6 štatisticky overených dôvodov, prečo by ste mali začať využívať obsahový marketing
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 31. augusta 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 31. augusta 2016
Ako ste si už stačili všimnúť, o obsahovom marketingu vás informujeme v našich pravidelných článkoch na blogu. “Content marketing” sa stáva zaklínadlom progresívnych marketérov. Zatiaľ čo online reklama valcuje tradičné reklamné formáty, obsahový marketing sa pomaly začína dostávať do povedomia aj menších spoločností. Ak ešte stále pochybujete, či si založiť firemný blog alebo začať viac pracovať s obsahom na sociálnych sieťach, prinášame vám šesť štatisticky podložených dôkazov o tom, že obsahový marketing vám môže výrazne dopomôcť k lepším predajným výsledkom.
-
1 200 000 000 ľudí dnes po celom svete používa reklamné blokátory
Toto číslo znie priam desivo, ak si predstavíte, koľko finančných prostriedkov vrážate do platených online formátov. Užívatelia sú extrémne vyberaví a nechcú byť zahlcovaní kvantami nekvalitnej reklamy. V auguste minulého roku si viac než 200 mil. užívateľov do počítačov inštalovalo software na blokovanie reklamy. Ako sa teda dostať k potenciálnym zákazníkom bližšie tak, aby ste ich zbytočne neotravovali? Odpoveďou je obsahový marketing. Nenútený a zaujímavý. Užívatelia sa vďačne vrátia k dobrému obsahu, ktorý im poskytne nejaký benefit: či už edukačného, zábavného alebo iného charakteru.
-
Spoločnosti využívajúce obsahový marketing majú až o 7,8-krát väčší “traffic” na webe
Kvalitný obsah je síce ťažšie a časovo náročnejšie vytvoriť, ale z dlhodobého hľadiska má dokázateľne výkonnejší efekt. Jeden z najväčších odborníkov na online marketing Neil Patel tvrdí, že spoločnosti, ktoré sa stali lídrami vo vytváraní hodnotného obsahu a dostali sa do sŕdc svojich užívateľov, vykazujú drastický nárast návštevnosti svojich webových stránok v porovnaní s konkurenciou. Ľudia bažia po plnohodnotných, informačne nabitých materiáloch. Preto skúste nájsť oblasť, v ktorej by ste svojim budúcim zákazníkom vedeli pomôcť.
-
Správne nastavený obsah umožňuje lepšiu poznateľnosť značky a zapojenie zákazníkov
Na základe rozsiahleho prieskumu IBM Digital Experience Survey (2015) až 56% marketérov verí, že vysoko personalizovaný obsah vytvára vyššiu mieru angažovanosti a záujmu o brand. Kvalitný obsahový marketing pomáha k lepšiemu zapamätaniu značky a dokáže užívateľa dostať do osobnejšieho vzťahu k spoločnosti a jej produktom.
-
Priemerný užívateľ strávi čítaním jedného článku 37 sekúnd
Je to možno prekvapivé, ale aj keď sa krátke články vysoko cenia, užívatelia v skutočnosti milujú dlhšie texty s pridanou informačnou hodnotou. Na základe poznatkov z NewsCred, marketéri, ktorí vytvárajú pravidelný a kvalitný obsah na svojich stránkach, sa tešia hojnej návštevnosti a vysokej miere čítanosti. Prirodzene tým stúpa lepšia znalosť značky, čo je nepriamo napojené na lepšie predajné výsledky.
-
Obsahový marketing je priemerne o 62% lacnejší ako tradičná reklama, no generuje až trikrát viac „leadov“
Neskúsení marketéri vám budú tvrdiť, že obsahový marketing je drahá záležitosť, no v skutočnosti je niekedy oveľa lacnejší ako tradičné marketingové metódy. Obsahový marketing je efektívny, môžete s ním začať kedykoľvek, je mimoriadne obľúbený a dokáže rapídne znížiť náklady na reklamu.
-
Email marketing je jedna z najúspešnejších foriem obsahového marketingu
Ak analyzujeme dopad rôznych foriem obsahového marketingu jednoznačne najlepšie vychádza email marketing. Email je osobný, veľmi dobre cielený obsah, ktorý dokáže užívateľa zasiahnuť nenásilným spôsobom, najmä ak je dobre premyslený. 95% spoločností, ktoré využívajú automatizáciu emailov navýšili svoju databázu kontaktov až o 45%. Email marketing veľmi úspešne používa napríklad aj časopis Forbes, ktorý týždenne rozosiela newsletter s tými najzaujímavejšími článkami z online vydania. Každý článok obsahuje informáciu o čase, ktorý budete potrebovať na jeho prečítanie. Je to príjemný email k rannej káve a má enormnú úspešnosť.
„Význam obsahového (content) marketingu bude neustále stúpať.“
Obsah sa stáva najdôležitejším faktorom nielen na sociálnych sieťach, ale aj neoddeliteľnou súčasťou marketingového plánovania. Či už sa rozhodnete pre samostatný blog, Instagram alebo vypracovanie infografiky, majte na pamäti, že ho robíte pre ľudí, nie s vidinou čo najväčšieho predaja. Musíte si svojich zákazníkov najprv nájsť a získať. A na to je obsahový marketing ako stvorený…