Čo od vás budeme potrebovať k naceneniu tvorby e-shopu?
Aktualizované: 11. júna 2018 • Publikované: 7. júna 2018
Frissítve: 11. júna 2018 • Közzétéve: 7. júna 2018
O nacenení webstránok sme už síce písali v jednom z našich predošlých článkov, ale ohľadom e-shopov by sme pre vás mali ešte zopár dôležitých bodov. Predtým však, než sa pustíte do čítania nášho nového blogu, odporúčame vám prejsť si vyššie spomenutý článok o naceňovaní webov. Obsahuje základné náležitosti, ktoré potrebujeme pri cenotvorbe každej novej webovej stránky či e-shopu.
Počet produktov
Koľko produktov bude figurovať vo vašom e-shope? Ak máte aktuálne menší sortiment, akým tempom plánujete rásť, v akom časovom horizonte a aký bude finálny a zároveň maximálny počet produktov?
Nahrávanie produktov
Produkty môžeme do nového e-shopu nahrávať aj manuálne, ale čoraz častejšie sa nám stáva, že nám klient dodá kompletný excelovský súbor (XML), z ktorého pohodlne importujeme produkty spolu s informáciami. Aký postup zvolíte vy?
Kategórie
Premyslená kategorizácia produktov a sortimentu uľahčuje orientáciu užívateľov na e-shope. Efektívne rozdelené kategórie sú zárukou toho, že klienti vo vašom online obchode nájdu vždy to, čo hľadajú. Dobre si premyslite rozdelenie kategórií a podkategórií. Koľko ich bude?
Cieľová skupina
Budete ponúkať produkty priamo koncovým zákazníkom, alebo aj iným odberateľom? Plánujete zákaznícke karty, vernostné programy, pomocou ktorých budete ponúkať lacnejšie produkty či akciové balíčky?
Krajiny, do ktorých budete predávať
Plánujete okrem Slovenska vyvážať svoje produkty aj do iných krajín?
Spôsob platby / Platobné podmienky
Bankový prevod, na dobierku, kartou alebo paypal? Aký spôsob platby si vyberiete na vašom e-shope?
Fakturácia
Preferujete možnosť pravidelnej fakturácie prostredníctvom integrovaného fakturačného systému?
Spôsob dopravy
Okrem klasickej dopravy poštou, je výhodné zvážiť aj kuriérske služby. Na Slovensku je možné vytvoriť výhodnú spoluprácu, viazanú zmluvou, so spoločnosťami DPD, GEIS a UPS. Samozrejme, existujú aj kuriérske služby, ktoré nevyžadujú zmluvnú dohodu, ale tu musíte počítať s vyššími cenami. Budete na svojom e-shope ponúkať aj bezplatnú dopravu?
Porovnávače cien
Na slovenskom trhu poznáme nasledovné porovnávače cien: Heuréka, Pricemania a Najnakup. Každý jeden porovnávač vyžaduje pri implementácii do e-shopu špecifické operácie, preto je dôležité nás informovať, či plánujete využívať porovnávače a ktoré z nich ste si konkrétne vybrali.
Legislatívne otázky – ste na ne pripravení?
Majiteľ či prevádzkovateľ e-shopu je vždy plne zodpovedný za dodržiavanie predpísaných zákonov a predpisov. Je preto nesmierne dôležité, aby ste všetky potrebné prehlásenia týkajúce sa osobných údajov, obchodných podmienok a GDPR nechali vypracovať odborníkmi v danej oblasti.
Plánujete nový e-shop?