do neho všetok svoj um a tvorivú energiu, aby vám predstavil tie najlepšie možné návrhy.
Tvorivý proces: zrod nového loga
Ihneď po úhrade faktúry sa grafik pustí do práce a rozbehne tzv. „idea making” – vymýšľanie a zbieranie nápadov. V priebehu niekoľkých týždňov navrhuje rôzne varianty loga, kombinuje a experimentuje. Keď sa blíži deadline pre prezentáciu prvých návrhov, vyberie si niekoľko favorizovaných verzií, ktoré postupne dolaďuje a vylepšuje.
Občas si dá deň oddych, aby získal odstup. Niekedy pribudne aj zopár nových nápadov. Po dokončení prvých “nástrelov” posielame klientovi tri najlepšie verzie na posúdenie. Vždy vypracujeme niekoľko rôznych alternatív, snažíme sa, aby sa výrazne odlišovali a akcentovali hlavnú ideu v pestrom spektre nápadov.
Klient si z uvedených log vyberie jedno, ktoré nemusí byť vôbec ešte finálne. V prípade potreby vyhotovíme ešte ďalšie verzie daného loga. Meníme jemné nuansy, ktoré však zásadne menia konečnú tvár loga: farbu písma, typ fontu, hrúbku, usporiadanie, grafické prvky. Zväčša sa pripraví 3 až 5 variácií navyše. Následne prichádza rozhodnutie od klienta: ak je výber jednoznačný, netreba ďalej nič riešiť. Ak má klient pochybnosti, snažíme sa dospieť k vzájomnému konsenzu a finálnemu logu, ktoré naplní jeho predstavy.
Hotové logo letí do sveta
Po odsúhlasení finálnej verzie vám grafik pripraví logo v troch základných farebných prevedeniach: čiernom, bielom a farebnom. Nevyhnutnosťou sú aj rozličné grafické formáty s koncovkou .ai, .jpg, . pdf, . eps, .png, ktoré vám umožnia ďalej s logom pracovať – aplikovať ho na vizitky, webovú stránku či na reklamný banner v špičkovej kvalite a v správnych parametroch.
V našej agentúre sa cielene vyhýbame komplikovaným návrhom. Sme minimalisti a myslíme si, že v jednoduchosti spočíva vždy tá pravá genialita, takže trendové špecialitky ako sú prekombinovaný farebný gradient či ornamentiku u nás nenájdete. V prvom rade nám totiž ide najmä o to, aby bolo logo nadčasové, univerzálne a použiteľné na všetkých platformách a médiách. Napríklad, 3D logá sa veľmi ťažko vyrábajú z komplikovaných grafických návrhov a výsledný look je vždy katastrofa. Príliš tenké línie spôsobujú tiež nemalé ťažkosti, preto sa nám často stáva, že sa logo pred výrobou ešte upravuje, čo sú pre klienta zbytočné ďalšie finančné náklady.