Prečo mi facebook nezobrazuje kamarátové príspevky?
Aktualizované: 25. septembra 2018 • Publikované: 14. decembra 2016
Frissítve: 25. septembra 2018 • Közzétéve: 14. decembra 2016
Obsah a informácie sa na nás doslova valia zo všetkých strán. Facebook nie je výnimkou. Ani tebe sa v poslednej dobe nezobrazujú kamarátové príspevky? Vidíš príspevky len od tých istých priateľov alebo dostávaš komentáre a lajky len od určitej skupiny ľudí ? Čím to je?
Doteraz nebolo pre užívateľov najobľúbenejšej sociálnej siete možné, aby kontrolovali obsah, ktorý sa im zobrazuje. Nedávno zavedená funkcia však konečne dáva do rúk užívateľov právo, aby si vybrali obsah, ktorý ich skutočne zaujíma a baví.
Nová funkcia zároveň môže spôsobiť to, že tvoje nové príspevky, ktoré pridávaš na FB niektorí priatelia neuvidia. Ako to je možné? Facebook vyhodnocuje mieru tvojej interaktivity a podľa toho stanovuje, ktoré príspevky ti sprístupní. Nová funkcia totiž počíta s tým, že si aj tak nebudeš zobrazovať príspevky od ľudí alebo firiem, ktoré si ani raz neokomentoval alebo nelajkol. Čiže, ak určitá skupina priateľov prestala lajkovať alebo reagovať na tvoje posty, neboj sa, neignorujú ta, je to skôr tým, že tvoje príspevky jednoducho nevidia.
Čo mám spraviť?
Najlepšie je si newsfeed jednotlivých príspevkov nastaviť manuálne. Takto budeš mať kontrolu nad celým obsahom. Stačí ak si naľavo na tvojom FB profile, nájdeš položku “Novinky / News Feed”. a postupne vyberieš užívateľov a stránky, ktorých obsah si želáš zobrazovať.
Klikneš na „Upraviť Preferencie / Edit Preferences“
A postupne si vyberieš užívateľov a stránky, ktorých obsah si želáš zobrazovať.
Funkcia umožňuje aj prestať sledovať užívateľov – automaticky sa ti prestanú zobrazovať ich príspevky. Facebook sa dlho opieral len o umelo vytváraný algoritmus pomocou softwaru. Tento soft vyhodnocoval užívateľskú činnosť. Prišlo sa však nato, že je vďačnejšie, ak sa užívatelia sami rozhodnú, aký obsah preferujú.
Starý algoritmus robil to, že keď si žena lajkla napríklad príspevok so snubným prsteňom, systém automaticky začal hádzať do jej newsfeedu príspevky týkajúce sa svadby. Takže nie všetko, čo ako užívatelia lajkujeme, máme skutočne radi. Preto Facebook pristúpil k jemnejšiemu prístupu a možno si si už všimol, že ak lajkneš nejaký príspevok, dole sa ti objaví ponuka obsahu, ktorý “by sa ti mohol páčiť.” Je to nenásilný spôsob, ako dostať k užívateľom čo najviac favorizovaného obsahu.
Tak čo, navnadili sme ta na malé „obsahové upratovanie“ na tvojej FB stránke?