Ako vytvárať tie správne obrázky na firemné sociálne siete?
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 26. augusta 2015
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 26. augusta 2015
V 1.časti nášho seriálu sme podrobne rozobrali kľúčovú úlohu emócií pri vytváraní obrázkov na sociálnych sieťach. V dnešnom článku vám prezradíme prečo je dôležité tvoriť relevantné obrázky vzhľadom k vašej firemnej kultúre a témam, o ktoré sa vaša spoločnosť zaujíma.
Základné pravidlo znie – mali by ste si byť vždy istý, že obsah, ktorý produkujete, padne do nôty vašim užívateľom. Pri výbere obrázku to platí stonásobne.
Prečo? 90% informácií, ktoré mozog zaznamená majú vizuálny charakter. Obrazové informácie mozog spracuje 60 000x rýchlejšie ako textové. To znamená, že keď prvý raz uvidíme obrázok, snažíme sa nájsť spojitosť medzi tým čo vidíme a čo by sme mali vidieť – hľadáme zmysel vizuálu.
Vhodný obrázok by mal korešpondovať s:
– vaším brandom
– vaším odvetvím, cieľovou skupinou a jej preferenciami
– textom pripraveným k danému obrázku
K dobrému príspevku je potrebné niečo viac ako len vizuálne pekný obrázok.
Pri vytváraní príspevku si vždy položte otázku: zdieľali by tento obrázok moji užívatelia? Ak chcete získať viac informácií o vašich užívateľoch stačí si otvoriť ich profily a sledovať aké druhy obrázkov a tón komunikácie preferujú. Prieskum užívateľskej komunity je nesmierne poučný a efektívny.
Vyhraďte si pár minút a vyskúšajte nasledovné:
1/ otvorte si Twitter alebo Facebook,
2/ nájdite 5 lídrov vo vašom odvetví alebo vašu konkurenciu,
3/ preskúmajte aké obrázky sú najzdieľanejšie,
4/ poznamenajte si znaky podobností medzi jednotlivými obrázkami a aké motívy sa opakujú,
5/ určte si, ktoré prvky z prieskumu by sadli k vašim firemným príspevkom a nebojte sa ich využiť.
Ponúkate produkty alebo služby, ktoré je ťažko vizuálne komunikovať? Nezúfajte! Vždy je čo ukázať, len potrebujete dobrý koncept.
Všimnite si napríklad Twitter spoločnosti @AmericanAir. Neponúkajú nič, čo by sa dalo atraktívne vizualizovať na sociálnych sieťach, ale ľudia každý deň využívajú ich služby. Tak to neukázať?
American Airlines neváha prezentovať fotografie zo zákulisia – tým je svojim zákazníkom bližšia. Užívatelia oceňujú autentické zábery a ľudské tváre, ktoré môžu stretnúť v lietadle.
zdroj obrázku: http://thenextweb.com
Ak ste spoločnosť, ktorá nedokáže nájsť žiadnu adekvátnu vizuálnu prezentáciu, vytvorte obrázky, pri ktorých si zákazníci vaše produkty užívajú a radujú sa z nich.
Abstraktné obrázky – áno či nie?
Ak chcete zvýšiť zaangažovanosť a podkresliť hlavnú pointu vášho príspevku, nebojte sa použiť abstraktné obrázky. Každopádne, majte na pamäti jednoduchosť a jednoznačnosť. Užívateľ by mal mať čo najmenej práce s rozlúštením motívu obrázku. A nezabudnite, že užívatelia reagujú na pozitívne emócie.
Pri vytváraní obsahu na sociálnych sieťach platí: nejde o to, čo by ste zdieľali vy, ale čo by zdieľali vaši užívatelia.
V 3. časti nášho seriálu vám prezradíme zaujímavé poznatky o psychológii farieb a ich účinkoch.
Nezabudnite ani na ďalšie časti nášho seriálu o tom, ako tvoriť úspešné obrázky na sociálnych sieťach:
- časť – Návod, ako vytvoriť úspešné obrázky na sociálnych sieťach, ktoré budú zdieľať všetci
- časť – Prečo musia byť obrázky na sociálnych sieťach relevantné k firemnej filozofii?
- časť – 3 farby, ktoré zvyšujú zdieľanie obrázkov na sociálnych sieťach
- časť – Písmo je dôležité!
- časť – Viete používať hashtagy?
zdroj: http://thenextweb.com