Ako sme vytvárali corporate identity pre spoločnosť Green Work
Aktualizované: 2. septembra 2022 • Publikované: 3. novembra 2021
Frissítve: 2. septembra 2022 • Közzétéve: 3. novembra 2021
Firemná identita (corporate identity), branding alebo tvorba značky – je jedno ako nazveme procesy, ktorých výsledkom je úplne nové logo a vizuálny jazyk spoločnosti. Vytvoriť charakter značky, doslova jej osobnosť, tón a farebnosť sú kľúčovými faktormi pri hľadaní zákazníkov a uplatnení sa na trhu. K vašej značke sa totiž viažu určité emócie, asociácie a len od nich záleží, či dokážete zaujať ľudí, ktorí sa časom môžu premeniť na vašich zákazníkov. Ako sa postupne rodila brandová identita spoločnosti Green Work si môžete prečítať v našom novom článku.
Misia: Odlíšiť sa od konkurencie
To niečo nehmatateľné, ale predsa tak výrazné. Značka je niečo ako súbor našich myšlienok a emócií, ktoré pociťujeme, keď ju niekde uvidíme. Veď si len spomeňte na tie najväčšie: Coca-Cola, Lidl alebo Škoda… Čo vo vás vyvolajú, keď sa o nich hovorí, alebo ich vidíte na vlastné oči? Nemusíte ich milovať, ale určité emócie vo vás chcene-nechcene vzbudzujú.
Preto je tak dôležité, aby bola vizuálna stránka vašej značky spracovaná profesionálmi. Bude totiž vysielať signály a posolstvo, ktoré ste si stanovili ako primárne. Každý podnikateľ má iné ciele a našou úlohou ako reklamnej agentúry je ich do loga a celej vizuálnej komunikácie pretaviť tak, aby sa daná spoločnosť odlíšila od konkurencie a zároveň vzbudila v budúcich zákazníkoch presne také emócie a myšlienky, aké zamýšľali jej zakladatelia či majitelia.
Presne s týmto cieľom nás oslovila aj sympatická spoločnosť Green Work, ktorá sa zameriava na podnikanie v oblasti ekologického čistenia pozemkov. Úsporne, efektívne a hlavne ekologicky vyčistia parcelu od drevín, buriny, kríkov a iných porastov prostredníctvom špeciálneho stroja, ktorému nerobí problém ani nerovný terén, ani miesta, kam sa štandardné kosačky ani ťažké stroje nemajú šancu dostať.
Zakladateľ spoločnosti sa na nás obrátil s prosbou o tvorbu loga, webových stránok, autopolepu, billboardu a kompletných reklamných materiálov – letákov, vizitiek a katalógu. A my sme sa pustili do práce! Čo pod našimi šikovnými rukami vzniklo? Poďte sa s nami pozrieť.
Logo, ktoré evokuje ekologickosť a optimizmus
Zarastená a divoká plocha, ktorá potrebuje okamžitý zásah. Na scénu prichádza záchranca – náš zelený „terminátor”, ktorý zmätie každú prekážku na svojej ceste za precízne vyčisteným pozemkom. Zadanie od majiteľa znelo, aby sa podľa loga dalo ihneď na prvý pohľad identifikovať, čo vlastne firma robí. Malo zároveň vyjadrovať ekologický aspekt prác a pôsobiť sympaticky.
Logo vlastne reprezentovalo samotný stroj, ktorý má v skutočnosti zeleno-oranžové sfarbenie, preto sú dominantnými farbami krásna hrášková zelená ako symbol zelene a šťavnatá vibrujúca pomarančová, ktorá zároveň pôsobí dynamicky, energicky a priateľsky. Rovnako ako pracovníci, ktorí stroj obsluhujú. 🙂
Čo sa týka výberu fontov, vsadili sme na silné, hrubšie línie, evokujúce spoľahlivosť a silu, navyše je písmo dobre čitateľné aj na menších plochách.
Vizitky: Sme Work, Green Work
Aj keď sa môže zdať, že v dnešnom svete sa už vizitky nenosia, vyvedieme vás veľmi rýchlo z omylu. Vizitky totiž nikdy nevyjdú z módy. Tak ako osobné stretnutia s reálnymi ľuďmi. Online je síce fajn, ale fyzický kontakt nikdy nenahradí. A keď sa stretávate s ľuďmi, najmä obchodne, chcete zanechať dobrý dojem. Okrem vášho správania, ktoré je doslova vašou „vizitkou“, je nutné mať pri sebe aj tie pekné, moderné a profesionálne vyhotovené papierové vizitky. Klientom vždy prizvukujeme – nešetrite na nich, šetríte tak na svojom dobrom mene.
Pri Green Work sme pracovali s jednoduchým a prečisteným vizuálom, no zároveň sme dbali na to, aby vynikla podstata ich služby a ľudia s vizitkou dostali jasné informácie o tom, s kým mali tú česť.
Musíme skonštatovať, že ten odtieň zelenej sme vybrali veľmi dobre, naživo vyzerajú vizitky krásne a ich farebnosť okamžite púta pozornosť. Ďalší bod v zozname úspešne splnený!
Billboard: Ak vás vidno už z diaľky, nie je možné vás minúť
Realita dnešného biznisu praje tým húževnatým, aktívnym a tým, ktorí sú vidieť. V dobe rozšíreného onlinu však má veľkoformátová reklama i reklamný billboard stále svoje miesto. Najmä v lokálnom poňatí dokáže dobre pripravený billboard informovať ľudí vo vašom okolí o vašich produktoch, službách a spoločnosti.
Reklamná brožúra nie je prežitok!
Áno, ľudia ešte stále čítajú noviny, magazíny, katalógy a krásne vytvorené reklamné letáky. Preto sme sa s klientom rozhodli vytvoriť komplexnú, no jednoduchú reklamnú brožúru, v ktorej sa dočítajú všetky podrobnosti ohľadom čistenia pozemkov a služieb, ktoré spoločnosť Green Work poskytuje.
Dali sme si záležať, aby grafika pôsobila skôr ako malý mini magazín, nie leták o najnovších zľavách vo vašom najbližšom supermarkete. Touto cestou nikdy nejdeme. Vizualita je postavená opäť na hre dvoch živých farieb, čo vzbudzuje zvedavosť a chuť čítať ďalej.
Autopolep: Vrn, vrn, pozor, rúti sa Green Work!
Neustále v pohybe – zakladateľ spoločnosti je prakticky vždy na cestách. Presúvanie od jedného pozemku k druhému, z mesta do mesta treba náležite využiť. Preto sme tiež vyrobili kreatívne autopolepy, čo predstavuje tú najlacnejšiu formu mobilnej reklamy.
Vitaj na internete Green Work!
Čo by to dnes bolo za podnikanie bez poriadnej webovej stránky. Je to absolútne nevyhnutnosť, najmä, keď vaši zákazníci hľadajú vašu službu na vyhľadávačoch. Tu sme dokonca pomohli aj so zostavením textov, o ktoré sa postarali naši kreatívni copywriteri.
Požiadavkou klienta bola hlavné jasnosť, stručnosť a zachovanie identických vizuálnych kódov ako v ostatných reklamných materiáloch. Výsledok našej práce môžete posúdiť na greenwork.sk