Hodnotenia v službe Google Moja Firma (Google My Business), alebo čo si o vás šuškajú ľudia na internete
Aktualizované: 29. júna 2022 • Publikované: 29. júna 2022
Frissítve: 29. júna 2022 • Közzétéve: 29. júna 2022
O tom, prečo je dôležité používať službu Google My Business sme písali už dávnejšie. Je však pravdou, že hodnotenia si zaslúžia samostatný článok, keďže sú novodobým ekvivalentom pôvodného ústneho šírenia názorov medzi zákazníkmi. A úprimne si priznajme – ľudia si toho medzi sebou povedia viac než dosť… čo je v prípade dobrej reklamy obrovskou pridanou hodnotou, a v opačnom prípade je to faktor na neustále zlepšovanie. V nasledujúcom článku nájdete dôležité a užitočné informácie, ktoré vám pomôžu lepšie spravovať firemný profil na Google a dosiahnuť oveľa lepšie výsledky. A navyše je to celé úplne bezplatné!
Poďme si ujasniť, o čo ide
Zakaždým, keď niečo hľadáte na vyhľadávači Google (dovoz pizze, čistenie áut, kaderníctvo, reklamnú spoločnosť… prakticky akúkoľvek službu), spolu s výsledkami sa vám objavia tzv. firemné profily daných spoločností a značiek (zvyčajne s hviezdičkami a slovným hodnotením), a nájdete ich dokonca aj na mapách. Pomáhajú vám ihneď sa zorientovať v ponuke, otváracích hodinách, zobrazí sa aj webová stránka, presná adresa a kontakty. Je to mimoriadne pohodlná a jedna z najčastejšie využívaných funkcií na Google.
Ako funguje hodnotenie?
Je to jednoduché ako facka! Zákazník, ktorý služby či produkty danej spoločnosti využíva, si môže urobiť názor na päťstupňovej škále, pričom k tomu môže pridať aj svoje subjektívne dojmy. Jednotlivé hodnotenia si následne Google pekne spriemeruje a okamžite zviditeľní na vašom firemnom profile. Veď potrebujete presvedčivejší predajný argument ako priemer nad 4,5?
A čo negatívne komentáre?
Ak bola zlá kritika legitímna, poučte sa z nej a urobte maximum, aby ste v budúcnosti zabránili jej opakovaniu. Ak sa však bojíte, že by vás konkurencia na základe zopár negatívnych komentárov mohla zdiskreditovať, nemajte obavy – na jednej strane máte možnosť odoslať všetky hodnotenia na kontrolu, ak ich obsah a relevantnosť spochybňujete, na druhej strane môžete promptne reagovať na akékoľvek hodnotenie.
Reagujte na všetko – dobré aj zlé a hlavne VČAS! Ľudia ocenia slušné priznanie si chyby a prijatie zodpovednosti oveľa skôr, ako agresívne či urazené správanie, ktoré nikomu a ničomu nepomôže, akurát ešte viac poškodí vaše meno i značku. Premýšľajte a reagujte vždy bez zbytočných emócií. Snažte sa riešiť jadro problému a ako zákazníkovi poskytnúť nejakú formu satisfakcie. Ak o tejto problematike neviete veľa, oplatí sa prečítať jeden z našich starších článkov o tom, ako manažovať negatívne komentáre či už na Facebooku či na Googlu.
Viete, že podľa spotrebiteľov sú firmy, ktoré reagujú na recenzie, 1,7-krát dôveryhodnejšie ako firmy, ktoré nereagujú? (76 % oproti 46 %).
Nakoľko je to spoľahlivé?
Absolútne! Google chce v prvom rade vyjsť v ústrety svojim používateľom, a preto vkladá veľa energie do spoľahlivosti a kredibility celého systému. Je dobré tiež vedieť, že hodnotenia môžu dávať iba registrovaní používatelia Google spolu s menom, často i fotografiou. S prípadnou falošnou recenziou si tak s najväčšou pravdepodobnosťou ľahko poradíte.
Ako získať viac hodnotení?
Recenzie a hodnotenia môže získať iba existujúci profil. Ak ho máte, môže o vás napísať recenziu prakticky každý, kto našiel váš profil. Okrem toho máte možnosť osloviť svojich zákazníkov. Stačí ich napríklad kontaktovať e-mailom, aby ohodnotili vašu spoločnosť. Jediné, čo musíte urobiť, je kliknúť na odkaz vygenerovaný systémom.
TIP: Ak by ste nás chceli pochváliť, nebudeme sa vôbec hnevať, keď nám dobré referencie napíšete rovno sem. 🙂 Ďakujeme!
Recenzie Google a WordPress
Názory a recenzie návštevníkov z firemného profilu môžete zverejňovať priamo aj na vašej webovej stránke. Navyše všetko v reálnom čase, dynamicky a v najaktuálnejšej forme. Ak teda niekto napíše čerstvú recenziu na vaše služby či produkty, ihneď sa objavia aj na vašich stránkach, čo samozrejme posilní vašu pozíciu na trhu, pozdvihne pozitívne povedomie o vašom tovare a zvýši dôveryhodnosť vašej značky. A to všetko úplne zadarmo. Tak načo ešte čakáte?