Fast and furious v biznise alebo ako šliapnuť na plyn a zrýchliť rast?
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 7. októbra 2015
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 7. októbra 2015
Aby sme mali hneď na začiatku jasno – rast biznisu nie vždy znamená väčší zisk. Čím viac zisku totiž dosahujete, tým viac ste nútení investovať. Rastom skôr myslíme proces, ktorý bude mať pre váš biznis dlhodobý a strategický, premyslený efekt. Nesnažte sa zaradiť príliš veľkú rýchlosť – okrem „prepáleného motora“ vás to môže stáť príliš veľa stresu a nielen finančných strát. Radšej zvoľnite tempo a postupujte uvážlivo.
V našom článku sa dozviete o jednoduchých tipoch, ktoré vám pomôžu naštartovať a vyraziť na bezpečnú dráhu so stúpajúcou tendenciou.
Plánovanie je základ
Plán je váš hlavný kľúč. Nikdy ho nenechajte v zapaľovaní a používajte ho pri všetkých aktivitách, ktoré sú vašim „core“ biznisom. Stanovte si primerané ciele rastu a vypracujte k nim detailné plány. Začnite s postupným zlepšovaním vašich systémov riadenia, procesov práce, skúste efektívnejšie využívať schopnosti vášho tímu a snažte sa o väčšiu produktivitu.
- Vytvorte si denné plány a postarajte sa o to, aby o nich bol váš tým informovaný.
- Využívajte kalendár, na ktorý budete mať prístup z vášho mobilu aj počítača – budete flexibilnejší.
- Prehodnoťte svoje deadliny. Sú primerané?
- Naučte sa hovoriť „nie“ na úlohy, ktoré nemusíte osobne riešiť.
- Určite si priority dňa – napíšte si top 3 veci, ktoré musia byť do určitej hodiny hotové.
- Využívajte „task-management“ a kolaboračné appky – platformy ako Basecamp alebo Google majú množstvo funkčných vychytávok, ktoré šetria čas, udržujú prehľad v procese práce a zlepšujú komunikáciu v tíme.
- Zamerajte sa na váš vybraný úzky cieľový trh. Vŕtajte na jednom mieste a hlboko, nie na viacerých plochách a bez výsledku.
- Nikdy nerobte sám to, čo môžu urobiť iní lepšie, lacnejšie a rýchlejšie.
Nezanedbávajte svoju stálu zákaznícku základňu
Veľa podnikov – malých aj veľkých – vyhodí von oknom nemálo financií, času a úsilia v honbe po nových potenciálnych klientoch a úžasných nových príležitostiach. Je to však nerozumné. Vždy je lepšie profilovať svoj cieľový trh a pracovať s ním. Prečo?
Pretože získať nových klientov je nákladné. Nikdy nezabúdajte na svojich lojálnych zákazníkov, rozmaznávajte ich a odmenia sa vám stabilnou bázou, ktorá vám zabezpečí zautomatizované predajné procesy, stály zisk, aby ste sa vy mohli venovať získavaniu nových príležitostí a spotrebiteľov.
Premýšľajte v kvartáloch
Nie, nesnažíme sa vám dávať rady od našich socialistických súdruhov, ale ak si rozdelíte svoj čas a plány na menšie kúsky, môže to priniesť prekvapivé výsledky. Namiesto toho, aby ste si stanovili hmlisté, opatrné ciele, skúste si celý rok rozdeliť na štyri obdobia.
Je to premyslený a prehľadný spôsob ako metodicky pracovať na naplnení podnikových cieľov. Štvrťky sa jedia vždy lepšie ako celá pizza, no nie? „Kúskovanie“ plánu vám pomôže aj lepšie analyzovať prípadné chyby a prešľapy v samotnom procese realizácie. Ciele rozdelené do kvartálu sa zdajú byť realistickejšie a viac dosiahnuteľné.
Posilnite „online imunitu“ vášho biznisu
Celý svet je dnes online. Zákazníci na internete mimoriadne radi hodnotia, komentujú a odporúčajú. Internet je veľká informačná diaľnica, na ktorej by váš podnik mal mať jasnú, originálnu pozíciu.
Až 80% potenciálnych zákazníkov zmení svoje nákupné rozhodnutie na základe jedinej negatívnej reakcie alebo hodnotenia prečítaného na internete. Referencie, testemoniály, blogy, články a hodnotenia sú smerodatné.
Všetci zákazníci chcú to isté: čo najväčšie množstvo vecí, za čo najmenej peňazí, v najlepšej kvalite. To čo ponúkate vy, určite ponúka aj niekto iný. Zákazníci si vyberajú tých, ktorí majú v online svete dobré meno a povesť.
Je šokujúce, koľko spoločností neinvestuje do budovania a ochrany svojho online mena a brandu. Jedna zlá recenzia, názor na vašej stránke alebo sociálnej sieti, dokáže spustiť nezastaviteľnú lavínu, z ktorej vás nevyhrabe ani ten najväčší odborník na krízovú komunikáciu.
Pár štatistických údajov, aby sme vás presvedčili:
- 90% užívateľov verí odporúčaniam ostatných zákazníkov (Forrester)
- 97% zákazníkov urobilo nákup na základe pozitívnej online recenzie (Comscore)
- 92% zákazníkov má väčšiu dôveru v informácie, ktoré našli online, tie čo dostanú od obchodníka alebo z iných zdrojov (Wall Street Journal)
- 61% zákazníkov pravidelne číta recenzie a hodnotenia produktov predtým, než sa rozhodnú o nákupe (Razorfish)
- 75% ľudí neverí informáciám, ktoré spoločnosti uvádzajú v reklamách (Yankelovich)
Modrý žralok LinkedIn
Slovenskí podnikatelia sa s touto perspektívnou sieťou nechcú veľmi kamarátiť. Pritom je to vynikajúca profesionálna platforma na vyhľadávanie a budovanie obchodných kontaktov. LinkedIn je stvorený na virtuálny networking a vytváranie silných strategických aliancií medzi podnikmi v obore.
Na LinkedIn-e možno narazíte na svojho budúceho dodávateľa, obchodného partnera, klienta alebo odborníkov, ktorých rady vám môžu prísť vhod. Preto by ste ho určite nemali zo svojho portfólia sociálnych sietí vynechávať.