Čo je Landing Page a ako vám môže pomôcť pri podnikaní?
Aktualizované: 8. februára 2023 • Publikované: 8. februára 2023
Frissítve: 8. februára 2023 • Közzétéve: 8. februára 2023
Na túto otázku existuje veľa dobre formulovaných odpovedí, ale všetky sú rovnaké: je to stránka, na ktorej návštevník doslova „pristane“ po kliknutí na reklamu, odkaz v e-maile, referenciu na Facebooku alebo čokoľvek iné. Aké typy Landing Pages existujú a ako ich môžete efektívne využiť pre svoje podnikanie? Odpovede nájdete v našom novom článku, ktorý práve pristál na našom blogu.
Najčastejšie dva typy Landing Page
Pri Landing Page je kľúčové zamerať sa skutočne len na jednu jedinú vec, nikdy ju netvoriť tak, aby slúžila viacerým účelom. Ak tento fakt budete ignorovať, nikdy vám stránka nebude fungovať podľa vašich predstáv. Dve najčastejšie aplikované ciele sú:
1. Kúpa konkrétneho produktu
V tomto prípade je produkt, ktorý chcete predať, prezentovaný na stránke, pričom na jej konci čaká možnosť objednať si ho (a dokonca zaň aj okamžite zaplatiť).
2. Zhromažďovanie údajov, t. j. generovanie potenciálnych zákazníkov
Cieľom „opt-in“ stránok je zhromaždiť kontaktné údaje návštevníka a neskôr ho premeniť na potenciálneho záujemcu o váš produkt/služby. To sa vykonáva pomocou presne zacielených a na mieru nastavených reklamných kampaní, čím sa zákazníci oveľa ľahšie presvedčujú k nákupu.
Aký je rozdiel medzi „obyčajnou“ webovou stránkou a Landing Page?
Typická webová stránka môže pozostávať z desiatok alebo v niektorých prípadoch až stoviek samostatných podstránok – hlavnej, produktovej, stránky s firemným blogom, cenníkom či kontaktmi – možností je nespočetne. Všetky tieto stránky tvoria jeden komplexný celok, ktorého cieľom je predovšetkým na úrovni odprezentovať vašu spoločnosť, predstaviť produkty, ponúkať služby a vytvoriť tak elektronickú platformu, cez ktorú vás ľudia môžu kontaktovať a ideálne u vás aj rovno nakúpiť.
Landing Page je naopak len jedna jediná stránka s JEDINÝM konkrétnym cieľom – buď priviesť návštevníka k nákupu, alebo mu odovzdať určité informácie.
Preto napríklad profesionálne vyhotovená Landing Page neobsahuje hornú lištu a pätičku, ktoré sú typické pre bežné webové stránky. Žiadne odkazy, na ktoré by návštevník mohol kliknúť a prejsť na inú podstránku sa tu nekonajú. Cieľ je jediný – udržať potenciálnych kupujúcich čo najdlhšie na stránke a predať im to, prečo na ňu zavítali – váš produkt či službu a uspokojiť ich zvedavosť.
Prečo vlastne potrebujete Landing page?
Odpoveď je veľmi jednoduchá – ľudská pozornosť. V ére valiaceho sa online obsahu zo všetkých strán je pre ľudí čoraz ťažšie vyhľadávať relevantné informácie. Štandardné webové stránky sú síce plné zaujímavých údajov, videí a textov, ale aj na vzhliadnutie toho najkvalitnejšieho obsahu človek potrebuje dostatok času a trpezlivosť – a to sú dve faktory, ktoré v dnešnej dobe zúfalo absentujú. Návštevník nemusí prechádzať z jednej podstránky na druhú, klikať na množstvo položiek a menu. Landing page sa zameriava konkrétne len na jednu tematiku, nerozptyľuje pozornosť na všetky strany, ale naopak – vedie náš záujem po určitej logickej línii, aby v nás vzbudila túžbu po produkte alebo službe, ktoré ponúkame.
Preto, keď je návštevník presmerovaný na Landing page má len dve možnosti:
- Zaujmete ho hneď v prvých sekundách, takže začne zvedavo čítať ďalej, nechá sa poviesť naznačenou cestou až svoju aktivitu ukončí akciou – najlepšie nákupom vášho produktu v dolnej časti stránky…
- …alebo rovno zatvorí prehliadač a tým ste ho nadobro stratili. A to predpokladáme nechce žiadny podnikateľ, takže naspäť k jednotke a spravte všetko preto, aby ste svoju stránku čo najviac zatraktívnili.
Aký je postup pri tvorbe Landing page?
Ľudia na naše reklamy klikajú z jediného dôvodu – niečím ich zaujala. A je úplne jedno, či to boli farby, vizuál, obsah alebo sprievodný text, niečo z našej energie, vízie a estetiky ich doslova „chytilo za srdce“ a išli za svojimi emóciami a túžbami. Pri interakcii s našou reklamou si ihneď vytvorili súbor určitých impulzívnych asociácií a emócií, ktoré po vstupe na domovskú stránku musia byť ihneď podchytené, podporené, aby ich dokázali primäť k určitej akcii – najlepšie k nákupu nášho produktu alebo služby.
Najjednoduchším spôsobom, ako zaujať vašich potenciálnych klientov je hovoriť s nimi tak, akoby stáli v reálnom živote pred vami – ľudsky, jednoducho, vrelo a jasne. V súlade s uvedenými skutočnosťami je logické pri výstavbe vstupnej stránky postupovať podľa nasledujúcich častí:
- Predstavenie produktu, jeho ciele a problémy, ktoré dokáže vyriešiť
- Referencie, spätná väzba od zákazníkov
- Prezentácia cien a výhodných cenových balíčkov
- Predstavenie produktového portfólia
- Rôzne možnosti konverzie (napr. tlačidlo pre rýchly nákup alebo formulár na vyplnenie)
- Často kladené otázky