Kedy je ten pravý čas na redizajn a modernizáciu vašej starej webovej stránky?
Aktualizované: 2. augusta 2023 • Publikované: 2. augusta 2023
Frissítve: 2. augusta 2023 • Közzétéve: 2. augusta 2023
Tajomstvo obchodného úspechu v 21. storočí? Byť online! Webová stránka, sociálne siete, PPC reklamy – možností je neúrekom. „Aha, ja už web mám. Som v suchu…“, možno si poviete. To však nestačí. Tým najdôležitejším korením súčasného podnikateľského sveta je neustály vývoj a zmena. Musíte byť schopní držať krok s najnovšími trendami a reprezentovať sa tak, aby ste boli vždy lepší než vaša konkurencia. Internetové technológie a očakávania zákazníkov sa neustále menia. Preto je nevyhnutné, aby ste v mene progresu vašej firmy porozmýšľali nad revitalizáciou a aktualizáciou vašej pôvodnej webovej stránky. V našom novom článku si povieme o niekoľkých indikátoroch, ktoré vám napovedia, či by ste i vy mali zvážiť kompletnú revíziu vašej firemnej online prezentácie.
Technologická zastaranosť vs. potreba modernizácie
Online prostredie je dynamické a neustále sa vyvíja, preto sa staršie webové stránky môžu javiť ako z doby kamennej. Sú technicky zastaralé, pomaly sa načítavajú, ich komponenty nereagujú adekvátne rýchlo alebo nepodporujú prezeranie v najnovších prehliadačoch. To všetko návštevníkov odrádza a nevypovedá to práve o vysokej profesionalite. Ak vo vymenovaných javoch svoj web spoznávate, odporúčame vám dať si vytvoriť moderné a dobre optimalizované stránky – hlavne aj na prezeranie v smartfónoch.
V prípade systému WordPress, ktorý v našej agentúre často používame, môže tiež nastať situácia, že webová stránka, téma (šablóna) a jej doplnky (pluginy) sú už zastaralé, chýbajú im príslušné aktualizácie a nakoniec sú absolútne nepoužiteľné. Urobte všetko preto, aby ste sa do podobnej situácie nedostali. Vaša firma by bola v takomto stave považovaná za neexistujúcu. A to asi nechcete.
Bezpečnosť a riziká vs. ochrana webových stránok
Staré, zle udržované webové stránky predstavujú vysoké bezpečnostné riziká a trpia tzv. potenciálnou zraniteľnosťou. Ak nie sú pravidelne aktualizované, sú vystavené veľkému množstvu hackerských útokov a úniku citlivých dát, čo vám môže priniesť nemalé problémy. Preto dbajte na to, aby ste svoje stránky riadne a pravidelne aktualizovali pre zachovanie väčšej ochrany firemných i zákazníckych údajov.
Pravidelná aktualizácia alebo čerstvý obsah je kráľ!
Nezanevrite na svoju webovú stránku a nenechajte ju nedotknutú pomaly umierať. Prinášajte na ňu čerstvé a relevantné informácie, texty, vizuálne materiály, najnovšie správy, videá, blogové články, vstupy zo sociálnych sietí – jednoducho nový obsah, ktorý bude priťahovať pozornosť, výrazne prispeje k zlepšeniu vášho SEO skóre a priláka vám viac návštevníkov, ktorých môžete časom premeniť na svojich verných zákazníkov.
Používateľský zážitok a dizajn
Čo by povedali návštevníci o kvalite vášho webu? Hneď po otvorení by ich zaujal? Ich skúsenosti sú mimoriadne dôležité, keďže veľa povedia o aktuálnom stave a reálnom dopade vašich stránok. Ak váš web neponúka prívetivú a prehľadnú navigáciu, je zle štruktúrovaný alebo obsahuje ťažko čitateľný text, pravdepodobne sa vaši návštevníci urýchlene otočia na opätku. Nová webová stránka poskytuje príležitosť na vytvorenie pozitívnych asociácií a skúseností, zvyšuje angažovanosť a mieru konverzie. Dizajn je tiež neoddeliteľnou súčasťou celkového dojmu z vášho webu – veľmi rýchlo môže starnúť, preto je lepšie poradiť sa s profesionálom a vytvoriť časovo neutrálny vizuálny jazyk a štýl, ktorý odolá tlakom času a trendom.
Obchodné ciele: Transformácia vašej online stratégie
Máte pocit, že vaša webová stránka je tak trochu „mimo“? Na začiatku podnikania ste si stanovili určité ciele a filozofiu, ale vaša online prezentácia tomu nezodpovedá? Niečo ste v tom prípade urobili zle. Moderný web by mal byť rýchly, bezpečný a „živý“ – neustále by na ňom mali pribúdať nové informácie a mal by vykazovať znaky dobrej optimalizácie. Návrh a tvorba novej webovej stránky môže byť príležitosťou pre aktualizáciu vášho obchodného posolstva a imidžu značky, čo sa v konečnom dôsledku prejaví na lepšej viditeľnosti nielen v online priestore, ale i mimo neho.
Zopár slov na záver
Ak už vaša webová stránka nespĺňa očakávania hyperrýchleho sveta ani základné ciele vášho podnikania, je načase zvážiť jej kompletnú rekonštrukciu. V niektorých prípadoch je efektívnejšie vytvoriť úplne novú stránku, ktorá bude v súlade s modernými technológiami, zlepší všeobecný používateľský zážitok vašich návštevníkov a celkovú optimalizáciu pre vyhľadávače, aby vás bolo poriadne v online priestore „vidieť“. Ruka v ruke s novou webovou stránkou by malo ísť aj vypracovanie kompletne novej online stratégie. Ak sa všetko nastaví profesionálne a na mieru, môžete očakávať dlhodobú návratnosť vašich vložených financií, ktorá sa prejaví najmä vo vytvorení novej zákazníckej platformy, vyšších tržieb a vytúženého podnikateľského úspechu.