Čo je Google My Business a prečo je dôležitý pre vaše podnikanie?
Aktualizované: 2. júna 2021 • Publikované: 2. júna 2021
Frissítve: 2. júna 2021 • Közzétéve: 2. júna 2021
Vyhľadávač Google je pre úspešný online biznis absolútnym základom. Aj vďaka nemu (a dobrému obsahu na sociálnych sieťach) dokážete vytvoriť stabilné a úspešné podnikanie v oblasti e-commerce. Okrem nevyhnutných Google Ads nesmiete zabúdať ani na nenápadnú, ale o to výkonnejšiu funkciu Google My Business (Moja firma na Google), ktorá slúži jednak ako navigácia k vášmu prípadnému kamennému obchodu či prevádzke, jednak ako dobrý informačný zdroj pre vašich zákazníkov. V našom novom článku sa mu “pozrieme bližšie na zúbok” a povieme si, prečo by ste sa o svoj firemný profil na Google mali náležite starať.
Čo je to vlastne Google My Business?
Bezplatná firemná databázová služba spoločnosti Google, ktorá uľahčuje vyhľadávanie na vyhľadávači Google (v súčasnosti ho využíva až 97 % používateľov na Slovensku) vo veľmi jednoduchej a prehľadnej podobe. U firiem sa zobrazuje názov, kategória, adresa, prevádzková doba, telefónne číslo, označenie na Google Maps, fotografie, hodnotenie a ďalšie užitočné informácie.
Prečo by som ho mal používať?
S čoraz zložitejším online vyhľadávaním sa zlepšujú aj nástroje spoločnosti Google, aby poskytli používateľom čo najvyššiu mieru komfortu. Google My Business je nielen plne dostupná, ale ponúka aj rýchle a okamžité riešenia.
Uveďme si jednoduchý príklad: Hľadám reštauráciu v meste, kde som predtým ešte nikdy nebol. Keďže mám rád miesta, na ktorých dobre varia, ale zároveň to tam nie je príliš drahé, využijem svoj smartfón a zadám do vyhľadávača kľúčové slovo “reštaurácia” a názov miesta, kde sa nachádzam. Okrem platených inzerentov na úplnom vrchole zoznamu, mi Google ukáže aj obrázky najbližších reštaurácií, spolu s otváracími hodinami, hodnoteniami hostí a značkami na mape.
Kde sa teda rozhodnem obedovať? Budem pokračovať v bezcieľnom hľadaní v okolí, alebo si vyberiem pub s domácimi hamburgermi, ktorý sa nachádza približne 100 m odo mňa a navyše dostal hodnotenie až 4,5 bodov zo 100 recenzií?
Koľko to bude stáť?
Rovnako ako väčšina služieb prevádzkovateľa Google, aj Google My Business je bezplatný, avšak na to, aby ste z neho reálne začali profitovať, potrebujete vynaložiť veľa úsilia a času. Je nevyhnutné, aby ste sa svojmu firemnému profilu pravidelne venovali: nahrávali nové aktuálne fotografie, doplňovali nové informácie, publikovali novinky a akcie, aktualizovali otváracie hodiny, vyvíjali aktívnu komunikáciu so zákazníkmi, odpovedali na komentáre a motivovali zákazníkov k tomu, aby vám dávali nové a nové recenzie.
Čo všetko obsahuje profil na Google My Business
- Domovská stránka: Tu máte prehľadne uvedené všetky dôležité informácie o vašej firme na Google.
- Záznamy: Na tomto mieste môžete publikovať krátke záznamy, správy a udalosti.
- Informácie: V tejto časti sa zobrazujú najdôležitejšie údaje o vašej spoločnosti – kontakt, adresa, základný popis, produkty a služby.
- Štatistiky: Budete mať prehľad o aktivite svojho firemného profilu.
- Recenzie: V tejto sekcii môžu zákazníci a nakupujúci prejaviť svoje názory na vaše služby, produkty, zákaznícky servis či výkon vášho personálu.
- Interaktivita: S vašimi zákazníkmi si môžete posielať priame správy.
- Fotografie: Môžete nahrať ľubovoľný počet fotografií o vonkajších i vnútorných priestoroch vašej prevádzky, produktov i lokácie, kde sa nachádza váš obchod.
- Produkty: Zobrazte svoje produkty a ľudia okamžite budú vedieť, čo ponúkate.
- Služby: Môžete určiť, či ponúkate dodávanie tovaru, konzumáciu na mieste alebo akékoľvek špeciálne služby.
- Používatelia: Spravovanie svojho profilu môžete zdieľať so svojimi kolegami.
Pre koho je určený?
Pre každého, kto chce byť na vyhľadávači Google či Google Maps ľahko viditeľný nielen v online priestore, ale aj fyzicky. Ak by ste potrebovali viac podrobností, pre detailnejšie informácie sa obráťte priamo na oficiálnu stránku Moja firma na Googli.