Ďalšie možnosti rozšírenia Google AdWords od nášho Marečka (2. časť)
Aktualizované: 27. novembra 2017 • Publikované: 4. októbra 2017
Frissítve: 27. novembra 2017 • Közzétéve: 4. októbra 2017
V našom minulom článku o Google AdWords sme vás oboznámili s tzv. sitelinks extensions, rozšíreniach, ktoré vám pomôžu lepšie profilovať vašu reklamu na Googli. Dnes vám Mareček prezradí niečo viac o ďalšom zaujímavom rozšírení, ktorým môžete vylepšiť textové popisky v každej reklamnej kampani Google AdWords.
Ukážeme si rozšírenia už v novej verzii, ktorá má na rozdiel od tej staršej podstatne zmenený vzhľad. Hovoríme o tzv. callout extensions = rozšírenia o popisky. Prídavné popisky slúžia na rozšírenie dodatočných informácií k danej reklame. Ak chcete zaujať svojich potenciálnych zákazníkov, mali by ste vždy premýšľať nad pridanou hodnotou ponúkaného tovaru alebo služby. Priblížte im unikátne vlastnosti vášho produktu, promujte akciové ceny, špeciálnu otváraciu dobu, pracujte s informáciami, ktoré vás odlíšia od konkurencie. Nebojte sa pridať k hlavnému reklamnému posolstvu doplňujúce informácie, možno práve tie rozhodnú o tom, že sa užívateľ na vašu webstránku skutočne preklikne.
Ako nastaviť rozšírenie Callout extensions v Google AdWords
Na hlavnej stránke Google AdWords si klikneme na položku „Reklamy a rozšírenia“. V staršej verzii sa reklamy a rozšírenia nachádzali v samostatných kategóriách, avšak v aktuálnej verzii ich nájdeme pod jedným tlačidlom.
Následne si klikneme v hornej lište na položku „Rozšírenie“, pokračujeme klikom na okrúhly modrý symbol s pluskom v strede, pomocou ktorého si zvolíme už konkrétne rozšírenie.
Po rozkliknutí sa nám zobrazí zoznam rozšírení, ktoré má Google AdWords k dispozícii. My si vyberieme uvedené „Rozšírenie o popisky“ (callout extensions).
Po voľbe sa nám zobrazí okienko, v ktorom si už vyberáme jednotlivé možnosti rozšírenia. V prvom kroku si zvolíme umiestnenie rozšírenia. Rošírenie si môžeme nastaviť na Účet, Kampaň, alebo Reklamnú skupinu. My si nastavíme rozšírenia na úrovni reklamnej kampane, t.j. že sa nám nastavené rozšírenia o popisky budú zobrazovať v každej jednej reklamnej skupine, ktorá je zaradená do tejto reklamy.
Potom si vyberieme kampaň, do ktorej chceme dané rozšírenie vložiť. Klikneme na možnosť „Vybrať kampane“.
Zobrazí sa vyskakovacie okno, v ktorom si vyberieme príslušnú kampaň. V našom prípade to bude Kampaň č. 1. Po výbere kampane si nezabudnite všetky úkony uložiť.
Ako posledný krok si vyplníme konkrétny text rozšírenia, ktorý si vždy uložíme!
Vo finále si ešte rozšírenia optimalizujeme a uložíme pre zobrazovanie v mobilných zariadeniach. Pre zadanie rozšírenia Google AdWords v mobilným zariadeniam si stačí pri nastavovaní popiskov zvoliť položku „Rozšírené možnosti“ a v rámci nej odkliknúť možnosť „Mobilné zariadenia“.
Hotovo! Pozrite sa ako vyzerajú „Rozšírenia o popisky“ v reálne spustenej reklamnej kampani Google AdWords.
Zdal sa vám náš manuál komplikovaný? Nemáte čas spravovať svoje Google AdWords kampane? Chcete, aby ľudia váš biznis na Googli ľahšie našli?
Radi vám navrhneme riešenie, či kampaň, ktorá prinesie vášmu biznisu zaručený úspech