Je vaša webová stránka skutočne dobre urobená? Otestujte ju s nami.
Aktualizované: 9. novembra 2022 • Publikované: 9. novembra 2022
Frissítve: 9. novembra 2022 • Közzétéve: 9. novembra 2022
Čo považujeme za „kvalitný“ a „dobre urobený“ web záleží od nášho subjektívneho pohľadu. Pre niekoho to môže byť uvedenie všetkých kontaktných údajov pod jednou doménou, pre druhého to predstavuje vysokú mesačnú návštevnosť. V každom prípade sa však môžeme zhodnúť na tom, že pre vlastníkov webových stránok je ťažké sa zorientovať v množstve premenných indikujúcich mieru kvality. V nasledujúcom článku si preto zhrnieme najdôležitejšie aspekty, ktoré sú znakom dobre fungujúcich webových prezentácií.
Čo všetko by mal spĺňať dobrý web?
Skúsme sa teda na chvíľu zastaviť a pozrieť sa na veci z väčšej perspektívy. Položme si základnú otázku: Poskytuje moja webová stránka používateľom všetko, čo hľadajú? Je nutné zvážiť nasledovné:
- Dobrá webová stránka má prehľadný a atraktívny dizajn
Prvý dojem rozhoduje. Najmä o tom, či návštevníci zostanú a budú klikať ďalej. Na dizajn je potrebné klásť neskutočne vysoký dôraz, nakoľko ovplyvňuje správanie používateľov pri pohybe na vašej domovskej stránke. Ak je vizuálne váš web zastaralý, neprehľadný, bez intuitívneho ovládania a kvalitných fotografií, nečakajte, že v ľuďoch vzbudíte dôveru či profesionálny dojem. Do estetickej stránky webu sa určite oplatí investovať čas, trpezlivosť i peniaze.
- Dobrá webová stránka poskytuje jedinečný obsah a relevantné informácie
Treba dbať na čerstvý obsah, samozrejme, aj na jeho kontinuitu. Informácie o spoločnosti, produktoch a službách nestačí publikovať jednorazovo, dôležité je ich pravidelne aktualizovať a pokiaľ je to možné, priebežne nahrávať nové informácie, novinky, fotografie a články.
- Kvalitný web vyzerá dobre na telefóne i tablete, t. j. je responzívny
Na trhu je stále viac a viac zariadení s prístupom na internet a značne sa líšia aj veľkosti ich obrazoviek. Mnoho ľudí si prehliada obsah v telefóne, iní na monitore svojho počítača alebo laptopu. Dobrý web preto v dnešnej dobe musí byť aj responzívny – v praxi to znamená, že jeho obsah sa dokáže flexibilne adaptovať na rôzne veľkosti obrazoviek.
Technické záležitosti
Teraz sa skúsme na chvíľku vžiť do premýšľania IT profesionála. Nasledujúce faktory majú veľký vplyv na to, či vyhľadávače ako Google považujú náš web za dostatočne zaujímavý na to, aby ho posunuli na poprednejšie priečky, čo zaručí jeho lepšiu viditeľnosť. Nie sú síce na prvý pohľad tak evidentné, ale garantujeme vám, že enormným spôsobom ovplyvňujú pozíciu vašej webovej stránky.
- Kvalitný web je rýchly
Keď používateľ prvý raz zabrúsi na vašu stránku, posledné po čom túži je, aby sa zdržoval zdĺhavým hľadaním v neprehľadnom menu alebo, nedajbože, pri otváraní samotných podstránok. Ľudia sú extrémne netrpezliví, preto sa nezahrávajte s ich pozornosťou. Len čo nahrávanie stránky bude trvať viac než pár sekúnd, návštevníci automaticky odchádzajú. Okrem toho je mimoriadne dôležité, aby bola webová stránka optimalizovaná aj na prehliadane v mobilnom telefóne alebo pri rôznych typoch pripojenia.
- Kvalitná webová stránka je optimalizovaná pre vyhľadávače
Ak uvažujeme v dlhodobom horizonte, musíme sa zamerať aj na túto oblasť. Je predsa zbytočné mať profesionálne pripravenú webstránku, ak ju nájde len malá časť návštevníkov.
- Kvalitná webová stránka je pravidelne udržiavaná
Online svet je rýchly a každá informácia starne každou minutou. Preto je nevyhnutné držať krok s inováciami a pravidelne aktualizovať aj svoju webovú stránku. Nami používaný systém WordPress sa neustále vyvíja zo dňa na deň – preto je čoraz bezpečnejší, zaistenejší a funkčnejší. Len tak totiž môžete udržiavať nepretržitú a spoľahlivú prevádzku vašej webovej prezentácie.
- Kvalitná webová stránka je bezpečná
Toto je základná požiadavka. Nikto nechce zbierať vírusy alebo vystaviť svoje osobné údaje hackerom len preto, lebo si otvorí váš web. Antivírusová ochrana, bezpečnostný certifikát SSL a zabezpečenie voči spamom sú najdôležitejšími ochrannými prvkami, ktoré by na každej webovej stránke nemali chýbať.
Niekoľko otázok, ktoré vám pomôžu rozhodnúť sa, či je váš web dostatočne kvalitný:
- Otvára sa váš web rýchlo na všetkých zariadeniach?
- Zobrazuje sa správne na telefónoch, tablete i počítači?
- Poskytuje návštevníkovi dostatočné a podrobné informácie?
- Je obsah webu originálny a jedinečný, t. j. bol vám vytvorený na mieru?
- Ponúkate pravidelne nový obsah a novinky?
- Máte dostatok návštevníkov, ktorí vám generujú pravidelné objednávky a predaje?
- Je dizajn webovej stránky dostatočne moderný?
- Je pravidelne udržiavaný, optimalizovaný a aktualizovaný?
- Máte jedinečný SSL certifikát?
- Máte kontaktný formulár, kde môžu záujemci elektronicky požiadať o cenovú ponuku?
Ak by ste na vyššie uvedené otázky vo väčšej miere odpovedali „nie“ alebo „neviem“, navrhujeme vám spoločnú kávu spojenú s krátkou konzultáciou. Sme presvedčení, že spolu dokážeme vytvoriť webovú stránku, ktorá vám prinesie nielen lepšie marketingové výsledky, ale i profesionálnu prezentáciu vášho biznisu.